אין תמונה
ג'ים ופאם מהסדרה "המשרד"- גם הם התחתנו
מחפשים אהבה? עזבו את היציאות לפאבים, את הפרופילים באתרי ההיכרויות ותיפרדו ממשפטי הפתיחה הצולעים – סקר חדש שמתפרסם ב"דיילי מייל" הבריטי קובע שהכלה שלכם לא מחכה לכם בשמלה לבנה בבוסתנים – היא מסתובבת דווקא בחליפה עסקית במשרד שלכם. כן, אם אתם דלוקים על הקולגה יש לנו חדשות טובות: סקר שנערך לאחרונה מצא שליחסים שמתחילים במקום העבודה יש סיכוי גבוה יותר להסתיים במערכת יחסים ארוכה ואפילו בחתונה – הרבה יותר מהסיכוי שחולקים זוגות שנפגשו בכל מקום אחר, מהפאב ועד הבליינד דייט.

 המחקר, שבדק מקרוב 2,000 בוגרות ובוגרים מצא שהמפתח למגמה הזו נעוץ במספר השעות שמבלים אנשים יחד במקום העבודה וברמת הלחץ של ההתרחשות שם. כך, 14% מהזוגות שנפגשו מהעבודה מצאו את עצמם מתחת לחופה לעומת הזוגות שנפגשו דרך חברים משותפים למשל – רק 11% מהם שרדו והגיעו לשלב ה"קולולו". למה זה קורה? עורכי הסקר מנסים להסביר את סוד ההצלחה של הקשרים שמתחילים במשרד בעובדה שאם שני בני הזוג עובדים באותו מקום – יש להם תחומי עניין משותפים רבים עוד לפני שהם מתחברים ומתאהבים. כך, בזמן שזוגות אחרים מחפשים נושאי שיחה למלא בהם את הדקות כי שיחה על מה שקרה בעבודה נמצאת מחות לתחום מטעמי חוסר הבנה או אפילו חוסר עניין של בת הזוג – הזוגות שהכירו במקום העבודה לא צריכים להתמודד עם הסוגיה הזו. לפני שתילחצו ותיפרדו מבת הזוג המקסימה שהכיר לכם החבר הטוב, נספר שגם פגישה דרך חברים משותפים נראית כסימן למערכת יחסים ארוכה.

 לעומת זאת 23 אחוז מהנשאלים הודו שכשהם ניסו למצוא אהבה במסגרת חיי הלילה הסוערים במועדונים, במסיבות ובפאבים מדובר היה בדרך כלל במפגש חד פעמי של לילה אחד – ותו לא. אותו המקרה היה גם רלוונטי בקרב  13 אחוז מהאנשים שפגשו את בת הזוג שלהם בחופשה רומנטית. אבל אל תתייאשו: מצד השני, אחד מעשרה זוגות שנפגשו בחופשה רומנטית דווקא החליף טבעות ואמר "איי דו".

מסתבר שבני הזוג עצמם מגיעים לפעמים למערכת היחסים עם דעה קדומה על המקום בו היא התחילה, עובדה שיכולה לחבל בסיכויי ההצלחה שלה ולהסביר את אחוזי ההצלחה הנמוכים מהם סובלים מקומות כמו פאבים ומועדונים. כן, 51% מהאנשים חושבים שהמקום והסיטואציה בה הם פוגשים את בת הזוג הפוטנציאלית שלהם משפיע על סיכויי ההצלחה של הקשר ותתפלאו לשמוע שהדעה הזו כל כך חזקה עד שכמעט חמישית מהאנשים סרבו להמשיך מערכת יחסים בגלל שחשבו שהמקום בו התחילה יוביל אותה לאבדון.

  אולי זו הסיבה שאחד מחמישה בריטים משקר לגבי המקום בו הכיר את בן או בת הזוג שלו – הם פשוט מתביישים לספר על מקום המפגש האמיתי וכך 37% מהם מגזימים והופכים את סיפור ההיכרות להרבה יותר מעניין ממה שהיה ו-17% משקרים פשוט כי הם משתעממים מלספר את אותו הסיפור שוב ושוב. כך או כך, רבע מהזוגות שנמצאים במערכת יחסים מוכיחים שהרומנטיקה לא מתה: הם סיפרו שמקום המפגש משמעותי להם כל כך עד שהם חוזרים אליו בימי נישואים או באבני דרך אחרות של מערכת היחסים.

 דובר הסקר, שנערך לכבוד הוצאת המארז של העונה השמינית של הסדרה "איך פגשתי את אמא שלך" אמר: “אתם עשויים חשוב שהמקום בו אתם פוגשים את בני הזוג שלכם לא משפיע על מערכת היחסים אבל נראה שמי שנפגש בעבודה יכול לצפות למערכת יחסים ארוכה יותר משל אחרים. אנחנו מבלים כל כך הרבה זמן בעבודה שזה בלתי נמנע שנבנה חברויות קרובות שעשויות להפוך לקשר שחוצה את הקו החברי”.