למה נשים עדיין מרוויחות פחות מגברים? לאחרונה נתקלתי בדו"ח נציבות שוויון הזדמנויות, ממנו עלה כי נשים מרוויחות 50% פחות מהגברים בארגונים קטנים ואף קטנים מאוד. בארגונים גדולים המצב מתסכל אף הוא ועומד על 30%-35%. כמי שהאג'נדה שלה היא עצמאות כלכלית כבסיס לעוצמה נשית, דו"ח כזה מכעיס אותי בכל כך הרבה רמות.

בעיקר כי אני יודעת שנשים הינן מנהלות מצוינות ושבכל תחומי העיסוק מביאות עימן גישות ההופכות אותן לרלוונטיות מאוד למעגל העבודה של ימינו. אני מאמינה שהתפיסה שלפיה נשים צריכות לבצע ויתורים לצורך גידול ילדים וטיפוח התא המשפחתי משתנה עם השנים, שכן גברים ונשים כאחד צריכים למתן את שעות העבודה למען טיפול בתא המשפחתי.

בעידן הפוסט פמינסטי של ימינו, גברים ונשים כאחד צריכים באופן שווה למצוא את הזמן לטיפול, טיפוח והעצמת הילדים, הבית והתא המשפחתי כולו. התקופה בה הניהול התפעולי של משק הבית (נקיון,כביסה, קניות וכדומה) הוטל על האישה בלבד פשוט הסתיימה. הגישה שאומרת שהאישה נושאת בעול גידול הילדים, טיפוח ופרנסת הבית היא גישה קלוקלת. מן הראוי לעודד חינוך של הדורות הבאים לשוויון מגדרי מגיל צעיר. כפועל יוצא מכך, ניתן לראות כי גם גברים יוצאים מספר פעמים בשבוע להוציא את ילדיהם מהגנים, מגיעים לאספות הורים וכו'.

מעבר לזה - הניהול הנשי זוכה להערכה רבה מגורמים רבים, ונשים מביאות עימן למעגל העבודה בכל הדרגים EQ +emotional iq, כלומר אינטליגנציה רגשית גבוהה, הידועה כאחד הגורמים המקדמים אנשים וגופים לעבר ההצלחה. האינטליגנציה הרגשית היא זו הגורמת לעובדים להיסחף אל מנהיגות של אישה, והלקוחות של הארגון אף הם מגיבים באופן רגשי.

חוה זינגבוים (יח``צ: אוהד רומנו,  יחסי ציבור )
חוה זינגבוים | יח``צ: אוהד רומנו, יחסי ציבור

בעידן של כלכלת נשמה, מותגים מנסים לנכס לעצמם ערכים רגשיים כדי לבדל את עצמם אל מול המתחרים. כאישה, כבעלת עסקים, אני יודעת שהיכולת לנווט את עצמנו במצבים חברתיים והאופן בו אנו מקבלים החלטות אישיות הם אלו המביאים אותנו להצלחה כלכלית.

כנשים, אנו מביאות את השילוב שבין העוצמה הפנימית והאינטליגנציה הרגשית. כך שאם נוציא מן המשוואה את נושא טיפול הילדים והטיפול בבית, ונדאג לחינוך שוויוני בו גברים ונשים כאחד יטפלו בביתם בילדים ובעסקים, אני מאמינה שנגדל דור בריא ביותר בנפשו ויסייע לכלכלה באופן ברור.

נשאר כמובן נושא הילודה וחופשת הלידה, ונושא זה כמובן חייב לקבל עידוד מהמדינה. לכולנו ברור כמה חשוב לעודד ילודה ואם הממשלה תתגייס ותספק מענקים לעסקים בהם נשים יוצאות לחופשת לידה, גם נושא זה ימחק מסדר היום.

נשים מהוות נכס תפעולי וניהולי לכל עסק בו הן פועלות, ועלינו כחברה מתוקנת להתגייס במערכה החינוכית ולחנך את הדורות החדשים לשווין מלא בנטל בבית וגידול הילדים. כמי שמחנכת אלפי נשים למקצועות היופי והאסתטיקה כדי שתוכלנה להיות מפרנסות משמעותיות ותגענה לעצמאות אישית וכלכלית, אני יודעת שזה אפשרי. בית שוויוני בו האם והאב הם הורים שווים, גדלים ילדים בעלי חוסן נפשי. חברה בה גברים ונשים הינם שווי זכויות הינה חברה חזקה, מאוחדת ובעלת חוסן כלכלי.

אישה מתוסכלת (צילום: Sofi photo, Shutterstock)
אנחנו מרגישים את כאבך | צילום: Sofi photo, Shutterstock


חוה זינגבוים היא מייסדת ומנכ"לית חברת "חוה זינגבוים", משתתפת בוועידת ישראל לנשים ועסקים המתקיימת זו הפעם השלישית ביוזמת חברת מידע כנסים, ותיקח חלק בפאנל "נשים פורצות דרך בכל גיל ובכל תחום"