רשת לינקדאין כבר מזמן הפכה לכיכר העיר בתחום התעסוקה והקריירה. החברה שמגדירה את עצמה כרשת חברתית-עסקית, זוכה לפופולאריות רבה בקרב מגייסים, מנהלי משאבי אנוש ומנכ"לים במגוון תחומים. אבל לא רק היא - גם בפייסבוק קיימות קבוצות רבות של מחפשי עבודה, ומנהלי משאבי אנוש משתמשים בהן כדי למצוא מועמדים פוטנציאליים. כמו כן, גם אם הגעתם לראיון העבודה שלא דרך הרשתות החברתיות, סביר להניח שהמראיין או המעסיק הפוטנציאלי יחפשו אחריכם בפרופילים הפרטיים שלכם, כדי לקבל תמונה רחבה יותר לגבי מי עומד מולם.


בדיוק בשל כך, חשוב שהפרופיל המקצועי שלכם יהיה בנוי בצורה נכונה. מלבד שמירה על תוכן איכותי והצגה מילולית ועקבית של הניסיון התעסוקתי בפרופיל, צריכים לזכור שהפן הוויזואלי לא פחות חשוב. כידוע, בכל פרופיל יש אפשרות לשלב תמונה. השאלה שמסתמנת היא - איך בדיוק נכון לעשות זאת.

90% מבעלי הקריירה העשירה משקיעים בתמונת הפרופיל שלהם - מה זה אומר עליכם?

חברת פיקסקאוט (PicScout) ערכה מחקר רשת חדש, במסגרתו נבדקו תמונות פרופיל של עובדים בעלי קריירה עשירה (מצליחה) ושל מחפשי עבודה הפעילים ברשת לינקדאין. המחקר מצא שבישראל 10% מהפרופילים בלינקדאין של בעלי קריירה עשירה, לא משלבים תמונת פרופיל או שהציגו תמונה שאינה ברורה כלל.

לינקדאין (אילוסטרציה: Shutterstock)
רק 10% מבעלי הקריירה המצליחה לא מעלים תמונת פרופיל בלינקדאין | אילוסטרציה: Shutterstock

"המחקר נעשה מתוך הבנה בסיסית שהיום רוב התנועה סביב תחום התעסוקה ברשתות החברתיות עוברת ברשת לינקדאין", מסביר מנכ"ל החברה אורי לביא, "כאשר בחנו פרופילים של מחפשי עבודה בישראל, מצאנו כי מספר זה גבוה פי 3 ועומד על 30%".

על פי ההשערה, אי הצגת תמונה פוגעת בתדמית האינטרנטית שלכם, ואף עלולה להוריד מהסיכויים שלכם למצוא עבודה או לנהל עסקים עם קולגות. לכן, אם אתם מחפשים עבודה, כדאי להוסיף תמונת פרופיל ברורה בהקדם, על מנת לשפר את הסיכוי למצוא עבודה חדשה.

הקפידו על קוד לבוש

מהמחקר עולה כי מעט יותר ממחצית מהפרופילים של אותם בעלי קריירה עשירה שנבדקו, עשו שימוש בלבוש פורמאלי - חולצה מכופתרת לכל הפחות או אפילו חליפה. ביתר הפרופילים נעשה שימוש בתמונות בלבוש יומיומי אך הולם. כמו כן, נמצא קשר מובהק בין לבוש פורמאלי לרקע ניטרלי בתמונה, שמצביע ככל הנראה על תמונה שצולמה באופן מקצועי. גם אם בחרתם להעלות תמונה שצולמה בידי צלם וגם אם לא, חשוב שהמסר יהיה מכבד ותואם לתפקיד שאליו אתם שואפים להתקבל. דהיינו, מחפש עבודה שנדרש ממנו להגיע בלבוש רשמי מומלץ שיעלה תמונה שתואמת דרישה זו. אם קוד הלבוש לתפקיד שאתם מחפשים אינו רלוונטי, הקפידו להעלות תמונה ברורה עם הלבוש שאתם אוהבים אך הקפידו על לבוש הולם. בנוסף, בכדי שהרקע לא ימשוך את תשומת הלב, הקפידו לבחור ברקע ניטרלי.

דקל בלייר רחמני - מנהלת משאבי אנוש (יח``צ: פיקסקאוט )
דקל בלייר רחמני - מנהלת משאבי אנוש | יח``צ: פיקסקאוט
חברת הטכנולוגיה PicScout, המיישמת שיטות חדשניות מתחום הבינה המלאכותית, למידה עמוקה, טכנולוגיות מתקדמות של ניתוח תמונה ואנליטיקות, מסבירה שלסוג התמונה יש השפעה ישירה על הדרך בה הגולשים תופסים את הפרופיל שמולם.

"אם והחלטתם להציג תמונה, מומלץ לבחור בתמונת פנים ברורה שמשדרת מסר חיובי ומאידך שומרת על ארשת מקצועית ומכובדת", מציינת דקל בלייר רחמני מנהלת משאבי אנוש בחברה, "מעבר לכך, במידה והנכם נמצאים בתהליך חיפוש עבודה, מומלץ שתשתמשו באותה תמונת פרופיל בכל המקומות הרלוונטיים על מנת לבנות נכון את עצמכם כמותג". התמונה שתיבחרו לייצג אתכם היא למעשה חלק מכרטיס הביקור שלכם ולכן חשוב ליישם בתבונה עקרונות אלו.