כישראלים, אנחנו עוסקים לא מעט בצדדים הפחות יפים שלנו, אבל יש יום אחד בשנה בו מגיע לנו חיזוק חיובי בשל הירתמות אדירה של אנשים רבים למען מטרות טובות. השנה יתקיים שיתוף פעולה ב"יום מעשים טובים" של עמותת "רוח טובה" לבין אתר מימון ההמונים הדסטארט, שיאפשר לראשונה גיוס מתנדבים ומימון לפרויקטים חברתיים בלחיצת כפתור. הפלטפורמה החדשה מהווה חממה ליוזמות חברתיות-קהילתיות שעוד לא נראתה קודם, כאשר אם עד היום רציתם לעזור לקהילה ולא ידעתם איך, מעכשיו תוכלו להקים יוזמה פרטית ולגייס עבורה מתנדבים ומימון.

הראפר והמוזיקאי קובי שמעוני, שאתם מכירים יותר בשם סאבלימינל, מצטרף השנה ליום מעשים טובים ומשיק קמפיין גיוס לטובת "מועדון הבייס" באור יהודה המהווה בית מוזיקלי לנוער. "גיליתי שיש מקום מדהים באור יהודה שנקרא "מועדון הבייס", אשר נותן כלי נגינה, ציוד ומקום לנגן בו לחבר'ה צעירים ומגוונים שמתקשים להשתלב במסגרות הלימוד הרגילות והמוזיקה היא כל עולמם", מספר סאבלימינל על הסיבה שהובילה אותו להצטרף לפרויקט. "המועדון המקסים הזה פועל כבר חמש שנים, אבל לצערי הוא די מוזנח וזקוק לשיפוץ. בנוסף, כלי הנגינה והציוד שבחדר החזרות, עליהם מנגנים הנערים, ישנים ובלויים".

מה צריך לעשות כדי שהמועדון יחזור להיות שמיש?

"במסגרת הפרויקט שיזמתי, אנחנו מחפשים מתנדבים שיגיעו לעזור לשפץ, לצבוע ולגנן את "מועדון הבייס", ובמקביל אנחנו מגייסים 15,000 ש"ח בשביל לקנות לבני הנוער את כלי הנגינה והציוד שהם זקוקים לו כמו מגברים, קלידים, גיטרה חשמלית ועוד. כמו כן אנחנו רוצים לקנות חומרים לשיפוץ המקום".

למה זה כל כך חשוב לך?

"מוזיקה הצילה את החיים שלי. הייתי ילד לא קל ומוזיקה הייתה חבל הצלה בשבילי, משהו ששאב אותי פנימה וגרם לי להתאהב בו. השקעתי את כל הזמן שלי ואת כל האנרגיה שלי במוזיקה, בליצור, בללמוד. הז'אנר שאני מתעסק בו, היפהופ, נותן הזדמנות לכל בן אדם שיש לו משהו לספר, להיכנס לתוך העולם המדהים של המוזיקה. אני מודה לאלוהים על המוזיקה ורוצה לפתוח את ההזדמנות הזו בפני כמה שיותר בני נוער".

איך הרגשת כשהגעת למועדון הבייס?

"כשהגעתי למועדון בפעם הראשונה פגשתי בחור ממוצא אתיופי, שסיפר לי שהוא עוד לא מצא את עצמו. הוא לא היה בטוח אם הוא שר, מנגן או עושה בכלל מוזיקה. זה כל כך הזכיר לי את עצמי. גם אני לא ידעתי שכל המוזיקה הזו נמצאת בתוכי. לא דמיינתי שיש לי את זה ברמה האמנותית".

תחושת ההזדהות היא שמניעה אותך?

