אני מכיר מנהל חטיבה בחברה מכובדת שכבר חמש שנים מחכה להתמנות לתפקיד סמנכ"ל. הוא היה המום, כך סיפר לי, כשגילה את הסיבה לכך שבכל שנה התפקיד חומק ממנו מחדש. מתברר שבכל פעם שהמנכ"ל שאל את חברי ההנהלה מה דעתם האישית עליו, חזרה התשובה "לא מכירים אותו". כלומר, הוא נראה בסדר, יודעים שתוצאות העבודה שלו טובות, אבל לא מכירים אותו מקרוב ולא יודעים איך הוא עובד או איזה בנאדם הוא.

אז אתם לא חייבים להיות פוליטיקאים ערמומיים ולייצר לעצמכם קליקות, אבל אם החלטתם להתעלם מהאנשים שעובדים איתכם, לטמון את ראשכם במחשב ולא להתעכב בשיחות מסדרון - דעו שאתם פשוט הורסים לעצמכם. יצירת קשרים בארגון היא פלטפורמה מצוינת לקידום יעדים והיא מייצרת יתרונות רבים ומגוונים:

  • סביבה נעימה - קשרים חברתיים מוסיפים הנאה ומונעים שחיקה
  • סיוע מקצועי - אפשרות להיעזר בעובדים אחרים ולתרום לאחרים מהידע שלכם
  • הרחבת אופקים - תנאי בסיסי למי ששואף להתקדם לתפקיד ניהולי בעל פרספקטיבה רחבה יותר
  • חשיפה - כלל מספר אחד בפרסום קובע שאם יש לכם מוצר טוב (כלומר - אתם) תנו לכולם לדעת על זה; זאת לא שחצנות, זאת חשיפה, והיא תעשה לכם רק טוב
  • יסודות לעתיד - היכרויות עם אנשים ממחלקות שונות יכולות לפתוח את עיניכם לגבי תפקיד שאולי תרצו לבצע ולכוון אתכם למה שאתם באמת רוצים לעשות.

לפיכך, זכרו את שתי המשימות הבאות:

1. החליטו שמדי חודש אתם מכירים שני אנשים חדשים - קשר ראשוני ניתן ליצור בקלות בהזדמנויות כמו ארוחת צהריים קבוצתית, ישיבה רבת משתתפים או טרמפ בסוף היום. בכל מפגש כזה סמנו לעצמכם מישהו, הביעו התעניינות במה שהוא עושה, ספרו מה אתם עושים.

2. הקפידו לצאת מכל שיחה עם משהו חדש שלמדתם - אל תסתפקו בסמול טוק אלא נצלו את הפגישה כדי לשאול שאלות ולהקשיב היטב לתשובות. אל תשכחו שהמטרה שלכם היא ללמוד, לא ללמד או להרשים.

לאימון הקודם: אתה צריך לפטר עובד? לפחות תעשה את זה בהגינות
לכל האימונים בסדנת קואוצ'ינג משרדי