יש מקומות עבודה שבהם מעודדים את העובדים להביא לידי ביטוי את התחביב שלהם בסדנאות או באירועים מיוחדים בעבודה. ויש מקומות שבהם דווקא הבוס הוא זה שלוקח את התחביב הפרטי שלו ומנחיל אותו לתרבות הארגונית. שוחחנו עם שישה מנכ"ליות ומנכ"לים ישראלים שהפכו את האהבה הפרטית שלהם למוטיב העיקרי בעבודה.

תחביבי המנהלים שמשתלטים על המשרד (צילום: סבטלנה קורלינקה)
אקרו יוגה במשרדי פיוניר | צילום: סבטלנה קורלינקה

"מכיר את העובדים בשיעורי אקרו-יוגה בחברה"

שם החברה: פיוניר – חברה לשירותי העברת תשלומים במסחר אלקטרוני.
נשיא החברה: יובל טל.
תחביב: אקרו יוגה. "ספורט מקסים ולא תחרותי, המשלב בין יוגה ואקרובטיקה, ומחבר אנשים מכל הסוגים, הגילאים, הגבהים והמשקלים. אקרו יוגה נותנת תחושה אינסופית של שיפור אחרי שמצליחים לבצע דברים שהמתרגלים לא האמינו שהם מסוגלים לבצע אותם. האקרובטיקה המשותפת מכניסה לספורט אלמנט של עבודת צוות, נבנה אמון בין המתרגלים ונוצרות סוגי חברויות ייחודיות שאין להן מקבילות".

מה חושבים העובדים על התחביב?
"יש לנו סטודיו ליוגה במשרדי החברה בפתח תקווה, עם מדריכים שמעבירים שיעורים לעשרות מתאמנים קבועים מעובדי החברה. אני גם מצטרף מדי פעם וזה ממש מגניב להכיר כך את העובדים".

איך התחביב משפיע על העבודה?
"ספורט זה ספורט, ולכן פעילות האקרו יוגה היא ערוץ נפרד מהקריירה, העולמות אינם מתערבבים. יש בישראל קהילה ענקית של מתרגלים, אני ממליץ לכולם, אפשר לחפש בפייסבוק "נפגשים לעוף".

תחביבי המנהלים שמשתלטים על המשרד (צילום: ורד טוויל)
משרדי תפן - המנכ"לית היא פריקית של הום סטיילינג ועיצוב הבית | צילום: ורד טוויל

"אני פריקית של עיצוב"

שם החברה: תפן ישראל - חברה גלובאלית המתמחה בייעוץ אסטרטגי, ניהולי וטכנולוגי.
מנכ"לית: מלי ביצור פרנס.
תחביב: הום סטיילינג ועיצוב הבית. "זה חיידק שקיים אצלי עוד מגיל 17, תמיד הייתה לי חיבה לעיצוב ולסידור הבית. כשכל החברות שלי קונות בגדים ונעלים, אני תמיד מעדיפה לקנות עוד תמונה, שרפרף או פסל הביתה. עיצבתי מחדש את הבית של הורי וגם את הבתים של הרבה מחבריי. אני הפרטנרית המושלמת לבילוי באיקאה או בחנויות וינטאז' בדרום תל אביב".

מה חושבים העובדים?
"הם יודעים שאני פריקית של עיצוב, ושאני אוהבת פריטים לא שגרתיים המייצרים אווירה. כשהגעתי לתפן החלטתי לעשות שינוי במשרדים, ואפשרתי לעובדים להיות אלה שיעצבו את המשרדים מחדש. כל אחד תרם והביא פריטים מיוחדים שנותנים לו להרגיש בבית, ושיש להם ערך מיוחד עבורו, החל מקישוטים לשירותים ולקירות ועד תמונות וריהוט. ביחד עיצבנו משרדים צבעוניים, ומאד שונים בנוף של משרדי הייעוץ שהם בדרך כלל חלקים ואפורים, וזה גם תרם מאד לגיבוש שלנו וליצירת אווירה חמה ומשפחתית".

תחביבי המנהלים שמשתלטים על המשרד (צילום: ורד טוויל)
"ביום האישה קישטנו את כל המשרדים במאות של בלונים ורודים" | צילום: ורד טוויל

תחביבי המנהלים שמשתלטים על המשרד (צילום: ורד טוויל)
"ותלינו פתקים עם משפטי העצמה נשית בתאי השירותים ובמסדרונות" | צילום: ורד טוויל

איך התחביב משפיע על העבודה?
"אני תמיד מחפשת סיבות למסיבה, שיאפשרו לי לקשט את המשרדים ולהוסיף צבע, ביום האישה קישטנו את כל המשרדים במאות של בלונים ורודים, ותלינו פתקים עם משפטי העצמה נשית בתאי השירותים ובמסדרונות. העובדים כבר רגילים לזה שהמנכ"לית שלהם היא דמות מאד צבעונית (גם בלבוש אגב) והם זורמים עם העניין ומשתפים פעולה".

תחביבי המנהלים שמשתלטים על המשרד (צילום: קרינה אודינייב)
שחמט במשרדי קורטיקה | צילום: קרינה אודינייב

"מעדיף לגייס עובדים שמשחקים שחמט"

שם החברה: קורטיקה – חברה לפיתוח בינה מלאכותית אוטונומית .
מנכ"ל
- יגאל רייחלגאוז.
תחביב
– שחמט. "אצלנו בחברה חשוב להקפיד שהמוח תמיד יעבוד, לכן אנו מעודדים הפוגות מהעבודה לטובת שחמט - משחק שמפתח חשיבה אסטרטגית. בגלל שאני בן אדם מאוד תחרותי אני משחק עד שאני מנצח, ובגלל שיש לנו שחקני שחמט מעולים בחברה, גם קרה ששיחקנו יותר מדי עד שניצחתי".