"גם. תראי, לא גדלתי בבית מוזיקלי ולא למדתי מוזיקה - אבל בסופו של דבר המוזיקה בחרה בי. מצאתי את עצמי מנגן למרות שלא ידעתי איפה ה'דו' במקלדת. מצאתי את עצמי בונה הרמוניות בלי שלמדתי להלחין. כל מה שהייתי צריך זה להאמין בעצמי, ושעוד מישהו אחד יאמין בי. ודווקא הבחור הזה היה נראה לי כל כך בעניין. ההוויה עם החבר'ה עושה לו טוב, ומי יודע, אולי חבוי בו כשרון ענק שגם הוא עוד לא יודע עליו". 

מה אתה מבקש מהציבור הישראלי?

"אני קורא לאנשים להיכנס לעמוד של הפרויקט ולפתוח את הלב ואת הכיס לטובת המועדון. כל שיתוף, התנדבות, תרומה ותמיכה יקרבו אותנו לעבר המטרה ויעזרו לי לפתוח את עולם המוזיקה לכמה שיותר ילדים שזקוקים לו. גם תרומה של כלי נגינה יכולה לעזור. המטרה היא לעזור לבני הנוער למצוא את המקום שלהם דרך המוזיקה כמו שאני מצאתי את שלי, ואולי זה יהיה מקום שיוכל להביא ממנו את הדבר הבא".

כאמור, "יום מעשים טובים" שיתקיים השנה ב-28 למרץ, מהווה שיא לעשייה שנתית מתמשכת, ונחשב לפרויקט הדגל של עמותת "רוח טובה" אשר פועלת כל השנה לחיבור בין אנשים המעוניינים להתנדב לבין עמותות הזקוקות למתנדבים. השנה תשלב העמותה זרועות עם אתר גיוס ההמונים GiveBack מבית הדסטארט, כדי לאפשר לכל אדם בעל יוזמה חברתית לגייס מתנדבים ומימון למימוש הפרויקט החברתי עליו הוא חולם. כל אחד יכול ליזום פרויקט משלו בקלות, ואם חלמתם לעשות טוב לישראל – זה בדיוק המקום עבורכם.

בדומה להדסטארט, הפועלת בשיטת 'הכל או כלום' גם בפלטפורמה החדשה של יום מעשים טובים, הפרויקט יהיה חייב להשיג את יעד המימון והמתנדבים שלו עד התאריך שנקבע לסיום הקמפיין. במקרה ויעד המימון והמתנדבים לא הושג, לא יגבה כל סכום מהתומכים.

מועדון הבייס (צילום: צילום מסך מעמוד הפרויקט)
הכניסה למועדון הבייס כפי שהיא נראית היום. לא מזמינה במיוחד... | צילום: צילום מסך מעמוד הפרויקט

ביום המעדים הטובים צפויים להשתתף השנה למעלה ממיליון וחצי אנשים. "כל אדם, קבוצה וקהילה מוזמנים לעשות מעשה טוב ואנשים פרטיים, קבוצות, ארגונים, תנועות נוער, חיילים, תלמידים, סטודנטים ומעל 1,500 חברות עסקיות יקיימו ביום זה פעילויות מגוונות, קטנות או גדולות", נמסר מהעמותה. "אנחנו מזמינים את הציבור הרחב בהרבה אפיקים. זה יכול להיות רק חיוך, אבל אפשר בקלות לערוך ביקור בביתו של שכן קשיש ועד להתנדבות בפרויקטים למען החברה והסביבה. בסך הכל יתקיימו בישראל כ- 14 אלף פרויקטים ביום אחד", הם אומרים.

"אחד מערכי היסוד של עם ישראל הוא ערבות הדדית. התרומה, ההתנדבות והעשייה החברתית היא חלק בלתי נפרד מהחיים של המון אנשים פה", מסכם סאבלימינל. "אחד המסרים שתמיד היו חשוב לי להעביר, הוא החיפוש אחרי האור וגירוש החושך, ויש פה המון אור. אז בואו נתמקד בו. כי הוויה חיובית יוצאת מציאות".

רוצים לתרום לפרויקט של סאבלימינל? היכנסו לכאן

לכל הפרוייקטים במסגרת שיתוף הפעולה עם הדסטארט - היכנסו לכאן