הם גיבורי תרבות, מובילים בתחומם ובלי ספק: אנשים שהצליחו בגדול, אבל כשמתעמקים בסיפורים האישיים שלהם, מגלים שיש להם ברזומה גם לא מעט כשלונות לא קטנים. אם יש הוכחה שלא צריך לפחד מכישלון, היא נמצאת בהיסטוריה של האנשים האלה, שחושפת שמאחורי כל גבר מצליח עומד כישלון מביך או שניים:

אין תמונה
הביא שלום, עשה מהפך, אבל בסך הכל - היה כישלון

מנחם בגין ריסק את המפלגה:

לא רבים זוכרים שמנחם בגין, זוכה פרס נובל לשלום והאדם שאחראי למהפך של מפלגת הליכוד ב- 77, לא היה פולטיקאי מוצלח במיוחד בתחילת דרכו. בגין הפסיד בשמונה מערכות בחירות ברצף. פעם אחר פעם הוא הוביל את המפלגה שלו לתבוסה, כשבקיצונית שבהן התרסקה מפלגת חירות שברשותו לשמונה מנדטים בלבד. בגין פרש ממנה פעמיים, בפעם השנייה לצמיתות.

נורה דולקת (צילום: istockphoto)
יש 10,000 דרכים לא להדליק אור | צילום: istockphoto
אדיסון לא הצליח להדליק אור:

מספרים שלממציא הנודע תומס אדיסון היו אינספור נסיונות ומאבקים עם המתחרים עד שהצליח להמציא את נורת החשמל. על הנסיונות האלה הוא אמר: "לא נכשלתי 10,000 פעמים, רק מצאתי 10,000 דרכים שלא עובדות". על המצאתו זו קיבל אדיסון כארבעה מיליון דולר, אך הפסיד את כולם בניסיון לפתח את ההמצאה הבאה. על כך הוא אמר: ""טוב, נו, הכסף הלך, אבל האופן שבו הפסדתי אותו היה כיף אמיתי!"

סטיב ג'ובס (צילום: Peter Macdiarmid, GettyImages IL)
פינה את השולחן שלו? סטיב ג'ובס | צילום: Peter Macdiarmid, GettyImages IL

סטיב ג'ובס פוטר מהחברה של עצמו:

סטיב ג'ובס הקים את חברת אפל ביחד עם חבר, וניהל אותה בתחילת הדרך מהמוסך בבית הוריו. כשהעסק התחיל לתפוס תאוצה החליט ג'ובס, שידע שאין לו כישורי ניהול, לגייס לחברה את ג'ון סקאלי, מנהל מוכר מחברת פפסי. כעבור שנתיים, כשהיה בן 30, פוטר סטיב ג'ובס מהחברה שהוא עצמו הקים. ג'ובס הקים חברה חדשה שנקנתה על ידי אפל כמה שנים מאוחר יותר, וסטיב חזר לחברה.

הוריש הון. צ'רצ'יל (צילום: חדשות 2)
חשבו שזה נגמר, אבלהוא חזר, למזלנו. צ'רצ'יל | צילום: חדשות 2

וינסטון צ'רצ'יל הפסיד:

צ'רצ'יל ניהל את הקרב הכי כושל של בריטניה במלחמת העולם הראשונה, קרב שעלה לבריטים בעשרות אלפי הרוגים ולא השיג שום דבר. כולם חשבו שהקריירה שלו נגמרה, אבל אז, אחרי עשרים שנה, הוא חזר, ובמלחמת העולם השנייה הציל את אנגליה כולה, ואפשר להגיד שלא רק אותם.

ג'רי סיינפלד (צילום: עודד קרני, מערכת מאקו 1)
ג'רי סיינפלד, זה פשוט לא מצחיק | צילום: עודד קרני, מערכת מאקו 1
ג'רי סיינפלד לא הצחיק אף אחד:

בפעם הראשונה שסיינפלד עשה סטנדאפ מול קהל, הוא קפא וזכה לקריאות בוז. בשנות ה-80, לאחר שנים של קושי כלכלי, הוא זכה לפריצה שלו והתקבל לתפקיד קטן בסיטקום "בנסון", אך פוטר אחרי שלושה פרקים: כשהגיע להקראת תסריט הוא גילה שאין לו אחד, ועוזר הבמאי לקח אותו הצידה וסיפר לו ששכחו לעדכן אותו שפוטר.

תעשיית הרכב האמריקאית (צילום: אוטו)
ניסה כמה וכמה פעמים לפני שהלך לו. פורד | צילום: אוטו

הנרי פורד התקשה להניע:

פורד היא יצרנית הרכב השלישית בגודלה בארצות הברית והנרי פורד עצמו זכה בתואר "איש העסקים של המאה העשרים", אבל כל זה לא  היה קורה אם פורד היה נבהל מכישלונות, כי היו לו לפחות שלושה כאלה: שלושת העסקים הראשונים שלו בתחום הרכב נכשלו.

איך להצליח בשישה שיעורים, חמישי ב-22:00

>>רוצים לדעת עוד על הצלחה וגם על כישלון? הצטרפו לדף של דר' אייל דורון