מייסדי גוגל סרגי ברין (מימין) לארי פייג'  (צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL)
אל תגלו להם סודות מהחברה הקודמת שלכם. סרגיי ברין ולארי פייג' | צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL

תנאים מפליגים, סביבת עבודה מפוארת ונינוחה ושכר יחסית גבוה, הפכו את גוגל לאחת החברות הנחשקות ביותר. אולם, לאזלו בוק (Laszlo Bock), מנהל כוח האדם בחברה, פרסם לאחרונה מאמר ברשת החברתית למחפשי עבודה לינקדאין, בו הוא פירט את הטעויות הנפוצות ביותר בקורות החיים ששולחים עשרות אלפי המועמדים המבקשים לעבוד בענקית האינטרנט.

ומהי הטעות הנפוצה ביותר בקו"ח? בוק ציין כי 58% מכל קורות החיים שמקבלת החברה "נזרקים לפח" רק בגלל שגיאות כתיב. "שגיאות כתיב הן קטלניות משום שהמעסיקים מפרשים אותן כחוסר יכולת של המועמד להתמקד בפרטים קטנים", כך לפי בוק.

עוד בלימודים וקריירה:

למעשה, עבור גוגל - חברה הבוחנת יותר מ-50 אלף קורות חיים בשבוע - שגיאות הכתיב הן אחת מ-5 הטעויות שעלולות לשלוח את קורות החיים שלכם למכונת הגריסה.

עם זאת, בוק מציין באותה נשימה כי הוא בטוח ששגיאות הכתיב אינן נובעות מעצלנות אלא דווקא מאובססיביות. "אנשים שכותבים את קורות החיים שלהם בזהירות המירבית עשויים להיות פגיעים במיוחד לטעות הזו של שגיאות כתיב. זאת משום שאותם אנשים נוהגים לעיתים קרובות לחזור שוב ושוב ולתקן את קורות החיים בניסיון לשפר אותם", הוא מסביר.

בוק מציין במאמר שפרסם טעויות נפוצות נוספות שמועמדים עושים בקורות החיים שהם שולחים כגון שקרים, קורות חיים ארוכים מדי וחשיפת מידע חשאי על החברות בהן עבדו. לגבי הטעות הנפוצה ביותר - שהיא כאמור שגיאות כתיב - יש לו המלצה פשוטה - לפני שאתם מגישים את קורות החיים שלכם פשוט תעברו עליהם היטב מהסוף להתחלה."זה פשוט מאפשר לכם להתמקד בכל שורה באופן ספציפי", הוא מסביר.