רוצים לפרסם את העסק הקטן שלכם?
הסביח של המדינה. עובד | צילום: צילום פרטי אחרי שנים בהן הייתה העיר שנבנתה על שתי גבעות בעלת תדמית זקנה ומנומנמת, עוברת בשנים האחרונות גבעתיים מהפך וחוזרת להיות עיר צעירה ועדכנית. העסקים הקטנים הותיקים בעיר, שעברו יחד איתה את המהפך, מתאימים את עצמם לרוח החדשה של העיר ומשלבים ישן עם חדש בצורהמושלמת. סיבוב קניות נוסטלגי בגבעתיים העדכנית.
שם העסק: הסביח של עובד
תחום: מזון מהיר
כתובת: סירקין 7
בעל העסק: עובד דניאל
הסיפור מאחורי העסק
המזנון של עובד, הקיים כבר קרוב לשלושים שנה, הוא מוסד קולינרי ידוע בכל הארץ. בכל שעה ביום (ובלילה) תמצאו תור ארוך של לקוחות רעבים המחכים למנת הסביח של עובד.
ישנן תאוריות שונות למקור השם סביח, אך אצל עובד אין שום מקום לבלבול - סביח הוא ראשי תיבות של: סלט ביצה יותר חציל.
איך הוא קם
עובד, כדורגלן לשעבר, החליט לפתוח קיוסק בעיר. עם הזמן שם לב שיש ביקוש גדול לאוכל והחליט לנסות להכין ולמכור את המנה שהוא מכיר מהבית. בהתחלה קרא עובד למנה שלו עדיין 'המנה הטובה ביותר בעיר'. ובהמשך החליף את התיאור ל'המנה הטובה ביקום'.
הפיקנטריה
הקירות במזנון של עובד מלאים בתמונות של לקוחות ששברו שיאים באכילת סביח. תוכלו למצוא שם את תושב ראש העין שמחזיק בשיא המנות לגברים לאחר שאכל שבע וחצי מנות ברצף, שיא המנות לנשים שעומד על ארבע מנות ברצף ושיא הנוער שעומד על חמש ורבע מנות ברצף.
קטע מיוחד עם לקוחות
את הקריירה המוחמצת בכדורגל הביא עובד למזנון שלו, ויצר שפה מיוחדת מעולם הכדורגל איתה הוא מתקשר עם הלקוחות שממתינים ב"רחבה". הסחוג האדום נקרא "הפועל" והעמבה הצהובה "מכבי", וכשעובד שואל "כמה כמה בדרבי?" הוא בסך הכל רוצה לדעת כמה כפיות סחוג ועמבה לשים במנה. מלבד זה המציא עובד פועל לכל תוספת שקיימת בזמנון: "לחמס" (להוסיף חומוס), "לטחן" (להוסיף טחינה), "לבצבץ", "לסלט?""לבצל?" וכו'.
לחצילים, גולת הכותרת של הסביח, נוסף לקסיקון מיוחד שמתאר את הכמות במנה: לחצל קל, בינוני, כבד, מסיבי, אגרסיבי ומיליטנטי.
הטבה
חיצול מיליטנטי לכל לקוח שירוץ על כל הגזרה. ועוד הפתעות בהתאם לתוצאה בדרבי.
שם העסק: ענתיקות על הדרך פריטים סנטימנטליים. ענתיקות על הדרך | צילום: צילום פרטי
תחום: חנות עתיקות
כתובת: כצנלסון 41
בעל העסק: שוקי
הסיפור מאחורי העסק
סוכנות ייעוץ והשקעות בנדל"ן שהפכה לחנות עתיקות קסומה בניחוח של פעם, המציגה למכירה מאות פריטים נוסטלגיים. החנות מנוהלת על ידי שוקי דבח ושותפו ארז גוטמן, חברי ילדות מגיל 14.
איך הוא קם
בשנת 2003 פתח שוקי דבח, 41, חנות ברחוב כצנלסון, שהחלה כחנות צעצועים ונעליים ובהמשך הפכה לסוכנות היעוץ וההשקעות בנדל"ן דופלקס.
"עתיקות היו התחביב שלי מאז ומתמיד ובבית היו לי המון אוספים ישנים שהיו בבית שנים", אומר דבח, "עד שאשתי התלוננה שאין מקום, אז התחלתי להביא מדי פעם למשרד כל מיני חפצים עתיקים. פה רדיו ישן, שם איזו מנורה. לקוחות שהיו נכנסים לחנות תמיד היו שואלים אותי 'זה למכירה?' ותמיד הייתי עונה: 'לא, עד שיום אחד עניתי: 'כן'".
את הכסף שקיבל דבח ממכירת העתיקות הוא החליט להשקיע ברכישה של עתיקות נוספות, וכך העסק הלך והתפתח. "התחלתי למכור, לחליף, ללכת לשווקים ולגלריות ונכנסתי לעסק מאד ברצינות". היום החפצים הנוסטלגיים ממלאים את החנות ואת המדרכה שמחוץ לחנות, ומשרים אווירה מיוחדת במינה על כל מי שעובר במקום.
הפיקנטריה
"הרבה אנשים נכנסים לחנות ומזהים פריטים שהיו דומים או זהים לפריטים שהיו אצלם בבית בעבר ורוצים לקנות אותם בחזרה כדי שיוכלו להסתכל ולהזכר. אני נותן לאנשים את האופציה לגעת בנוסטלגיה ובהסטוריה, ולחזור הביתה עם פריטים בעלי ערך סנטימנטלי שלא יסולא בפז".