מה חושבים העובדים על התחביב?
"לכל משחק מוקצות רק 5 דקות, לכן ההשפעה על שגרת העבודה מוגבלת. אבל ברמת הקשר הבין-אישי, המשחק מאפשר לנהל שיחות לא פורמליות עם העובדים".

איך התחביב משפיע על העבודה?
"בתהליך גיוס העובדים יש העדפה לעובדים שמשחקים שחמט, ואנו מסתכלים גם כיצד מגיבים מועמדים לעבודה ללוח השחמט שנמצא בלובי".

תחביבי המנהלים שמשתלטים על המשרד (צילום: ליאת מנדל)
בת חן ישועה היא מנכ"לית ושדכנית חובבת | צילום: ליאת מנדל

"אוהבת לראות אנשים שנעים להם בזוגיות"

שם החברה: רשת מלונות מטיילים.
מנכ"לית
: בת חן ישועה.
תחביב: שידוכים. "אני מאוד אוהבת לראות אנשים שנעים להם בתוך זוגיות. כל מי שפנוי אני מיד חושבת את מי אני יכולה לחבר לו, גם בחיים וגם בעבודה".  

מה חושבים העובדים על התחביב?
"אני בודקת בעדינות עם העובדים ואם זה מביך או לא מתאים, אני מניחה להם. מי שמתאים לו, אני מנסה לחבר לו מישהו שאני מכירה ושיכול להתאים לו".

איך התחביב משפיע על העבודה?
"היו לי 2 חיבורים עד כה בעבודה - איש אחזקה ומנהלת משק באחד מהמלונות, שמצאים בזוגיות עד היום. ראיתי שהעובדת מסתכלת עליו כל הזמן, ופניתי אליו לבדוק אם הוא שם לב. הצעתי לו להזמין אותה לקפה, הייתה לי הרגשה שהם מאוד יתאימו אחד לשנייה, וכך היה. הם כבר 10 שנים יחד, וזה מאוד משמח אותי. בשידוך השני, שמתי לב שמנהלת מלון הייתה מצחקקת בכל פעם שהייתה פוגשת את מנהל התפעול של הרשת. כשהסבתי את תשומת ליבו, הוא אמר לי שאני הוזה. בשיחה שערכתי איתה, הצעתי לה לדבר איתו. אחרי הרבה התלבטויות היא החליטה לאזור אומץ, והזמינה אותו לצאת איתה. הם התחתנו לפני שנה".

תחביבי המנהלים שמשתלטים על המשרד (צילום: צילום פרטי)
שיעור יוגה במינקובסקי תקשורת | צילום: צילום פרטי

"מנסה להדביק את העובדים בחיידק היוגה"

שם החברה: מינקובסקי תקשורת - יחסי ציבור ואסטרטגיה.
מנכ"לית:
שיר בויקו רימון.
תחביב
: יוגה. "אני מתרגלת יוגה בשנתיים וחצי האחרונות. מדובר בדרך חיים מבחינתי, התרגול משפיע על חיי היומיום וכמובן על העבודה שהיא חלק מרכזי ביום. אני משתדלת לקחת את הדברים בפרופורציות וכך להשפיע גם על יועצי התקשורת בחברה - דבר משמעותי בעבודה לחוצה מהסוג שלנו. להשתדל לנשום, תרתי משמע, להקפיד על התרגול וכשאפשר גם לנסות להדביק את העובדים בחיידק".

מה חושבים העובדים על התחביב? "לפני כחודש נסענו כל עובדי החברה לגיבוש בברלין, תרגלנו יוגה בחדר מלח מיוחד – וחלק מהעובדים החלו לתרגל יוגה באופן קבוע".

איך התחביב משפיע על העבודה?
"הוא בא לידי ביטוי בהתנהלות היומיומית – פרופורציות, רוגע והיכולת לחשוב באופן צלול גם במצבי לחץ רבים".

תחביבי המנהלים שמשתלטים על המשרד (צילום: מירי אברהם)
לימור כרסנטי: "מקבלת מוזה לצייר באמצע יום העבודה" | צילום: מירי אברהם

"באמצע יום עבודה מקבלת מוזה לצייר"

החברה: לימור כרסנטי יחסי ציבור.
מנכ"לית: לימור כרסנטי.
תחביב: ציור. "מגיל 10 אני מציירת ואף כותבת שירה, בימים בהם אני בהרהורים ובמחשבות פחות נעימות, הציורים מבטאים את התחושות וניתן לראות בתוכם את אווירת החורף. בימים מלאי פריחה ושגשוג רוחני זה בא לידי ביטוי בצבעים מלאי תשוקה וכוח בציורים".

מה חושבים העובדים על התחביב?
"העובדים מקבלים השראה, נדהמים מהיצירתיות ומתחילים לאמץ את התחביב לעצמם".

איך התחביב משפיע על העבודה?
"יכול להיות שבאמצע יום עבודה אקבל מוזה ואעצור הכול לטובת רכישת קנבס בחנות הקרובה וציור חדש אבסטרקטי שבו אני משחררת את רגשותיי. או למשל באחת ההשקות לקניון מסחרי, החלטתי להציב בכניסה ליד השטיח האדום בד קנבס ענקי וטושים צבעוניים, ונתתי לכל אורח להטביע את חותמו בציור".