עולם הטיפוח מוצף במותגים יקרים, שלעיתים גורמים לנו להרגיש שאין לנו ברירה אלא לשלם סכומים גבוהים עבורם. קחו לדוגמה את המוצר, Bum Bum Cream של החברה הברזיאלית 'סול דה ז'ניירו' – קרם גוף  שנחשב אקסקלוסיבי לא רק בזכות הלחות החזקה שלו, אלא גם בגלל הארומה הקסומה. אולם תג המחיר שלו גורם לו להיות פחות נגיש.

החדשות הטובות הן שהגולשים ברשתות החברתיות גילו את קרם הגוף של חברת Treaclemoon מסדרת אהבה ברזילאית, שלטענתם הוא בריח זהה ואף זמין בפחות מחצי מחיר.

כוחן של הרשתות החברתיות

העלייה בפופולאריות של תופעת ה-DUPE חייבת הרבה לפלטפורמות המדיה החברתית, שבהן משפיענים וצרכנים יומיומיים חולקים את התגליות, הביקורות והטיפים שלהם. מטבע הדברים, אינסטגרם, TikTok ופלטפורמות אחרות הפכו לזירות להצגת החלופות הזולות הללו, מה שמקל על הציבור הרחב להשיג את האלטרנטיבה המושלמת למוצרים האהובים עליהם. ומסתבר שיש הרבה כאלה.

בישראל, הטרנד תפס תאוצה במהירות יוצאת דופן, כאשר משפיעני רשת וסרטונים ויראליים ממלאים תפקיד מרכזי בהפצת הבשורה. השיווק מפה לאוזן הדיגיטלי הזה הוכיח את עצמו כבעל עוצמה על ידי הפיכת שגרת הטיפוח של האלפיון העליון למשהו שנגיש לכולם, ללא קשר לתקציב.

קרם הגוף של Treaclemoon הוא חלק מקולקציה שווה במיוחד של מוצרי ברזיליאן (Brazilian love) אהבה ברזילאית, אשר כולם באותו הריח הממכר.

קרם גוף טריקלמון (צילום: טריקלמון)
צילום: טריקלמון

החיסכון הוא רק חלק מהיתרונות

בבסיסה, תופעת ה-DUPE היא יותר מרק מציאת אלטרנטיבה זולה יותר. מדובר על חשיפה ונגישות. עבור הצרכנים, המשמעות היא עצם הבחירה והיכולת להתמסר למוצרי יופי וטיפוח איכותיים ללא העול כספי. עבור מותגים, ה-DUPE היא תזכורת לדינמיקת השוק ההולכת ומתפתחת ולחשיבות ההתאמה לקהל יעד מגוון.

תופעה כמו זו שמתרחשת עכשיו סביב Treaclemoon מבליטה את כוחן של הרשתות החברתיות בעיצוב טרנדים והשפעתן על התנהגות צרכנים. היא מדגישה את הפוטנציאל של להגביר את הדעות של הציבור הרחב, מה שהופך את תעשיית היופי לתוססת ומכילה יותר מאי פעם. ואם על הדרך חסכנו כמה (מאות) שקלים, מה רע?

אז בין אם אתם חובבי יופי ותיקים או סקרנים חדשים, תופעת DUPE מזמינה אתכם לגלות, להתנסות ולמצוא מוצרים באיכות וזמינות שמותאמת עבורכם.