קטע מיוחד עם לקוחות
הלקוחות שמגיעים לחנות מקבלים אירוח מלא. אפשר לבוא לשתות קפה, לשמוע תקליטים במגפון העתיק, וליהנות מניחוח של פעם מוקפים בדברים שכבר לא רואים כל יום.
שוקי מאפשר ללקוחות לקנות פריטים, להחליף, ואם תרצו הוא אפילו ימכור עבורכם פריטים עתיקים שנמצאים אצלכם. בימים אלו מתמחה שוקי בשמאות עתיקות, על מנת ליוכל להעריך את החפצים המגיעים אליו. "אנחנו עובדים גם באיביי ויד שתיים כדי להגיע לכל הארץ".
הטבה
חוץ מהקפה והמוזיקה, שוקי מבטיח מתנה לכל מי שיגיע לחנות עם הכתבה.
שם העסק: בית קפה זליק אותנטי. קפה זליק | צילום: צילום פרטי
תחום: בית קפה מסעדה
כתובת: שינקין 3
בעל העסק: שירה
הסיפור מאחורי העסק
קפה זליק החל את דרכו בשנת 2004 בסניפו הראשון בגבעתיים והוקם על טהרת המשק של סבא זליק הרפתן (שעל שמו קרוי הקפה) אשר האמין בטריות ויצירתיות באוכל. לפני מספר חודשים נפתח הסניף השני של הקפה בקריית אונו וגם הוא שומר על אווירה משפחתית וחומרי גלם טריים.
איך הוא קם
"סבי זליק היה רפתן וחלבן בעל משק", מספרת שירה, "והיה חולב את העיזים והפרות ומכין גבינות בבית. ממנו קיבלנו את האהבה לאוכל הביתי, לטעם ולטריות".
לאב המשפחה הייתה מעדנייה של דליקטסים בגבעתיים. שם מכרו את כל המאכלים המיוחדים והטריים שלא ניתן היה למצוא במכולות. בהמשך, כשנסגרה מעדנייה, החליטו בני המשפחה להמשיך את מסורת הטעם, הטריות והיצירתיות באוכל והקימו את בית הקפה שנקרא על שמו של הסבא.
הפיקנטריה
בקפה זליק מאד אוהבים את האותנטיות ולשמר את הישן והמוכר, ולכן התמונות במסעדה הן תמונות מקוריות של סבא זליק. אפילו הלוגו של המקום הוא תמונה מקורית של זליק שעברה עיבוד גרפי.
קטע מיוחד עם לקוחות
הלקוחות והצוות של קפה זליק הם כמו משפחה. הלקוחות מגיעים באופן קבוע לקפה, פעם, פעמיים ואפילו שלוש פעמים ביום, והצוות מכיר את כולם בשם, כמו גם מה הם אוהבים לאכול, מי בדיאטה, מי מגוון ועוד. "רוב הצוות מאד ותיק וזה לא מובן מאליו. גם המלצרים, למרות שזה הכי נחשב תפקיד זמני בד"כ".
הטבה
מנה שניה ב-50 אחוז לקוראי מאקו שיגיעו עם הכתבה (עד לתאריך 31.10.13 לא כולל שישי שבת. אין כפל מבצעים. החברה רשאית להפסיק את המבצע בכל עת וללא הודעה מוקדמת. ניתן למימוש בשני הסניפים).
שם העסק: בוטיק תדמית מביאים את האופנה לגבעתיים. בוטיק תדמית | צילום: צילום פרטי
תחום: אופנת נשים
כתובת: כצנלסון 54
בעל העסק: צביה
הסיפור מאחורי העסק
בוטיק תדמית הוקם בשנת 1988 ע"י צביה, המנהלת את החנות עד היום. הבוטיק מתמחה באופנת ספורט אלגנט לנשים ומציג פריטי ייבוא שונים מאיטליה ופריז.
איך הוא קם
"במשך שנים רבות עבדתי בתור בנקאית באחד הבנקים בגבעתיים", מספרת צביה, "והייתי מאד מוכרת בעיר. אחרי תקופה ארוכה חיפשתי שינוי. רציתי להיות עצמאית ולעשות משהו מענין יותר. מכיוון שאני אוהבת להלביש להתלבש החלטתי לפתוח את החנות".
הפיקנטריה
"העיר הזו משתנה והופכת מעיר של דור אחר לעיר צעירה ותוססת. רחוב כצנלסון לדוגמא הפך לרחוב שכולו בוטיקים, פאבים ובתי קפה. אנשים צעירים מקסימם וטובים עושים מאמץ, ולמרות המחירים הגבוהים חוזרים לגור בעיר.
"בגלל התהליך שעוברת העיר גם הדרישה של הלקוחות היא לאופנה יותר צעירה וכיפית. לכן אני נוסעת פעם בחודשיים מחפשת ובוחרת מה לייבא לארץ אשר יתאים ללקוחות שלי ולאנרגיה המתחדשת של העיר. השבוע למשל אני טסה לאיטליה להביא את קולקציית החורף החדשה".
קטע מיוחד עם לקוחות
"הלקוחות שלי הן גם החברות שלי. כמעט כל הלקוחות הן לקוחות קבועות, שקונות פה כבר 25 שנה. גם הבנות של הלקוחות מגיעות לכאן והופכות לדור שני של לקוחות. לקוחות רבות שומרות אמונים לגבעתיים וממשיכות להגיע גם אם הן גרות מחוץ לעיר".
הטבה
מתחילים את החורף עם הנחה מיוחדת לקוראי מאקו על פריטי החורף השונים.