נשבר בעבודה (צילום: nodouchebag.com)
יום קשה בעבודה? אולי זה הזמן לשינוי | צילום: nodouchebag.com
הבוס שלכם לא מעריך אתכם מספיק ואין לכם מספיק מקומות להתקדם אליהם בעבודה בה אתם נמצאים? אולי פשוט ממש משעמם לכם? כל אלה נדמות כסיבות מצוינות להתחיל מחדש, אבל האם הן אכן סיבות מוצדקות?
אין ספק, את רוב שעות היום אנחנו מבלים בעבודה, ואם לא נהיה זהירים בבחירות שלנו, אנחנו עשויים למצוא את עצמנו בקריירה שלא מתאימה לנו או במקום שלא מתגמל אותנו בכלל. אם אתם מרגישים כך חשוב לעצור לרגע ולבחון האם אתם מרוצים מהבחירות שעשיתם לאורך הדרך או שעליכם לעזוב לטובת קריירה חדשה.

רובנו נוטים לברוח ממקום עבודתנו אבל לא מקדישים זמן לנסות לשפר את מעמדנו במקום בו אנחנו עובדים או לשנות את הלך מחשבתנו. האמת המרה היא שרוב האנשים שעוזבים מקומות עבודה לא בהכרח מוצאים שהדשא של השכן ירוק יותר. הרבה מאותם בעיות מהן ברחו מוצאות אותם גם במקום העבודה החדש .אף אחד לא מבטיח לכם שתמצאו עבודה ברגע שתעזבו, לכן כדאי לעצור רגע ולשאול את עצמכם את השאלות הבאות. מי יודע, אולי תבינו שאתם בעבודה טובה בכל זאת וששווה להשקיע בה מאשר לעזוב.

ערכו רשימת מלאי של כישוריכם
במה אתם מוכשרים? מה יש לכם להציע שהוא יוצא דופן? האם העבודה הנוכחית שלכם מפיקה את המירב מכישוריכם או שאתם חשים שלא מתייחסים אליהם?

ערכו רשימת מלאי של צרכיכם
איזה צרכים יש לכם שלא מולאו? האם חסר לכם עניין אינטלקטואלי? מנטור? אתגרים? הכנסה גבוהה יותר? הגדרה מרשימה יותר? שעות נוחות יותר? מה שתשימו ברשימה הזאת צריך להיות מציאותי  ומשהו שיש לכם אומץ לשוחח עליו עם הבוס שלכם.

זהו תיקונים הכרחיים
היו כנים לגבי מה שאתם צריכים לעבוד עליו באופן מקצועי או אישי ובחנו האם אתם מקבלים את הסיוע לו אתם זקוקים בתפקידכם הנוכחי. היו ישירים לגבי מה שאתם צריכים או מה שאתם מקוים לקבל.

 מה התשוקה שלכם?
זה נושא חשוב. רובנו רוצים להרגיש שמה שאנחנו עושים הוא בעל ערך ושאנחנו מחוללים שינוי חיובי. ערכו רשימה של הדברים שחשובים לכם והבינו האם העבודה הנוכחית שלכם מאפשרת לכם לרדוף אחר המטרות הנעלות שלכם.

האם אתם באותו ראש של מקום העבודה?
בנושא הזה אתם לא צריכים להתפשר אבל לרוב אנשים מסתירים את זהותם האמיתית ואת ערכיהם האישיים בשביל לשמור על עבודתם. שאלו את עצמכם האם אתם חופשיים להיות עצמכם בעבודה שלכם או שמא אתם מרגישים אנוסים לבצע פשרות שאינן בריאות לכם רק כדי להרגיש שאתם משתלבים במקום העבודה שלכם.

נסו לשנות
ערכו רשימה של הדברים שאתם לא אוהבים בחברה שבה אתם עובדים. שאלו את עצמכם כיצד אתם יכולים לעזור לשפר את הדברים הללו. היכן אתם יכולים להשפיע או להוביל אחרים לערוך שינויים חיוביים? גם אם לא מדובר בדברים שהם ישירות בהגדרת התפקיד שלכם, יכול להיות שעצם העשייה החיובית תתן לכם אנרגיה.

בחנו את השוק
אם בכל זאת החלטתם לעזוב את מקום עבודתכם ערכו בחינה מקיפה של השוק. אלו חברות תואמות לערכים שלכם? היכן יעריכו את כשרונותיכם? לאלו חברות ישנו חזון מעורר השראה? אל תסתפקו בתשובות אינטרנטיות אלא התייעצו עם חברים ואנשים בתחום על מנת לקבל תשובות מציאותיות. אל תוותרו על הצעד ההכרחי הזה. הוא חשוב כדי להקל על המעבר ולהפוך אותו לאפקטיבי.