אין דבר יותר מרגיז מלשמוע שוב ששכר חברי הכנסת עומד לעלות, ולצערנו זה קורה יותר מדי פעמים. גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה חושבת ככה, מה שהוביל אותה לפרסם בפייסבוק את תלוש המשכורת שלה. לפי התלוש, חברת הכנסת מרוויחה כעת כ-40 אלף שקל ברוטו המתורגמים ל- 20 אלף שקל נטו. סכום מרשים לכל הדעות, שעוד צפוי לעלות בקרוב.

יחימוביץ' התארחה בתכנית "הבוקר של קשת", בהנחיית יואב לימור וגלית גוטמן, והסבירה מה הוביל אותה לחשוף נושא כל כך פרטי כמו השכר שלה: "אנחנו (חברי הכנסת) אמורים ליהנות מהעלאה מאוד גדולה בשכר, בגלל שאנחנו צמודים למנגנון מיוחד שרק ח"כים ושופטים מוצמדים אליו, שזה השכר הממוצע במשק. זה נראה הגיוני שאנחנו נהנה מתוספת שמנה של אלפים רבים לשכר שלנו? יש פה דבר כל כך לא מחובר למציאות שלנו. וכפי שראיתם אנחנו מרווחים יפה".

עוד בלימודים וקריירה:

שכר חברי הכנסת מוצמד למדד הפועל לפי הממוצע במשק, מדד שרק חברי כנסת ושופטים נהנים ממנו. למעשה, רק קבוצות אלו זוכות להעלאות מרובות ומשמעותיות על כל תזוזה בממוצע השכר. "שכר ממוצע זה הדבר הכי שקרני ומטעה שיש", מחתה יחימוביץ', "השכר הממוצע לא משקף, מה שמשקף זה החציון".

שכר הח"כים ממשיך להאמיר בגלל שיטה זו, בכל פעם שהשכר הממוצע עולה במשק. כרגע לדוגמא, השכר הממוצע במשק עלה כי שכר המינימום עלה. "השכר הממוצע עלה דרמטית בגלל העלייה הכל כך מוצדקת בשכר המינימום. יוצא שאנחנו נהנה בעליה בשכרנו בגלל העלייה שניתנה לעובדים הכי הכי עניים", הדגישה יחימוביץ' את האבסורד.

את בעצם מבקשת שלא יעלו לכם את השכר?

"השכר שלנו צריך להיות צמוד למנגנון שיתר השכירים במשק צמודים אליו והשכר שלהם כבר עשור שלם עומד במקום", טענה יחימוביץ', "זה ממש חלם ולא הגיוני".

כרגע, כדור השלג ממשיך להתגלגל ולא הח"כים ולא השופטים הנהנים משיטה זו עושים דבר כדי לעצור או לשנות אותו. נכון לעכשיו, גם אין אף ח"כ שהצטרף למחאתה של יחימוביץ' בניסיון לשנות משהו. מלבד הציבור הרחב כמובן, שהפך את הפוסט לויראלי.

 

הי זאת שלי, מניחה שלא יצא לכם לראות תלוש שכר של ח"כ, אז קבלו, זה התלוש שלי (מחקתי את עמודת מס' חשבון בנק, תעודת זהות וכו...

Posted by ‎שלי יחימוביץ‎ on Monday, October 12, 2015

  >>ואחרי כל זה עשינו לכם חשק להירשם לאקדמיה? המומחים שלנו מחכים לייעץ לכם בחינם>>