השתתפות באח הגדול היא ללא ספק אירוע משנה חיים, לא משנה איך תבחרו להסתכל על זה. וסביר להניח שגם החיים של 15 המתמודדים שנכנסו השבוע לבית האח הגדול עומדים להשתנות ובגדול.

כבר ראינו איך התכנית שינתה לדיירים את הקריירה, ורגע לפני שגם הנוכחיים יצאו לחגוג את 15 דקות התהילה שלהם שאולי תשנה גם את שלהם, החלטנו לבדוק איפה הכל התחיל – מה הייתה העבודה הראשונה שלהם בחיים העצמאיים והאם מה שלמדו הכשיר אותם למקצוע שלהם כיום.


מעיין אשכנזי

בוגרת 12 שנות לימוד וכבר מתעודת הזהות שלה אי אפשר היה להתבלבל – היא מאמנת כושר אישית ומדריכת קיקבוקס. העבודה הראשונה שלה הייתה בחנות בגדים. ואנחנו רק מחכים לראות איך היא תכניס את כל הדיירים לכושר.

אביחי אביב אוחנה

בוגר 12 שנות לימוד עם בגרות מלאה וסטודנט שנה א' בפסיכולוגיה. הוא משתכר מקצבת ביטוח לאומי (בשל מצבו הבריאותי) וכן ממשחק פוקר. העבודה הראשונה שלו הייתה עוד בימים לפני אבחון המחלה שגורמת לו לעיוורון, אז עבד כנער מזח בחוף נביעות. אילתי בנשמה.

שם ברדוגו

כיאה לייחוס המשפחתי בתור הבן של הצלמת ענת סרגוסטי, לשם יש תואר ראשון באמנות ממכללת שנקר. הוא עובד בתחום אותו למד ומגדיר את עצמו כאמן, בעוד העבודה הראשונה שלה הייתה מכין פיצה בפיצרייה. מעניין אם הוא יפגין את הכישורים שרכש גם במטבח בבית.

אביחי, שם, חיים וחזי בסלון (צילום: האח הגדול 24/7)
שם, חיים וחזי - מי הולך להשתלט על המטבח? | צילום: האח הגדול 24/7

חיים שועי

עוד מישהו שאולי יככב במטבח הוא חיים, בעל 12 שנות לימוד והיום עובד בחברת "חרושת כבלים ומסילות". העבודה הראשונה שלו הייתה כטבח באולם אירועים בבית שאן. אגב המוטו שלו לחיים הוא: "תחשוב קטן תהיה קטן, תחשוב מנהל תהיה מנהל".

חזי חיים

חזי חיים לומד תואר ראשון בניהול ובשיווק ובעבודתו גם עוסק בתחום השיווק והנדל"ן. ייתכן מאוד שכל עניין השיווק התחיל עוד בעבודה הראשונה שלו בשוק הרחובות. בידה הוא כבר השיג מהאח הגדול ביום השני בלבד בבית, מעניין איך יכולות השיווק שלו יעזרו לו גם בהמשך.

דן רושנסקי

בוגר 11 שנות לימוד והיום עובד כמורה דרך ובעלים של מסעדת "דדה" בפלורנטין, המגישה לטענתם את "המאכל העברי הראשון – חביתה". והנה עוד אחד שנכנס לרולטת ההימורים שלנו לכבוש את המטבח. אגב, העבודה הראשונה שלו הייתה כבייביסיטר, והוא לא הדייר היחיד.

הבנות עושות כושר (צילום: האח הגדול 24/7, שידורי קשת)
מעיין לא יכולה לצאת לחופשה מהעבודה - וכבר מכניסה את כולן לכושר | צילום: האח הגדול 24/7, שידורי קשת

שמוליק ספן

בוגר 12 שנות לימוד, הוא בדרן, חקיין וסטנדאפיסט מזה 30 שנה. ומשחק גם בהצגה מרוקאית ובהצגות בעברית. העבודה הראשונה שלו הייתה ספתח להמשך הקריירה שלו, כשהתפרנס כמנחה וזמר באירועים ובשמחות משפחתיות.

