עונת התיירות כבר ממש בפתח, והתיירים שמתכננים לבוא לכאן, בין אם כדי לבקר באתרים הקדושים של ה-Holy Land, ובין אם כדי לגלות סוף-סוף מה זה המזרח התיכון הזה שתמיד מדברים עליו בחדשות - כבר בודקים בגוגל אילו אטרקציות יש ל"איזראל" להציע. אבל לא משנה כמה הם יחפשו בגוגל, שום דבר לא באמת יכין אותם לישראל ולמנטליות הישראלית. ולכן, אנחנו כאן כדי לספר לכם מה  כדאי לכם להגיד לתיירים שבאים לישראל For the first time. התוצאות לפניכם:

 

אנחנו אוהבים תיירים

via GIPHY

אנחנו מודעים לאופן שבו מדינת ישראל מוצגת בכלי התקשורת הזרים, ואנחנו גם יודעים שזה נשמע די מפחיד לבוא למדינה שבה כלי התחבורה הנפוץ ביותר הוא גמלים ושפיגועים בה הם עניין שבשגרה. כך שאם בכל זאת הגעתם לישראל (וגיליתם שדווקא יש לנו מכוניות ולמרות הכול אנשים חיים בביטחון וממש כיף כאן) – תהיו בטוחים שאנחנו מעריכים את זה. אז תרגישו חופשי לפתח שיחה ולשאול שאלות ואנחנו נשתדל לעזור גם אם האנגלית שלנו לא משהו, ואם גם תזרקו איזה ביטוי בעברית כמו "סבבה" או "אח שלי" אנחנו בכלל נתלהב. ובהקשר זה: ישראליות אוהבות זרים, וישראלים אוהבים זרות. אולי זה המבטא, אולי הנימוסים שלא כל כך אופייניים כאן. לידיעתכם.

 

אל תופתעו מהישירות

via GIPHY

 על המושג "חוצפה" כבר שמעתם? אם כן, אתם יכולים להגיד אותו עם מבטא? זה פשוט נשמע ממש טוב. בכל אופן, ישראלים אומרים מה שהם חושבים. אמנם לא כולנו, אבל חלקינו עד כדי כך ישירים שזה מפצה גם עבור האחרים. אז אל תופתעו אם אנשים שואלים אתכם שאלות יותר מדי ישירות בלי באמת להכיר אתכם, אומרים לכם את דעתם על המדינה שממנה הגעתם, על המבטא שלכם או על מה שאתם לובשים. אנחנו בטוחים שבמקום שממנו אתם באים מקובל להגיד בוקר טוב לשכנים שלכם ולהמשיך בדרככם בלי באמת להכיר אותם, אבל אצלנו זה לא ככה. אבל, יש גם צד חיובי: תהיו בטוחים, למשל, שאם אתם בצרה או אפילו אם אתם סתם נראים מבואסים - כנראה שאנחנו נבוא לעזרתכם ונשאל מה קורה.

 

קטנה קטנה - אבל מעצמה טכנולוגית

via GIPHY

אז לא רק שאנחנו לא רוכבים כאן על גמלים כדי להגיע ממקום למקום, ואפילו יש לנו גורדי שחקים ומותגים ממש כמו אצלכם (טוב, אולי חוץ מסטארבקס), אלא שאנחנו ממש מעצמה טכנולוגית. הנה למשל, כמה עובדות שאולי יפתיעו אתכם: ישראל דורגה כמרכז ההיי-טק השני בגודלו בעולם אחרי ארה"ב, בישראל נמצא הריכוז הגבוה ביותר של חברות היי-טק בעולם (טוב, מלבד בעמק הסיליקון, אבל בואו לא ניתפס לקטנות) ושיעור היזמיות והיזמים שחצו את גיל 55 בישראל הוא הגבוה בעולם. גם הומצאו כאן כמה דברים מגניבים, כמו ה-ICQ, האנטי-וירוס, הדיסק-און-קי, המערכת שמזהה תנועה אנושית והופכת אותה לפקודת מחשב (לאלה מכם שמשחקים באקסבוקס) ואפילו הצ'יפ שמאפשר להפעיל מצלמה בסמארטפון.

 

תלבשו מה שבא לכם

via GIPHY

אנחנו מתארים לעצמנו שבארץ המוצא שלכם, אנשים יוצאים לעבודה בחליפות ובחצאיות מחויטות, וגם כשהולכים לסופרמרקט או יוצאים לטייל עם הכלב - צריך ללבוש משהו יפה, ופיג'מה לא ממש באה בחשבון. אבל כמו שתגלו בקרוב, בכל הנוגע לקודים של לבוש, למזרח התיכון יש חוקים משלו. במילים אחרות, אם אתם יוצאים לבלות בערב ורואים בנות שוויתרו על העקבים לטובת כפכפים, ובנים בטי-שירטס עם סמל של היחידה הצבאית שלהם - זה לגיטימי לגמרי. ובאותו האופן, אתם באמת יכולים ללבוש מה שבא לכם, ואף אחד לא יחשוב שאתם לא ייצוגיים או משהו כזה. יותר מזה, כנראה שאף אחד לא ממש ישים לב. אה, כן - חוץ מנעלי קרוקס. גם לנו יש גבולות.

 

יש לכם מלא דברים להספיק

via GIPHY

אנחנו בטוחים שעל הכותל ועל ים המלח כבר שמעתם, אבל כדאי שתדעו שיש כאן הרבה יותר מזה. קודם כל, אם אתם רוצים להרגיש קצת מזרח תיכון - סעו לנגב, תטיילו במדבר, תקפצו למכתש רמון, תישנו במאהל בדואי, תרכבו על גמלים ואל תשכחו לקנות כאפייה למזכרת. אחר כך סעו צפונה, תבקרו בכנרת ובראש הנקרה ובגנים הבהאיים ותעשו קייאקים בנהר הירדן, אפילו ישראלים מתלהבים מזה! ואל תשכחו לעבור בדרך בג'רוזלם, הרי הגעתם ל-Holy Land (אבל אל תגידו את זה כי כולם יחשבו שאתם מדברים על כמה בניינים גבוהים בירושלים שהיה איתם בלגאן פעם). ואם אתם כבר בירושלים, אל תוותרו על העיר העתיקה ועל שוק מחנה יהודה, על מוזיאון ישראל ועל מיני ישראל (בדיוק כשחשבתם שאנחנו לא יכולים להיות קטנים יותר) ועל יד ושם, כמובן.

ולסיום בואו לבקר בתל אביב, שתגרום לכם לשכוח שאי פעם בכלל הייתם במדבר ורכבתם על גמלים. תסתובבו בדיזנגוף, שיינקין ושדרות רוטשילד, תעברו בסנטר ותקנו שייק פירות כדי להיטמע באוכלוסייה המקומית ואחר כך רדו לטיילת ולחוף הים. אחכ-כך תקפצו ליפו העתיקה ואל תוותרו בשום אופן על שוק הפשפשים, תמצאו שם דברים אותנטיים להשוויץ בהם אחר כך. אה, וכשאתם חוזרים אל תשכחו לספר לחברים כמה נהניתם ולעשות האשטאג #love_israel, אנחנו נאהב אתכם אפילו יותר.

>> יש לנו עמוד פייסבוק באנגלית - תנו בלייק!