מסקר צפי תעסוקה שערכה חברת מנפאואר (Manpower) בקרב 750 מעסיקים בישראל עולה כי קצב הגיוס ברבעון הרביעי של 2017 צפוי להיות חיובי בחלק גדול מהענפים במשק.

המעסיקים שמשתתפים בסקר, שנערך בקרב 43 מדינות ובהן ישראל, נשאלו שאלה אחת זהה: "מהם השינויים שאתה צופה בהיקף הכולל של תעסוקה בארגונך בשלושת החודשים הקרובים בהשוואה לרבעון הנוכחי?"

12% מהנשאלים הישראלים צפו עלייה במצבת כוח האדם ו–5% חזו ירידה, 79% מעריכים כי לא יהיה שינוי. 4% השיבו כי אינם יודעים. הנתונים שונים יחסית לאלה של הרבעון הרביעי של 2016, אז העריכו הרבה יותר מעסיקים כי יגדלו את מצבת כוח האדם (19%), אך גם יותר צפו כי יפטרו (8%). 71% העריכו אז שלא יהיה שינוי.

בין הענפים שבהם צפוי גידול ניתן למנות את ענף הבנייה (14%), הפיננסים, הביטוח, הנדל"ן והשירותים העסקיים (13% כל אחד) ואת ענף המסחר הסיטוני והקמעוני (12%).

הירידה החריפה מכולן צפויה בענף המסעדנות והמלונאות, שבו 9% מהמעסיקים צופים כי ייאלצו לצמצם את מצבת כוח האדם בארגונם. גם מעסיקים במגזר הציבורי והחברתי מדווחים על צפי לירידה של 7% ברמות הגיוס יחסית לרבעון הקודם.

מבלים ליד הבר (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
הירידה החריפה מכולן צפויה בענף המסעדנות והמלונאות | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

בבחינת הנתונים לפי אזורים גאוגרפיים, הרי שתחזית ההעסקה האופטימית ביותר מדווחת על ידי מעסיקים באזור חיפה – שמעריכים כי תחול עלייה של 11%. בירושלים ובתל אביב  מעריכים עלייה של 9%, בצפון והן בדרום התחזית היא לעלייה 8%, ומעסיקים ממרכז הארץ (לא כולל תל אביב) מעריכים כי יגייסו עוד 2% בלבד.

שלא במפתיע, המעסיקים הגדולים הם אלה שהעריכו גידול בגיוסי עובדים (8%). בקרב המעסיקים הבינוניים מעריכים כי תחול עלייה של 7% בגיוס עובדים, ובעסקים קטנים-בינוניים ועסקים זעירים נרשם צפי של 5%.

מיכל דן הראל, מנכ"לית מנפאואר ישראל, אמרה כי "מהסקר עולה תמונה אופטימית שלפיה שוק התעסוקה הישראלי נמצא במגמה עקבית של התקדמות והתפתחות. ביטחון המעסיקים חוצה ענפים ואזורים גיאוגרפיים".

כתבה זו פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות שאולי יענינו אותך:

סלקום תקלוט עשרות עובדי ניקיון להעסקה ישירה

המחסנאית שהפכה לבייביסיטר של רובוט