ראש השנה כבר כאן וכמו בכל התחלה, גם השנה העברית החדשה היא הזדמנות "לנקות את השולחן", ולחשוב כיצד להפוך את השנה החדשה לשנה מוצלחת עוד יותר מקודמתה. זה נכון בכל תחום בחיים, ובמיוחד בעסקים. קבלו מספר עקרונות פשוטים שיוכלו לעשות את ההבדל עבורכם - טיפים קטנים שיעזרו לכל בעל עסק לצלוח את השנה החדשה במרחב העסקים התחרותי.

תעדוף משימות והתבוננות ריאלית

אחת הבעיות של עסקים, בעיקר קטנים ובינוניים, היא הנטייה לקחת על עצמם סיכונים שאינם מתאימים לנפח העבודה האמתי שלהם. כך הנטל הופך להיות כבד מאוד והם קורסים, לעתים בלי יכולת להתאושש. כאשר אתם לוקחים על עצמכם סיכון חדש דוגמת הלוואה, פרויקט גדול ועוד, מן הראוי שתסתכלו למציאות בעיניים ורק לאחר מכן תחליטו אם לעשות זאת. השנה החדשה זוהי הזדמנות מעולה לעצור את שטף המטלות ולעשות תעדוף של המשימות. היו אמתיים עם עצמכם וקחו סיכונים שמתאימים לגודל שלכם.

קבלו החלטות רציונאליות

כבעלי עסקים, עליכם להפחית עד למינימום את חלקם של הרגשות בהחלטות שלכם. זו בוודאי לא הפעם הראשונה ששמעתם את העצה הזאת, אך היא רלוונטית מאוד גם בתחילת השנה. אם בשנה הקרובה אתם רוצים להבטיח שתקבלו את ההחלטות הנכונות ביותר, הסתכלו על העסק שלכם מבעד לעיניים רציונליות, וערבו את הרגש כמה שפחות. רק כך תוכלו להגיע להחלטה עסקית נכונה באמת.

עבדו לפי התכנית העסקית שכתבתם

אחד הטיפים החשובים ביותר הוא לעבוד על פי תכנית עסקית. לא אחת אני פוגש במסגרת עבודתי בעלי עסקים שפועלים ללא מתווה מוסדר. אם אתם נמנים גם עם אלה שטרם גיבשו תכנית עסקית, מן הראוי שהשנה הקרובה תהיה שנת מפנה עבורכם. הכינו תכנית עסקית - היא אמנם גוזלת זמן (ולעתים גם עולה לא מעט כסף), אך היא תעשה לכם סדר בדברים, תגדיר לכם מטרות ברורות ותוביל אתכם בדרך הבטוחה. כך למעשה תדעו שיש מסלול מוגדר שאליו אתם יכולים להיצמד, ושיוביל אתכם ברוב הסיכויים אל הגשמת המטרות.

האצילו סמכויות

כל עסק באשר הוא, ובייחוד עסק קטן או בינוני, צריך להיות יעיל כמה שיותר. לכן האצילו סמכויות, העבירו משימות לעובדים אחרים, דאגו להשאיר את הפעולות השוליות לאנשים אחרים או לתוכנות ואפליקציות אוטומטיות אחרות. כך תחסכו זמן, משאבים וכאב ראש מיותר.

בדקו בכל חודש את המרחק שלכם מהיעד

ממש כמו באפליקציות הניווט, גם בעסק שלכם חשוב שתדעו תמיד כמה אתם רחוקים מהיעד, וכמה זמן ייקח לכם להגיע לשם. אחת לחודש עצרו ובדקו את קצב ההתקדמות שלכם, כדי שתהיו בטוחים שאינכם עומדים במקום. כל התקדמות אל עבר היעד היא התקדמות מבורכת שתביא אתכם למקום הנכון בסופו של דבר.

הכותב הוא מנכ"ל iCount - חברה המתמחה בניהול עסקים בענן