רשת CNN מדווחת היום כי נמל התעופה הישראלי - בן גוריון הוא הבטוח ביותר בעולם ולכן, מומחי ביטחון בתעופה מ-40 מדינות ברחבי העולם יגיעו לביקור בנמל בחודש הבא, כדי ללמוד איך עושים את זה כאן. כתב CNN בישראל אורן ליברמן, פתח את הדיווח שלו בהסבר: "אנו לא יכולים להראות לכם את אבטחה בנתב"ג, כחלק מהוראות האבטחה בנתב"ג". הוא מספר שעוד לפני שהגיע לטרמינל הבינלאומי, הוא כבר עבר דרך שלוש בדיקות.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

ליברמן הגיע למרכז המבצעים של שירות הביטחון בנמל התעופה שם סיפרו לו שכל טיסה, כל נוסע, כל טייס וכל אחד מחברי צוות האוויר נבדק עוד הרבה לפני שהוא נכנס למרחב האווירי של ישראל. הכל קורה בחדר המבצעים שמאויש 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.

אין רגע בלי לחץ, מטוס שאינו במסלול שלו, טיסה בלי אישור ביטחון - כל אירוע מיד מקבל תשומת לב. "אין מקום לטעויות, סגירת נמל התעופה בן גוריון יסגור את הגישה האווירית לישראל", הוא אומר. העניין באבטחה הישראלית גבר אחרי הפיגוע בבריסל, והתרסקות מטוס "איג'פיט-אייר". דביר רובינשטיין ממערך דוברות משרד התחבורה מספר שכל הזמן מגיעים מומחים מהעולם ללמוד את מערכת הביטחון הישראלית.

בחודש פברואר האחרון הוציאה ישראל הנחיות חדשות לחברות שמגיעות לנתב"ג, הנחיות שהוסיפו צעדי ביטחון לכל טיסה. כעת הנוסעים הם לא האיום היחיד. "מעגל האיומים התרחב לאנשים שעובדים בנמלי התעופה, אנשים שיש להם גישה למטען או לסיפון המטוס", מספר שלום דולב , מומחה לביטחון בנמל התעופה שמסייע לייצא את היתרון ואולי החיסרון הישראלי - הביטחון.