אומרים שרושם ראשוני זה אחד הדברים הכי חשובים בחיים - קובץ קורות החיים שלכם הם הדבר הראשון שמעסיקים פוטנציאלים נתקלים בו, ובאמצעותו מגבשים עליכם דעה ראשונית עוד לפני שנכנסתם בדלת. החדשות הטובות הן שלגמרי יש לכם השפעה על זה, ולא רק מבחינת התוכן.

המומחים של QualiMatch, פלטפורמה המקשרת בצורה אנונימית בין מעסיקים ועובדים בתחום האונליין, מסבירים מה עובד בקו"ח של אנשי דיגיטל ומה ממש לא. מומלץ לגזור ולשמור, לשתף בפייסבוק, להעלות ללינקדאין, לשמור במועדפים או בכל אמצעי דיגיטלי אחר שיגרום לכם להיזכר בכתבה הזו ברגע הנכון.

אתם נבדקים על סגנון ולא רק על התוכן


מרווח, ועם זאת מהודק

המטרה של הקובץ הזה שנקרא קו"ח היא לגרום לבן האנוש בצד השני להרים לכם טלפון ולברר אתכם מי אתם ומה אתם. קורות חיים עמוסים לעייפה, צפופים, שאורכם עולה על יותר משני עמודים (ההמלצה שלנו: עמוד אחד) - קשים בעין. חוששים משגיאות כתיב או הקלדה? תנו לאדם נוסף לעבור עליהם טרם השליחה. המטרה היא להקל עד כמה שניתן על מקבל הקו"ח, הקפידו על עיצוב אחיד, מרווח ומתומצת.

על קישורים וכישורים

טוענ\ת להיות דיגיטלי\ת? מומלץ שקורות החיים שלך יכילו לינקים וחשוב לוודא מדי פעם שהלינקים עובדים. אחד הקישורים החשובים ביותר להוספה הוא לחשבון הלינקדאין שלך. אין לך אחד? השנה היא 2017 ואת\ה בחיפושי עבודה ועוד בדיגיטל - זה הזמן לפתוח, לעדכן וללחוץ Ctrl+K. בנוסף, נחמד גם להוסיף קישורים לאתרי החברות שבהן עבדת.

דיגיטל CV

טיפוסים דיגיטליים מוזמנים לבעוט במסגרת המסורתית של מסמך וורד, ולהשתמש בכל אמצעי דיגיטלי (ויש מלא) להדגיש שהם חיים את העולם בו הם מחפשים תעסוקה.

מה בא לפני מה

אם כבר יש לכם ניסיון תעסוקתי משמעותי (2-3 תפקידים), שימו את ההשכלה לאחר הניסיון תעסוקתי. במידה ואתם ירוקים - מקמו את ההשכלה לפני הניסיון.

קורות חיים (אילוסטרציה: fizkes, Shutterstock)
לא, בוא תפרט קצת יותר באמת | אילוסטרציה: fizkes, Shutterstock

ממש בעד


לציין פרויקטי צד

חשבו על כל התנדבות או פעילות חברתית שלקחתם בה חלק, תחביבים שהשקעתם בהם זמן משמעותי והחליטו מה מהם מספיק מעניין ורלוונטי כדי להופיע בקורות החיים שלכם. תוכלו גם להוסיף פירוט מסוים לצדם כמו תקופת זמן, הישגים, אופי הפעילות (המעיד גם על האופי שלכם).

לציין הישגים ולהדגיש אותם

במידה ובאמתחתכם תעודת הצטיינות ממוסד הלימודים - הבליטו זאת היטב. אך גם במידה ואין לכם הצטיינות קלאסית ממוסד הלימודים, לרוב יש הישגים מעניינים ששווה לציין, גם אם הם מחוץ לעולם התעסוקה. למשל אם אתם אלופי שחיה צורנית/ סגני ישראל בשחמט/ מקום ראשון בבדמינטון במועצה האזורית גזר – אל תתביישו, זה מעניין אותנו. במיוחד אם עוד אין הרבה ניסיון תעסוקתי.

לציין ניהול צוות

תמיד כדאי. 

לציין שמות של מותגים גדולים/ בעלי שם טוב

ציינו חברות גדולות ומוכרות שעבדתם איתן או עשיתם עבורן פרויקטים. אפשר להוסיף לוגו שלהם, זה קופץ לעין בקורות החיים. בכל מקרה, כמו שאמרנו קודם, כל חברה צריכה להיות מלונקקת. אל תניחו שהמגייס בהכרח יכיר את החברות הללו.

דוגמאות

לינק לאתר אישי, לינק לפרויקטים שבאוויר, לכתבות שפורסמו, לתיק עבודות וכו'. זה יחזק את אמינות המועמד בכך שידגים את היכולות שלו ויקנה תחושת רצינות.

קורות חיים באנגלית

בקצרה – כי זה דיגיטל, יו נואו. בהרחבה – עבודת הדיגיטל כוללת לרוב עיסוק במערכות  שונות בשפה האנגלית, או עבודה עם ספקים שאינם ישראלים וההתנהלות מולם אינה בעברית. שליחת קורות חיים באנגלית מומלצת תמיד בעולמות הדיגיטל, אך במידה והחברה אליה אתם מבקשים להתמיין עובדת בשוק הגלובלי - זה כבר ממש מאסט.

קורות חיים (אילוסטרציה: GaudiLab, Shutterstock)
כתוב פה שאתה חובב טיולים - כלומר לוקח המון חופש? | אילוסטרציה: GaudiLab, Shutterstock

ממש נגד


תחביבים גנריים

קולנוע, בישול, צילום – מה זה אומר? חובבי קולנוע כלומר יוצאים לסרט בסינמה סיטי מדי שישי, או חובבי קולנוע כלומר יצרתם כמה סרטים קצרים בתקופת הלימודים? מכיוון ששני הטיפוסים האלה כנראה יכתבו "קולנוע" כתחביב - זה מיותר. תחביבים מגניבים שיש לכם בהם הישגים יוצאי דופן - IN, תחביבים גנריים – Out. 

תכונות אישיות

"אני חרוצה, משקיענית ועובדת היטב בצוות" – מיותר. מדובר בעדות עצמית שאימא שלך כנראה תעמוד מאחוריה, אבל כשזה נכתב על ידך אין לזה מקום בקו"ח. אם זה ממש בוער בכם לרשום קצת עדות עצמית – לכו על מכתב מקדים.

לציין שליטה ביישומי אופיס ביכולות טכניות/ כישורים נוספים

כל כך מיותר בדיגיטל, להוציא את Excel כמובן. אקסל הוא מלך התוכנות בדיגיטל, אם אתם אשפים באקסל חשוב להגיד את זה. לכתוב שאתם שולטים ב-וורד בשנת 2017 זה בערך כמו לכתוב שאתם יודעים לנשום לבד – מובן מאליו.

קו"ח שלא מגיעים עד ההווה

עבודה אחרונה 2013-2016. מה עשיתם מאז תחילת 2017? בעיה. תמצאו פתרון כי זה קו"ח שלא יעברו. אם לקחתם פסק זמן מעבודה כי יצאתם לטיול סביב העולם - אל תתביישו לרשום את זה.

תמונה - לא מוחלט

במידה והם יהיו מעוניינים לראות איך אתם נראים, לא תהיה לאף חברה בעיה למצוא תמונה שלכם. קרוב לוודאי שהם יסתכלו בחשבון הלינקדאין, שהוספתם כבר קישור אליו, נכון?


הכותבת הינה שותפה מייסדת בחברת Join Digital Talent Agency