כפי שפורסם כאן ב-mako, לאחרונה הוגשה הצעת חוק חדשה שאמורה לשנות באופן דרמטי את מאפייני העבודה של העובדים בישראל ואת תרבות הפנאי והצריכה. על פי ההצעה, שהוגשה על ידי חברי הכנסת אלי כהן ודוד אמסלם, אחת לחודש, יצאו העובדים לסוף שבוע ארוך, כלומר חופש גם בימי ראשון. ואת שעות העבודה החסרות יפרסו על אותו שבוע או לחילופין על פני כל החודש, כלומר יום המנוחה לא יבוא על חשבון יום שישי. ההצעה אמורה להיות מיושמת על פני תקופה של 3 שנים, כאשר במהלכה תבחן הרחבתה לכל השנה.


על פי מדד ה-OECD לשנת 2014 ישראל ממוקמת במקום ה-13 בעולם במדד עומס השעות בשבוע עבודה אחד, והצעת החוק החדשה מבקשת להקל עם העובדים ולמנוע את שחיקתם בעבודה. לפי המתווה המסתמן, לעובדים יינתנו 12 ימי חופשה נוספים בשנה, והם בתמורה יעבדו עוד 15-20 דקות בכל יום.

ממצוע שעות העבודה השבועיות

ח"כ אלי כהן (צילום: דודי וקנין)
יוזם ההצעה: ח"כ אלי כהן | צילום: דודי וקנין
"המעבר לסוף שבוע ארוך טומן בחובו תועלות רבות הן בהיבט החברתי- שיפור איכות החיים של הפרט, המשפחה והעובד, והן בהיבט הכלכלי- הגברת התיירות וסנכרון ימי המסחר והפעילות למאפיינים הגלובליים", אומר ח"כ כהן, "שכן שותפות הסחר של ישראל, רובן ככולן, קבעו את ימי המנוחה בשבת ובראשון".

נשאלת השאלה: איך יקראו לוויקנד הארוך הזה? רק אתם תקבעו

בעמוד הפייסבוק של חבר הכנסת ביקשו מהגולשים להציע רעיונות לשמות עבור הסופ"ש הארוך המתוכנן. בהתחלה הם חשבו שיהיה קל לבחור את השם הקליט מכולם, אך לאור מבול הפניות שקיבלו הם החליטו לפנות אל גולשי mako שיעזרו בבחירת השם המיועד. אז איך יקראו לסופ"ש הארוך שכולנו הולכים לייחל לו בכל חודש, זה שמתחיל למעשה מחמישי בערב (בסיום יום העבודה) וכולל גם את ראשון? הצביעו עכשיו:

ואם בכל זאת אתם בטוחים שהגיתם את המושג החדש שיגדיר את הסופ"ש הארוך שלנו, והוא לא מופיע בסקר, אתם מוזמנים לטקבק ולהציע רעיונות נוספים.