זוכרים את מחאת הדיילות מלפני כשנה? אז הן דרשו מחברת אלעל לבטל את החובה לנעול נעלי עקב עד להושבת כל הנוסעים בטיסה, ובעקבותיה הודיעה החברה כי יוקטן גובה העקבים בנעלי הדיילות. והנה עוד מקרה דומה, שהפך לפוסט ויראלי, על נשים הנאלצות לעמוד שעות על נעלי עקב בעוד עמיתיהן הגברים נהנים מזכויות יתר.


ניקולה גבינס מקנדה, הגיעה לבקר את חברתה העובדת במסעדת ג'ואי הנמצאת בעיר אדמונטון, בה הגברים מורשים לנעול כל נעל בה יחפצו, כל עוד תהיה מצוחצחת, בעוד הנשים מחויבות לנעול נעלי עקב.

לאחר משמרת מתישה של 8 שעות על הרגליים, החליטה ניקולה לצלם את כפות רגליה של חברתה והעלתה את התמונה לפייסבוק. והתמונה, כמו שאתם יכולים לנחש, שווה הרבה יותר מאלף מילים: רגליה הכואבות והמדממות נחנטו במשך שעות בתוך נעל שאינה הולמת את אופי העבודה.

"המדיניות במסעדה הזאת היא שנשים נועלות נעלי עקב, אלא אם כן יש להן אישור רפואי. הרגליים של חברתי דיממו עד כדי כך שהיא איבדה ציפורן ברגלה, וכאשר החליפה לנעליים שטוחות היא ננזפה על ידי אחראי המשמרת", כתבה ניקולה בפוסט שזכה כבר למעל 12,000 שיתופים, אלף תגובות ו-8,000 לייקים.

"בנוסף, חשוב לציין שהנשים בצוות נדרשות לרכוש לעצמן מדים של המקום (שמלה ונעלי עקב) במחיר של 30$, בעוד הגברים יכולים פשוט לבוא עם בגדים שחורים רגילים מהארון שלהם. זאת מדיניות סקסיסטית, ארכאית ופשוט מגעילה". זעקה ניקולה, "אני מכירה לא מעט מקומות בהם המלצריות הולכות על שטוח וזה לא גורע מהטיפים שהן מקבלות, ומהיום אני אוכלת רק שם".

הפוסט שהפך לויראלי גרר גם תגובות של סועדים קבועים במסעדה, שקראו להחרים אותה עד שלא תעשה משהו בנדון, וזה אכן מה שקרה: המסעדה החליטה לשנות את דרכיה - סאשה פרין, דובר המסעדה, השיב למגיבים: "היינו נסערים לראות את הפוסט. משוב העובדים חשוב לנו מאוד ולכן פנינו ישירות אל אותה עובדת כדי לשמוע ממנה על החוויה. אחרי שדיברתי איתה, החלטנו לבדוק מחדש את נהלי העבודה. לפי ההנחיות הנוכחיות נדרוש מכלל העובדים (נשים וגברים) לנעול נעל שחורה שטוחה עם סוליה עבה, וזאת מטעמי בטיחות. לגבי הטענה שאנו גובים תשלום עבור המדים, יש לציין כי זהו תשלום פיקדון בר החזר עבור השימוש בציוד שלנו, אשר נפרע עם החזרת הפריטים. מה שברור מהמקרה הזה הוא שהייתה חוסר תקשורת ואי הבנה סביב ההנחיות שלנו ואני עובדים קשה על מנת להבטיח ששלומם, בריאותם ורווחתם של העובדים שלנו היו בראש סדר העדיפויות".

הפעם השיימינג עשה את העבודה.

מקור