לסגולה הזו יש כבר רחוב שקרוי על שמה בחלק מיישובי הארץ, יש כבר שיר (בביצוע רואי לוי, אקס שוטי הנבואה), ספרון מושקע שמסביר את מעלותיה, אינספור הסברים והרחבות ברחבי הרשת ואפילו סדנאות קטורת. היום, ערב ראש חודש תמוז, תעמוד פרשת פיטום הקטורת במרכזה של תפילה שיקיימו רבבות יהודים לביטול גזרת ה"מחלה", ביטול גזרות קשות מעם ישראל ולגאולת ישראל השלמה. על פי מארגני התפילה ההמונית, היום ב-17:00 תתקיים התפילה בארבעה רבדים: בארבעת קצוות הארץ, בארבע קצוות כל עיר, בבתים ובקברי צדיקים בארץ ובעולם. התפילה תכלול את קריאת פרשת פיטום הקטורת, שלוש פעמים ברציפות, פלוס המלצה לקריאת התפילה לגאולת ישראל שחיבר רבי אלימלך מליז'נסק.
האמת היא שתפילות המוניות כאלה נערכות לא פעם בקרב יהודים מאמינים רבים, אבל אולי זה הזמן לברר מהי אותה פרשת פיטום הקטורת, שסגולותיה הולכות ומקבלות יותר ויותר במה והערכה בזמן האחרון. ספרון מיוחד ומהודר, הכולל את ריכוז סגולות הפרשה, וכמובן שאת הנוסח המלא שלה, מופץ בעשרות ואולי במאות אלפי עותקים בשנים האחרונות, ומן הסתם - עושה את שלו.
אפילו אליהו הנביא מפרגן
פיטום הקטורת מורכבת למעשה מקטעי הלכה הלקוחים מהתלמוד הירושלמי, המשולבים עם מזמורים וקטעים אחרים. מדובר באחד מהטקסטים הבודדים מימי בית שני, שעליהם אין מחלוקת תנאים (בין בית שמאי ובית הלל, לדוגמה), ולכן הפרשה מסמלת את השלום והאחדות בעם ישראל. מאחר ומאז ובית המקדש נחרב אין אפשרות להקריב קרבנות או להקטיר את הקטורת, המעשים תורגמו לתפילות, כפי שדרשו חז"ל על הפסוק "ונשלמה פרים שפתינו" – כלומר, במקום לשלם בפרים כפי שעשינו בבית המקדש, מעתה שהוא חרב - נשלמה דרך השפתיים שלנו, באמצעות תפילות, שירות ותשבחות.
עם זאת, לא מדובר רק בתפילה, אלא גם בסגולה לעצירת מגפה. בספר במדבר (פרק י"ז) נכתב "ויתן את הקטורת, ויכפר על העם, ויעמוד בין המתים ובין החיים, ותעצר המגפה". הזוהר מסביר שלא מדובר רק בתיעוד היסטורי אלא גם בסגולה שניתן לממש בכל עת. בדורות מאוחרים יותר כתב רבי חיים פלאג'י בספרו כף החיים: "יכתוב פרשת הקטורת על קלף או גויל בכתב אשורית כספר תורה ויקרא בו ויעשה לו סגולה, דהקטורת מעשיר ומובטח לו דלא יופסק פרנסתו ותמיד יהיה לו פרנסה טובה וכלכלה ברוווח ולא בצמצום".
תורת הסוד מלאה בתשבחות על פרשת פיטום הקטורת. למעשה, אחרי שקוראים את כל הציטוטים של גדולי ישראל בכל הדורות, לאדם מאמין די קשה לעמוד אדיש מול כל ההבטחות והתשבחות כלפי אותה פרשה. וכך אמר למשל רבי שמעון בר יוחאי: "אם בני אדם היו יודעים כמה עליון הוא מעשה הקטורת לפני הקב"ה, היו לוקחים כל מילה ומילה, ושמים על ראשם ככתר של זהב. ואם קורא בכוונה מסלק המוות ממנו ומהעולם, וינצל מכל הדינים של העולם ומכל רע".
אליהו הנביא הרעיף אף הוא בתשבחות על פיטום הקטורת: "בזמן שאומרים עם ישראל את מעשה הקטורת מתוך לבם ובכוונה עמוקה, כל המלאכים המקטרגים מזכירים רק את הדברים הטובים על עם ישראל, ואם יש מגפה בעם - יכנסו יחד לבתי כנסיות ומדרשות, ויאמרו בכוונת הלב מעשה הקטורת, ויתבטל המוות והגזרות הקשות".
סיפור נוסף על מעלת הפרשה מובא בזוהר, פרשת וירא: "כשהשעה היתה דוחקת ביותר נכנסו לרבי אחא בני המקום, וביקשו עצה. ואמר שיש לבחור ארבעים איש הזכאים יותר, בני תורה, תלמידי חכמים, ולחלקם לארבע פינות, ובכל בית ובית ואמרו בכוונת הלב יחד שלוש פעמים, ומיד התבטל המוות והגזרות הקשות. יצאה בת קול מהשמים ואמרה לגזרות 'העצרו למעלה! שהרי דין שמים לא שורה כאן, כיוון שהם יודעים איך לבטל אותו'".