לארי פייג'- ביליונרים הצעירים (צילום: forbes.com)
לארי פייג' | צילום: forbes.com
לארי פייג'

גיל: 39

כמה הוא שווה:  23 מילארד דולר

מה הוא עושה: אין ספק שאם תחפשו בגוגל את לארי פייג', יצוצו לכם אינסוף תוצאות, הרי מדובר במייסד חברת הענק של גוגל ומנכ"ל החברה מאז אפריל 2011. פייג' ליווה את החברה בהכנסות עצומת של 50 מילארד דולר בשנת 2012. המניה של החברה עלתה בכמעט 30% בשנה שעברה והוסיפה להונו הפרטי יותר מ-4 מיליארד דולר.

מארק צוקרברג, פייסבוק, (צילום:  Photo by Flash90)
מארק צוקרברג, פייסבוק | צילום: Photo by Flash90
מארק צוקרברג

גיל: 28

כמה הוא שווה:  13.3 מיליארד דולר

מה הוא עושה: צריך להתגורר במאדים כדי לא לדעת מיהו מארק צוקרברג. מייסד רשת פייסבוק, הפך לאחד האנשים הכי מסוקרים ומעניינים בעולם. מאז שהפך את פייסבוק לחברה פומבית במאי 2012 ונישא מספר ימים אחרי כן, צפה צוקרברג כיצד ערכו הכלכלי עלה וירד במרוצת השנים. לייק.


יאנג הויאן- ביליונרים הצעירים (צילום: albertastars.com)
יאנג הויאן | צילום: albertastars.com
יאנג הויאן 

גיל: 31

כמה היא שווה: 5.7 מיליארד דולר

 מה היא עושה: הויאן הינה ביתו של מייסד חברת הנדל"ן הסינית, "Country Garden Holdings", אשר מתמקדת בבניית בנייני מגורים יוקרתיים. את הכסף ירשה מאביה בשנת 2005 אבל לא הפסיקה את לימודיה,  ושנתיים אחרי כן קבלה תואר אקדמי בקולג' המקומי של מדינת אוהיו בארצות הברית. למרות שהיא נחשבת לאחד האנשים העשירים ביותר בסין, מעטים הדיווחים בתקשורת אודותיה.

 

המיליארדר הצעיר בעולם. דסטין מוסקוביץ' (צילום: AP)
דסטין מוסקוביץ, מייסד אסנה asana | צילום: AP
דסטין מוסקוביץ

גיל: 28

כמה הוא שווה:  3.8 מיליארד דולר

מה הוא עושה: דסטין מוסקוביץ, מי שהיה השותף לדירה של מארק צוקרברג, כבר לא עובד יותר בפייסבוק, הרשת החברתית הענקית שהיה שותף להקמתה. כיום הוא שותף לאמנה המבורכת של ביל גייטס ו-וורן באפט, "אמנת נתינה" (Giving Pledge), אשר קוראת לעשירי העולם להקדיש את מירב כספם לצדקה. מוסקוביץ רוכב על אופניים כל יום לעבודה, טס בטיסות רגילות ולא במטוס פרטי, ותורם מזמנו וכספו בעמותות השונות.

 

ג'ון ארנולד- ביליונרים הצעירים (צילום: forbes.com)
ג'ון ארנולד | צילום: forbes.com
ג'ון ארנולד

גיל: 38

כמה הוא שווה: 2.8 מילארד דולר

מה הוא עושה: ארנולד זעזע את עולם קרנות הגידור כשהקים את חברת סנטארוס אדוויזרס תוך הבנה יוצאת דופן בשוק האנרגיה, לפני 10 שנים, בגיל 28 בלבד. עם החזרים שנתיים קבועים של 80%, החברה שלו והוא מרוויחים מספיק כדי שהוא, כמו מוסקוביץ, יחתום על אמנת נתינה. הזוג שמתכנן להשקיע את מירב זמנו בצדקה העניק כבר 1.2 מילארד לתרומות.

איבון באוור- ביליונרים הצעירים (צילום: theaustralian.com.au)
איבון באוור | צילום: theaustralian.com.au
איבון באוור

גיל: 35

כמה היא שווה: 2.4 מילארד דולר
מה היא עושה: איבון באוור שולטת ב-85% מאימפריית הפרסום של משפחתה. היא הדור החמישי של המשפחה שמחזיקה בקבוצת המדיה באוור, שנוסדה בשנת 1875. החברה מוציאה לאור 570 מגזינים ב-16 מדינות.

אדוארדו אלשטיין- ביליונרים הצעירים (צילום: forbes.com)
אדוארדו סברין | צילום: forbes.com
אדוארדו סברין

גיל: 30

כמה הוא שווה: 2.2 מיליארד דולר

מה הוא עושה: ועוד ממכרה הזהב של פייסבוק: סברין היה אחד השותפים לייסוד פייסבוק, שויתר על אזרחותו האמריקאית בשנת 2011, צעד הזוי משהו אשר דווח ימים אחדים לפני הנפקת המניות הראשונות לציבור של הרשת החברתית, מה שהוביל לחשדות ולהאשמות על העלמות מס. בתור החבר הטוב ביותר לשעבר של צוקרברג סברין ניהל מאבק משפטי ארוך נגד פייסבוק, וככל הנראה קיבל 5% ממניות החברה. בתור תושב ברזיל, הוא מתגורר כיום בסינגפור ומשקיע בסטרטאפים, כך שאם אתם מחפשים משקיע אתם יודעים לאן לטוס.

