שר האוצר משה כחלון, הממונה על השכר במשרד האוצר ערן יעקב, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, חתמו היום (ה') על הסכם סבסוד ארוחות לעובדי שירות המדינה. ההסכם, שיבטיח ארוחה חמה לכל עובד בשירות המדינה, יחול על העובדים בכל משרדי הממשלה ויחידות הסמך, ובין היתר על עובדים בחוזים אישיים ודרג זוטר.

במסגרת ההסכם נקבע כי הארוחה תסובסד על ידי המעסיק בשיעור של לפחות 16.8 שקל לכל יום עבודה בפועל. במקומות העבודה המפעילים חדר אוכל, העובד ישלם את ההפרש בין מחיר הארוחה לבין גובה הסבסוד מטעם המדינה. כך לדוגמה, אם מחיר ארוחה בחדר האוכל הוא 21 שקל, העובד ישלם על הארוחה 4.2 שקלים בלבד.


ההסכם מסדיר גם הספקת ארוחות לכל מקומות העבודה בשירות המדינה שבהם אין חדר אוכל, וזאת באמצעות בחירת ספקים בהליך תחרותי שינוהל על ידי הסמנכ"לים במשרדי הממשלה השונים. בתקופת הביניים ועד להנחיית החשב הכללי לסיום ההליך המכרזי, סוכם כי כל עובד זכאי יוכל לקבל מענק חד פעמי בסך של כ-2,600 שקל, פיצוי בגין עיכוב היישום.

לדברי ההסתדרות, כיום כמחצית מקבוצות העובדים בשירות המדינה לא נהנות כלל מהשתתפות המעסיק במימון הארוחות. ההסכם שנחתם מבטיח סבסוד ארוחות לכלל עובדי שירות המדינה ומהווה לפי הארגון הטבה המקבילה לתוספת שכר שקלית, המעודדת את העובדים החלשים.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

החוק להגבלת שכר הבכירים הרחיב את הפערים בין גברים לנשים

כך מתמרצים חרדים להגיע לאקדמיה