בתקופה הזאת של השנה כולם עסוקים בסיכומים ובמצעדים (כן גם אצלנו ב-mako). איכשהו אווירת הנוסטלגיה נוטה לסחוף אותנו למצג השווא שהשנה החולפת הייתה לא פחות ממושלמת. וכל זה נכון תאורטית, אם נניח בצד את המצב הבטחוני-כלכלי-חברתי במדינה וכמובן את יוקר המחייה. ומכיוון שאנחנו לא אוהבים סתם לקטר בלי להחליף האשמות, החלטנו גם אנחנו בערוץ הקריירה להכתיר את אנשי השנה שלנו, בדגש על אלו שלא עשו את עבודתם כמו שצריך, בלשון המעטה. שנתחיל?

פוליטיקה

פאנל בחירות לקראת תוצאות המדגם (צילום: מתוך ארץ נהדרת, שידורי קשת)
אולי לסקר הבא הם יקמו רעננים | צילום: מתוך ארץ נהדרת, שידורי קשת

סוקרי הבחירות

למה לא הצטיינו? מרץ השנה היה חודש חגם של הסוקרים. זהו יום שמגיע פעם בארבע שנים, או יותר נכון שנתיים, או בעצם שנה וחצי. קמיל פוקס מתעורר משנת החורף ומינה צמח מנקה את האבק מבגדיה, והתחזיות לקראת הבחירות יוצאות לדרך. זה מה שחזו הסוקרים יום לפני הבחירות ב- 16 במרץ: המחנה הציוני עם 25-26 מנדטים והליכוד עם 20-22 מנדטים. וזה מה שקרה בפועל: המחנה הציוני: 24 הליכוד: 30. קרוב, לא?

מה נאחל לשנת 2016? שהסוקרים ימשיכו לנמנם עוד כמה שנים עד הבחירות הבאות ואז יקומו רעננים, הרבה יותר מאשר איך שקמו לאחר המנוחה הקצרה מאז הבחירות ב-2013. זה ידוע שכשאתה עייף אתה לא במיטבך.

עוד בלימודים וקריירה:

רשות המסים הטעתה את חברי הכנסת, ארכיון (צילום: חדשות 2)
בתמונה: פוליטיקה ישנה | צילום: חדשות 2

חברי הכנסת

למה לא הצטיינו? כשהעם כעס על ביזבוז כספי הציבור שהביאו עימן בחירות נוספות אחרי פחות משנתיים, הטענה מצידם הייתה שהבחירות האלו יעשו טוב לישראל כי הם יכניסו פוליטיקה חדשה. אז בסוף שנת 2015 אפשר לומר באופן רישמי: שום פוליטיקה שום חדשה ושום נעליים. המשחק הוא אותו משחק, הדילים אותם דילים והציבור הוא אותו מטומטם. דרך אגב, אורן חזן הוא אכן פוליטיקה חדשה, אבל לא לזו פיללנו.

מה נאחל לשנת 2016? תסלחו לי, אבל יהיו פה הרבה קלישאות עכשיו: שהפוליטיקאים יבינו שהם נבחרי הציבור. שירדו קצת לקרקע ואולי הכי חשוב שיבינו שאפשר וצריך לעשות פוליטיקה אחרת. כי זה מגיע לנו.

שירותים

פריטים שלא הגיעו ליעדם - דואר ישראל (תמונת AVI: אור גץ, חדשות)
בתמונה: שנת 1886 | תמונת AVI: אור גץ, חדשות

דואר ישראל

למה לא הצטיינו? אתם באמת צריכים את הנימוק? כי ההודעה על כך שאיביי לא מוכנים לשלוח חבילות לארץ כי הן פשוט לא מגיעות זה שיא השיאים. ובכלל, שנת 2015 הייתה השנה שבה הבנו איך נראה הדואר בישראל. ספוילר למי שלא היה מחובר: זוועה.

מה נאחל לשנת 2016? היות ואנחנו כל אוהב להגיד שאנחנו מדינת הייטק, אז שנדע גם איך לנהל דברים שהם לגמרי לואו טק. ושמכתב שנשלח מאשקלון לאשדוד לא יגיע ליעדו תוך עשרה ימים. אלה בקשות די בסיסיות, אנחנו כבר לא מכוונים גבוה.

שליסל בבית המשפט, ארכיון (צילום: חדשות 2)
לא עשה שום פעולה מתוחכמת כדי לחדור למצעד. ישי שליסל | צילום: חדשות 2

משטרת ישראל

למה לא הצטיינו? כי הטרדות מיניות בלי סוף, כי ישי שליסל, כי פשוט אין אמון. גם השנה.

מה נאחל לשנת 2016? שהמפכ"ל החדש יהפוך את האירגון לראוי, ערכי, ובעל אמינות ציבורית. היות וכל זה לא הולך לקרות, נאחל שלא יהיה צורך במשטרה בשנה החדשה.