שון פרקר- ביליונרים הצעירים (צילום: forbes.com)
שון פרקר | צילום: forbes.com
שון פרקר

גיל: 33

כמה הוא שווה: 2 מיליארד דולר

מה הוא עושה: שון פרקר הוא הראש מאחורי האתר המצליח נפסטר, אשר חולל מהפיכה בתעשיית המוסיקה כשפרקר, היה רק בן 19 ועזב את הקולג' כדי לייסד את החברה. הוא תיפקד בתור המנכ"ל הראשון של פייסבוק כבר בגיל 24 וכיום הוא עסוק בעבודה על אתר הווידאו צ'ט שלו: אייר טיים.

יושקיזו טנקה- ביליונרים הצעירים (צילום: forbes.com)
יושקיזו טנקה | צילום: forbes.com
יושיקאזו טאנקה

גיל: 36

כמה הוא שווה: 1.8 מיליארד דולר
מה הוא עושה: אחרי שנתקל בקשיים בשנת 2007 כשמנייתה של הרשת החברתית שהקים,GREE , הפסידה 702 מיליון דולר, טאנקה חבר ליאהו יפן כדי להיכנס חזרה לעניינים.

פאהד אל חרירי- ביליונרים הצעירים (צילום: forbes.com)
פאהד אל חרירי | צילום: forbes.com
פאהד אל-חרירי

גיל: 32

כמה הוא שווה: 1.35 מיליארד דולר

מה הוא עושה:  אל-חרירי הוא בן הזקונים של ראש הממשלה הלבנוני שנרצח, רפיק אל-חרירי. פאהד קבל תואר ראשון בלימודי אדריכלות בפריז בשנת 2004, שנה לפני שנרצח אביו. בזמן שעוד היה סטודנט, הוא ניהל סטודיו לעיצוב פנים בפאתי העיר ומכר ריהוט ללקוחות מערב הסעודית. ולמרות שפאהד לא ביקר בביירות מאז רצח אביו, הוא כן מפתח שם בתי מגורים ובניינים בתור איש נדל"ן ואדריכל, וטוען שהוא חב לאביו את אהבתו לעסקי הנדל"ן.

סרה סבנקי- ביליונרים הצעירים (צילום: forbes.com)
סרה סבנקי | צילום: forbes.com
סרה סבנקי

גיל: 37

כמה היא שווה: 1.3 מיליארד דולר

מה היא עושה: סרה סבנקי היא ביתו של עוזדמיר סבנקי שנרצח בשנת 1996. היא חברה במועצת המנהלים של הקונצרן הגדול, סבנקי אחזקות, על שם שושלת משפחתה הטורקית. סרה היא אחייניתו של סבקט סבנסקי ובת דודה של הביליונרית סוזן סבנקי דיינר ובמילים אחרות, מיוחסת כמו שצריך.

ניקולס וודמן- ביליונרים הצעירים (צילום: forbes.com)
ניקולס וודמן | צילום: forbes.com
ניקולס וודמן

גיל: 37

כמה הוא שווה: 1.3 מיליארד דולר

מה הוא עושה: וודמן הינו המייסד של GoPro אותה הקים אחרי שבנה את המצלמה הראשונה בחדר השינה שלו בעזרת מכונת תפירה של אמו ומקדחה. החברה פרסמה את המצלמה הראשונה שלה, מצלמת וידאו בגודל 35 מ"מ חסינה בפני מים, בשנת 2004. כיום, המצלמה מצלמת סרטים מלאים באיכות HD  ומאפשרת לכל אחד, מגולשים מקצועניים כמו קלי סלייטר ועד גולשי סנובורד חובבנים לתעד את הרפתקאותיהם.

כ'ק דורסי- ביליונרים הצעירים (צילום: forbes.com)
ג'ק דורסי | צילום: forbes.com
ג'ק דורסי

גיל: 36

כמה הוא שווה: 1.1 מיליארד דולר

מה הוא עושה: ג'ק דורסי התפרסם בתור אחד המייסדים של אתר שאולי שמעתם עליו בשם טוויטר. אולם, למרות זאת מרבית הונו של דורסי מגיע מאחזקותיו בחברת תשלום סלולרית. דורסי שעזב את לימודיו באוניברסיטת ניו יורק הוא מעסה מוסמך שידוע בתחביביו השונים הכוללים אהבה למוסיקת פאנק ולביגוד.

אנה לוסיה- ביליונרים הצעירים (צילום: rediff.com)
אנה לוסיה | צילום: rediff.com
אנה לוסיה דה מטוס ברטו ויללה

גיל: 39

כמה היא שווה: 1.15 מיליארד דולר

מה היא עושה: האישה עם השם הארוך להפליא, משתייכת לאחת מהמשפחות הותיקות ביותר בברזיל ואחת ממשפחות הבנקים היוקרתיות ביותר. היא אחת מבעלי המניות הבודדים הגדולים ביותר של חברת אחזקות אשר שולטת ב-  Unibanco Holding S.A, אחד הבנקים הגדולים ביותר בברזיל.

לי סיאו היון- ביליונרים הצעירים (צילום: forbes.com)
לי סיאו היון | צילום: forbes.com
לי סאו-היון

גיל: 39

כמה היא שווה: מיליארד דולר

מה היא עושה: ביתו של יושב ראש חברת סמסונג הדרום קוריאנית, לי קון הי, הינה סגנית מנכ"ל של חטיבת מוצרי היוקרה והאופנה של סמסונג, צ'איל תעשיות (Cheil). בנוסף לכך, בוגרת בית הספר לעיצוב פרסונס, הינה גם סגנית מנכ"ל של צ'איל תעשיות העולמי, חברת הפרסום הגדולה ביותר בקוריאה.