דמיינו סרגל עם שנתות מ- 0 עד 100. כשאתם מתקדמים בעבודה, אתם בדרך כלל מתחילים מ - 0 ומטפסים עד לנקודה בה אתם מאמינים שביכולתכם להצליח (למשל: 62). מכאן ואילך, כדי להגיע לנקודת השיא שלכם (100) עליכם לנצח את חוסר הביטחון שלכם שאתם מסוגלים ליותר, ובשביל זה יש צורך בשינוי התנהגותי של הרגלים ודפוסי חשיבה. המשמעות היא שהאחריות מוטלת עליכם בלבד ואין שום טעם שתאשימו את הבוס או את החברה בחוסר ההתקדמות שלכם.

איך תסגרו את הפער בין הרמה אליה הגעתם (62) ליעד הבא שלכם (למשל: 83)? הנה תרגיל שעשוי לסייע לכם:

1. המטרה: החליטו מהו היעד הספציפי שתרצו להשיג.

2. ריאליטי צ'ק: נסו להתבונן בצורה ריאלית על פעילויות היומיום בתפקיד שבו אתם חושקים. מה מדליק אתכם שם? איזה פעילויות שכרוכות בתפקיד עושות לכם את זה במיוחד? אילו משימות פחות מלהיבות אתכם? זכרו שכדי להמשיך ולהתקדם, עליכם למצוא מה גורם למנועים הפנימיים שלכם לעבוד בעוצמה.

3. תמריצים מוטעים: אם אינכם מתמלאים בהתלהבות כשאתם חושבים על פעילויות היומיום בתפקיד, מדוע אתם מעוניינים בו? אם אך ורק הקידום, המעמד או המשכורת מפתים אתכם, יכול מאוד להיות שאתם לא בכיוון הלא נכון ויתכן שעדיף לכם להחליף לתפקיד אחר בחברה, לעבור למקום עבודה חדש או אפילו להסב מקצוע.

4. קשיים אישיים: אם פעילויות היומיום של התפקיד מלהיבות אתכם אבל אתם בכל זאת חוששים מקידום, נסו לחשוב מה מרתיע אתכם. אם הדבר נובע מחוסר אמונה שאתם מסוגלים לבצע את התפקיד בצורה טובה, חשוב מאוד שתבינו את זה, תכירו בכך ותתחילו לעבוד על הביטחון העצמי שלכם. כידוע, הכרה בבעיה היא חצי הדרך לפיתרון. אם תשאירו את הנושא הזה לא מטופל, אתם יכולים להיות בטוחים ששום קידום לא יגיע. לא חבל שאתם במו ידיכם תכשילו את החלומות שלכם? 

5. פרקטיקה: במקום להתבחבש עם עצמכם נסו להיות עניינים ולהבין: מהם הכישורים והמיומנויות שהתפקיד דורש כדי להצטיין בו? אם אינכם יודעים, בררו זאת עם מי שכבר עוסק או עסק בעבר בתפקיד. ואם מדובר בארגון מסויים שבו אתם מעוניינים להשתלב, חשוב שתבררו את דרישותיו הספציפיות מהתפקיד, שכן אלו עשויות להשתנות במידה רבה מארגון לארגון. 

וזכרו: גם אם נדמה לכם שאתם לא מוכשרים מספיק לתפקיד הנחשק, אתם עדיין יכולים לעשות בו חיל. ידע והשכלה ניתנים לרכישה: החל מהשכלה טכנית/מקצועית וכלה בהשכלה ניהולית והתנהגותית. אפילו על כישרון בינוני תוכלו לפצות אם תשקיעו ברכישת מיומנויות רלוונטיות כמו שיווק עצמי, ניהול, קבלת החלטות, עבודה בתנאי לחץ וכו'. בשורה התחתונה, רק דבר אחד יקבע אם תתקדמו או לא: מידת הרצון שלכם.

ריסטרט במשרד: מסאז' לקרקפת הוא האקמול החדש. עסו ותהנו

וכך תרגיעו את עצמכם באופן טבעי