המאבק בתנועות החרם עולה שלב: עשרות פעילות ופעילים פרו ישראלים פוקדים מידי שבוע את חדר המדיה הראשון מסוגו שנפתח לפני שבועיים במרכז של ארגון המועצה הישראלית האמריקאית - ה-IAC בבוסטון, שהוקם במטרה להיאבק בפעילות האנטי ישראלית ברשתות החברתיות. 

"מדובר בפרוייקט חדשני, ראשון מסוגו, שבו ארגון ה-IAC מחבר שלושה כוחות משמעותיים בפעם הראשונה", מספר לנו שהם ניקולט מנכ"ל ה-IAC. "מצד אחד יש לנו את הקהילה הישראלית-אמריקאית שנחשבת כיום לכוח עולה בתוך הקהילה היהודית האמריקאית, ומשמשת כגשר חי בתוכה. מצד שני יש לנו את הצד הישראלי, כאשר שותפינו הם סטודנטיות וסטודנטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, אשר שמביא עימו ידע, חדשנות, ויזמות ישראלית, ומן הצד השלישי, החשוב מאוד, יש לנו את הפדרציה היהודית בבוסטון - שהיא השותף המקומי של הסניף שלנו בעיר".

חדר מצב בארה"ב (צילום: באדיבות ה-IAC)
פעולות מעשיות המגובות בידע תיאורטי | צילום: באדיבות ה-IAC
לאחרונה דובר רבות על התרחקות הקהילה היהודית-אמריקנית ממדינת ישראל ובעיית חוסר העניין של הדור הצעיר בתמיכה בישראל. נעמה אור, המנהלת האזורית של ה-IAC בבוסטון, אומרת כי היוזמה מביאה גישה חדשנית באקטיביזם למען ישראל: "בעידן שבו רבים מחברות וחברי הקהילה היהודית לא מוצאים דרך לבטא את אהבתם ותמיכתם בישראל, יצרנו דרך  חדשנית ויעילה להביע קול משותף, חזק וציוני בעזרת חדר המדיה. מרגש לראות מידי שבוע בנות ובני נוער, סטודנטים ומתנדבים המגיעים למרכז ה-IAC בבוסטון ונתרמים לייצר תמיכה בישראל".

חדר מצב בארה"ב (צילום: באדיבות ה-IAC)
סימולציה של פיד פרו-ישראלי | צילום: באדיבות ה-IAC
כדי לממש את המטרה החשובה, הגיעו שלושה סטודנטים ישראלים למרכז בבוסטון כדי ללמד את הצעירים את רזי הפעילות היעילה ברשת. מיה מנצר, בת למשפחה ישראלית וסטודנטית פעילה בחדר המדיה שיפרה לנו כי "בימים הראשונים של פתיחת החדר למדנו איך ליישם את מטרות הארגון למעשים בפועל. עשינו הרבה סימולציות במשך שלושת ימי האימונים והמנטורים לימדו אותנו הרבה על קבוצות פרו ואנטי-ישראליות ברחבי ארה"ב וכיצד הן פועלות. התמקדנו בעיקר בתנועת ה-BDS וצפינו בסרט תיעודי על קבוצות אנטי-ישראלית בקמפוסים שפועלות בשבוע האפרטהייד. בנוסף למדנו על אסטרטגיות מסרים שונות וכיצד להעביר את המסר שלנו בצורה הטובה ביותר". 

במסגרת פעילות חדר המדיה ייפתחו הפעילות והפעילים קמפיינים דיגיטליים פרו ישראליים להתמודדות עם פעילות אנטי ישראלית ברשת, יבצעו פעילות גרילה נגד יוזמות אנטי ישראליות, ייצרו תוכן פרו ישראלי ויפיצו אותו ברשתות השונות, יחתמו ויעודדו חתימה על עצומות, ישתפו תכנים, ידווחו ויסירו תכנים שליליים ועוד ועוד. לצערנו, יש הרבה מאוד עבודה ובשל כך בעתיד הקרוב ייפתחו עוד שני חדרי מדיה נוספים בערים אחרות. החזון הוא לפתוח לפחות 50 חדרי מדיה נוספים בקהילות פרו ישראליות בעולם.

שהם ניקולט (צילום: Pal Photography)
מנכ"ל ה-IAC, שהם ניקולט | צילום: Pal Photography
ניקולט הוסיף: "צריך לזכור ש-BDS זו קואליציה של ארגונים וכוחות אפלים, ובשביל לנצח קואליציה - אתה חייב לבנות קואליציה. צריכים להיות צנועים ולדעת שאין גוף אחד כזה או אחר שיצליח לנצח את המערכה הזאת לבד, ואנחנו חייבים לעבוד בשיתוף פעולה".

כאמור, חדר המדיה הוא רק אחד מהמאמצים של ה-IAC למלחמה ב-BDS. השבוע הוביל הארגון בבוסטון אירוע ציבורי בנוגע לחוק נגד BDS במדינה, וממש באותו הזמן סטודנטים בחדר המדיה הפיצו ברשתות החברתיות מידע בנוגע לחוק. כמו כן, בקליפורניה הארגון היה אחד משני הארגונים שהובילו חוק היסטורי נגד חברות שמחרימות את ישראל, ועוסק כרגע בקידום חוקים דומים בעוד שלוש מדינות. לצד המלחמה האקטיבית בארגוני החרמות, ה-IAC עובדים בחיזוק קשרים עסקיים בין מדינות בארצות הברית לבין מדינת ישראל, בעיקר סביב טכנולוגיות מתקדמות ומחקר מדעי.

לסיכום מסר ניקולט כי: "חדרי המדיה, המופעלים על ידי סטודנטים של המרכז הבינתחומי, כמו גם יוזמות נוספות שיושקו בעתיד הקרוב הינם חלק ממהלך כולל שנעשה בשיתוף פעולה עם השר גלעד ארדן והמשרד לנושאים אסטרטגיים בפעילות כנגד הדה לגיטמציה לישראל על ידי הרשת הפרו ישראלית בתפוצות. השר ארדן שנפגש עמנו לאחרונה התחייב כי המשרד בראשותו יפעיל מערך כלים נרחב לסיוע לארגונים הפעילים בחזית ההסברה הישראלית". אנו נמשיך לעקוב כאן בערוץ אחר הפעילות החשובה, ונמשיך להילחם ביחד עבור ישראל.

חדר מצב בארה"ב (צילום: באדיבות ה-IAC)
המנטורים הישראלים והפעילים האמריקאים - חייבים לשתף פעולה | צילום: באדיבות ה-IAC