גולן טלקום (צילום: חדשות 2)
עוד צרפתי שרק בא לחופשה קצרה? | צילום: חדשות 2

גולן טלקום

למה לא הצטיינו? אחרי שפרצו לחיינו בשנת 2012, בנו למשה כחלון את הקריירה הפוליטית ושברו את שוק הסלולר, באוגוסט השנה הכריזו בחברה שהם מעמידים עצמם למכירה והיו כפסע מלהימכר לחברת לסלקום. אך לצערן של החברות המהלך לא אושר ועכשיו בגולן טלקום מנסים לשקם את התדמית של המהפכנים. שיהיה בהצלחה עם זה.

מה נאחל לשנת 2016? אם נניח את הציניות בצד, התחרות הסלולרית היא מאוד חשובה. עד שסוף סוף יש תחום בארץ שהצליחו לשבור בו את המונופול, מגיע לנו שזו לא תהיה אפיזודה חולפת. ואם נחזור לציניות, אז נאחל שגולן ימצא קריין חדש לפרסומות של גולן טלקום, כי המבטא הצרפתי שלו די מעצבן.

ספורט

אלי גוטמן (gettyimages) (צילום: אימג'בנק/GettyImages, ספורט 5)
ליורו 2020 אנחנו בטוח עולים! | צילום: אימג'בנק/GettyImages, ספורט 5

נבחרת ישראל בכדורגל

למה לא הצטיינו? ב- 16.11.14 ניצחה הנבחרת 0:3 את בוסניה. השחקנים יצאו מגדרם, התקשורת היללה ואפילו ראש הממשלה התקשר לברך. קפיצה של שבעה חודשים קדימה  והנבחרת מפסידה לבוסניה, ווילס וקפריסין ושוב, לא עולה לטורניר גדול.

מה נאחל לשנת 2016? שנוריד את הציפיות הלא ריאליות, ובבית עם איטליה, ספרד ומקדוניה, בדרך למונדיאל 2018, נשחק בלי לחץ. אולי דווקא אז נצליח להפתיע. סליחה, אמרנו בלי לפתח ציפיות לא ריאליות. יעזור גם אם ווילס או בוסניה יזכו באליפות אירופה ואז נוכל להרגיש טוב עם זה שלא עלינו.

מכבי תל אביב אלופת אירופה (צילום: ap)
זה מה שקרה ב- 2014. שנה אחרי זה כבר לא יראה ככה | צילום: ap

מכבי תל אביב בכדורסל 

למה לא הצטיינו? בשנת 2014 זכתה מכבי באליפות אירופה הכי מקרית/ מעוררת השראה/ דיוויד בלאטית שיש. ואז האחרון עזב לNBA, ההנהלה הייתה עדיין זחוחה ומכאן הדרך למטה הייתה בלתי נמנעת. בתחילת דרכו של גיא גודס עוד היו כמה ניצחנות יפים ואז הגיעה ההדחה בהצלבה, איבוד האליפות ובעונת היורוליג הנוכחית כולם יודעים איך זה נגמר (ואם לא, אז הקבוצה הודחה בשלב הבתים הראשון).

מה נאחל לשנת 2016? שמכבי תחזור להיות קבוצה חזקה, כי לא משנה כמה נלין עליה שהיא לא ישראלית, ברגע שהיא זוכה בגביע אירופה, היא תמיד הקבוצה של המדינה!

בידור

חתונה בר רפאלי אוויר (צילום: קליימקס צילומי אוויר)
מזהים את בר בתמונה? גם אנחנו לא | צילום: קליימקס צילומי אוויר

צלמי הפפראצי

למה לא הצטיינו? כי בתאריך ה-24.9 אירע האירוע הנוצץ של השנה. מה זאת אומרת איזה? החתונה של בר רפאלי. מהדורות החדשות פינו מקום לאייטמים, אתרי הרכילות יצאו מגדרם ואפילו השמיים ניסגרו. ומי לא סיפק את הסחורה? צלמי הפפראצי. בר ופמלייתה עשו עבודות הסחה נהדרות, ואף תמונה לא הצליחה לצאת מיום האירוע, חוץ מכמה תמונות של פנים המקום עוד לפני שהנסיך והנסיכה בכלל הגיעו. רק שישה ימים אחר כך התחילו לצוץ התמונות מהחתונה, וזה רק לאחר שפורסמו במגזין HOLA באדיבותם של הזוג המלכותי.

מה נאחל לשנת 2016? כשבר תישא ברחמה את יורש העצר והפסטיבל יתחיל מחדש, צלמי הפאפרצי יהיו עם היד על העליונה. בטח כמה מהם עוברים קורס מיילדות זריז כדי להסתנן לחדר הלידה.

יוצרי הפרסומת של כרמי גת

למה לא הצטיינו? פשוט תצפו בפרסומת. טעם רע, ומשחק נורא. נסייג ונאמר שאם הכוונה הייתה ליצור באזז, אז שאפו, ואם לא, קפצו בחזרה לתחילת המשפט.

מה נאחל לשנת 2016? טעם טוב.