בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע לאחרונה כי מחלת הלב שבה לקה תושב אשדוד נגרמה כתוצאה מרקטת גראד שנפלה בסמוך אליו, ולכן על ביטוח הלאומי להכיר בו כנפגע פעולות איבה גם בליבו.

המקרה החריג אירע במהלך מבצע "עמוד ענן" בשלהי שנת 2012, כאשר הזרוע הצבאית של החמאס שיגרה רקטות גראד לעבר יישובי הדרום. אחת הרקטות נחתה בעיר אשדוד בזמן שג', תושב העיר כבן 55, טייל עם בתו ברחוב.

כתוצאה מנפילת הרקטה חש ג' ברע: הוא לקה בהתקף חרדה קשה, סבל מלחצים בחזה ובאוזניים ופונה לבית החולים 'קפלן' לקבלת טיפול רפואי. בבית החולים אבחנו לג' בעיה באי ספיקת לב ובתפקודו. הוא שוחרר לביתו אבל המשיך לסבול מקוצר נשימה ומלחצים בחזה שהלכו והחמירו, ובנוסף סבל מבעיות בשמיעה ומנזק נפשי.

ג' הוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגע פעולות איבה, וקיבל קצב בגין הפגיעה הנפשית והנזק בשמיעה לאוזניו - אך סירב להכיר במחלת הלב שלו, וטען שאין לה כל קשר לנפילת הרקטה. ג' לא ויתר והגיש ערר לבית המשפט המחוזי בתל אביב לחייב את המוסד להכיר גם במחלת הלב.

לטענתו, הביטוח הלאומי לא נימק את דחיית תביעתו במסמכים רפואיים. הוא, לעומת זאת, צירף מסמכים רפואיים התומכים בגרסתו, ואילו המוסד הביא חוות דעת של רופא שסותרת את גרסתו.

השופטת בדימוס זהבה אגי החליטה למנות רופא מומחה כדי להגיש חוות דעת רפואית בעניינו של ג'. הרופא המומחה קבע כי טרם אירוע נפילת הרקטה לא סבל ג' מבעיות בליבו, וכי מיד לאחר מכן האירוע החל לסבול מקוצר בנשימה. לדבריו, סביר להניח שמחלת הלב נגרמה ישירות מנפילת הרקטה ולא ממחלה שממנה סבל קודם למקרה.

השופטת אימצה את חוות הדעת של המומחה וקבעה כי מחלת הלב של ג' נגרמה כתוצאה מנפילת הרקטה. היא חייבה את הביטוח הלאומי להכיר ב-ג' נפגע פעולות איבה גם בליבו - מה שיעלה משמעותית את הקצבה החודשית שהוא מקבל. בנוסף חייבה השופטת את המוסד לשלם לג' הוצאות משפט בסכום של 5,000 שקל.