ארוחה משפחתית (צילום: Monkey Business Images, Istock)
מי שלא קנה עד עכשיו, יעמוד בתור | צילום: Monkey Business Images, Istock
אם עדיין לא הספקתם לערוך את הקניות לחג, צפו לתורים ארוכים בקופות  בימים הקרובים. ייתכן שגם אלה שחשבו להזמין משלוח אינטרנטי ולחסוך לעצמם את העומס בסופרים, יאלצו לוותר על הרעיון.

רשתות השיווק צפויות שלא לעמוד בכל הביקוש למשלוחים לקראת החג. לפי אתר mysupermarket, כבר עכשיו לדוגמא - אין אפשרות להזמין משלוחים לפני החג מרמי לוי לחלק גדול מאזורי המשלוח שלו, אלא רק לחול המועד. ימי המשלוחים העמוסים ביותר הם היום ומחר והשיא ביום ראשון, רגע לפני החג, יום שנחשב בדרך כלל לחלש במיוחד בהזמנות האינטרנטיות. את רוב ההזמנות ברשת ביצעו הישראלים ביום שלישי ורביעי.

ימי העומס בסניפים עצמם לפי רמי לוי בעל הרשת "רמי לוי שיווק השקמה" החלו כבר אתמול וצפויים להמשך עד לערב החג. "שיא הלחץ צפוי להיות היום ומחר בבוקר כי אנשים קונים גם לקראת השבת וגם לחג", הוא אומר.

לוי מסביר כי "המוצר הכי נמכר באופן טבעי זה מצה, מיץ ענבים, ממרח שוקולד ובקרב המגזר החרדי המוצר הנמכר ביותר הוא תפוחי אדמה כי הם אינם אוכלים קטניות. מעבר לכך, גם ביצים הוא מוצר נמכר מאוד לקראת החג".

גם בשופרסל מדווחים על עומס בשבוע האחרון, וצופים סוף שבוע עמוס במיוחד. לדבריהם, הלקוחות קונים בעיקר מוצרי חג דוגמת מצות, יינות, בשר ודגים. ובנוסף – משקאות, מתוקים, מוצרים ייחודיים לחג כגון קניידלך, גפילטע פיש וקמח מצה.

לפי נתוני אתר mysupermarket עבור mako, בשבועיים הראשונים של מרץ חל גידול של 41% במכירות הדגים הטריים לעומת השבועיים הראשונים חודש לפני כן. וכן עלייה של 35% במכירות עוף והודו טרי, עלייה של 83% במכירת המשקאות הקלים ונקטר, 48% במכירות המים, עליה של 29% במכירות הבשר הטרי, עלייה של 153% במכירות היין לעומת חודש רגיל, ועלייה של 69% במכירות המשקאות המוגזים ומשקאות אנרגיה.