כוכב פרי ספן

גם אישתו של שמוליק בוגרת 12 שנות לימוד והיום עוסקת בשילוב חלומי של נדל"ן וריקודים, כשעד לא מזמן הייתה רקדנית בטן במשך למעלה מ-20 שנה. גם העבודה הראשונה שלה הייתה בתחום המחול ואנחנו רק מחכים לראות איך היא תענטז בשיר הבוקר.

אסתר ליברזון נמר

בעלת תואר BA בהצטיינות במדעי המחשב ותקשורת, והיום לומדת לתואר שני משולב תזה בתרבות ובתקשורת. היא עובדת כמנכ"ל ומייסדת שותפה בחברת סטרטאפ ישראלית ובמקביל כלוחמת חברתית עבור בני נוער. העבודה הראשונה שלה הייתה כמפתחת אתרים. אנחנו מחכים לראות איך הגו'ב הלוחמני שלה יבוא לידי ביטוי בבית. מישהו אמר ויכוחים פוליטיים?

אנדל ואסתר רבים על המיטה (צילום: מתוך האח הגדול 8 , שידורי קשת)
אסתר ואנדל - שני הלוחמים של הבית | צילום: מתוך האח הגדול 8 , שידורי קשת

שני גולדשטיין

לומדת שנה אחרונה בלימודי עיצוב פנים ובמקביל עובדת כמנהלת מדיה ויח"צנית, בעיקר בתחום חיי הלילה והאופנה. העבודה הראשונה שלה הייתה כבר בגיל 12 בתור בייביסיטר. אז יש לנו כבר מכנה משותף אחד עם דן, בלי לרמוז כלום.

תהילה מרים אסודרי

בעלת BA במדעי המדינה ועובדת היום כמנהלת מדיה בפרסום אונליין. גם היא התחילה את דרכה בעולם הילדים כאשר העבודה הראשונה שלה הייתה כמדריכה במחנה קיץ "סאמר קמפ". לא היינו מתנגדים לראות אותה עושה הפעלות לדיירים.

תאלין אבו חנא

12בעלת שנות לימוד ולימודי תעודה להעברת סדנאות לריקוד, שזה גם התחום שבו היא עוסקת - מורה למחול. היא זכתה בתואר "מיס טראנס" ורבים טוענים שהיא יכולה לעבוד גם ככפילה של גל גדות. העבודה הראשונה שלה אגב, הייתה מוכרת בחנות בגדים.

דן ושמוליק בפינת האוכל  (צילום: האח הגדול 24/7)
החקיין והבשלן - דן ושמוליק | צילום: האח הגדול 24/7

אורנה דנינו

14בעלת שנות לימוד ולימודי חשבונאות, מה שהביא אותה לתפקיד שבו היא נמצאת היום כמנהלת חשבונות בכירה. כבר בעבודה הראשונה שלה היא שאפה גבוהה כשהתחילה כמזכירת מנכ"ל. אנחנו מנחשים שהידע שלה בחשבונאות יעזור בישיבת התקציב הקרובה.

עדן סבן

בוגרת 12 שנות לימוד במגמת טכנולוגיה והיום עובדת כדוגמנית וברמנית בחיי הלילה, כשאת המשכורת הראשונה שלה בחיים קיבלה על עבודתה כמלצרית. כבר בימים הראשונה שלה בבית שיתפה את הדיירים מדוע בכלל נכנסה לבית האח הגדול, והסבירה שהיא עושה את זה כדי לזכות ולהביא את הפרס הביתה, לאחר שבצעירותה עבדה בארבע עבודות שונות והייתה המפרנסת היחידה בבית במשך שנתיים.

אנדל קבדה

הוא הוא עובד במפעל לכיפת ברזל אבל העבודה הראשונה שלו הייתה בכלל בתחום אחר – ירקן בחנות ירקות. אנדל מצהיר בגאווה שלמד 10 שנות לימוד בלבד ופרש ממערת החינוך בגלל שלא מלמדים על ההיסטוריה של הקהילה האתיופית בתכנית הלימודים. אקטיביסט כבר מגיל צעיר.