בטח לא נפתיע אתכם אם נאמר שישראל היא מעצמת סטארט-אפ: רק בשנת 2015 קמו בארץ למעלה מ-1,400 סטארטאפים חדשים, מתוכם 373 חברות, אשר גייסו כ-3.58 מיליארד דולרים. אבל, גם אנחנו הופתענו כשגילינו את "סוכת הסטארט-אפ" בתל אביב. בחול המועד סוכות ייסבו בסוכה המיוחדת שממוקמת בשדרות רוטשילד בתל-אביב, יזמיות ויזמי היי-טק, שגרירים ועיתונאים זרים וכל מי שמתעניין בקידום ישראל, למפגשים יוצאי דופן וכנראה מעניינים יותר מאלה שיתרחשו ברוב הסוכות בישראל (בלי להעליב את הסוכה שלכם).

הסוכה היא למעשה יוזמה משותפת של חברת ההשקעות הישראלית iAngels, שמגייסת השקעות לסטארטאפים ישראלים מכל העולם, ושל ארגון ההסברה הישראלי-אמריקאי The Israel Project - TIP. לצד הדיפלומטים והעיתונאים הזרים, יתארחו, כאמור, גם יזמים ומשקיעים ישראלים, במטרה לחזק את מעמדה של ישראל כ"אומת הסטארט-אפ". כך, מלבד היכרות עם הלכות הסוכה ומצוות האושפיזין, ילמדו האורחים מקרוב גם על תעשיית ההיי-טק הישראלית והרוח היזמית הבלתי פוסקת שמאפיינת את תל אביב.

סוכת סטארטאפ (צילום: יוסף לזרוף)
ח"כ עופר שלח מברך | צילום: יוסף לזרוף
בין האירועים שיתקיימו בסוכה, תהיה השקת קרן הון סיכון חרדית - הראשונה בעולם - של חברת "קמא-טק", וכן אירועי קוקטייל בערבי חול המועד יחד עם חברות וחברי כנסת ואישים ישראלים בולטים. אמש התקיים אירוע ההשקה של הסוכה ונכחו בו נציגים מארה"ב, ספרד, צ'כיה, פינלנד, הולנד, קפריסין, ליטא, יפן, ניגריה ופולין.

לדברי ליאור וינטרוב, סגן נשיא TIP, האירועים בסוכה עונים במקביל על הצורך של קהלים זרים בישראל ללמוד עוד על החברה והתרבות המקומית, לצד הזדמנות להציג ואף "להשוויץ" ברעיונות החדשניים ופורצי הדרך שמיטב המוחות בישראל מייצרים. עצם השותפות עם חברת iAngels, מאפשרת לדיפלומטים ולעיתונאים הזרים להתרשם מקרוב, תחת סכך הסוכה, מהיצירתיות הישראלית ואולי אף "לייצא" כמה מן הרעיונות הללו למדינותיהם.

סוכת סטארטאפ (צילום: יוסף לזרוף)
וגם ח"כ מייקל אורן בא לבקר | צילום: יוסף לזרוף
מור אסיא, שותפה מייסדת של iAngels הוסיפה כי: "אנחנו נרגשים לפתוח את הסוכה שלנו לכמה מהמוחות והקולות המובילים בישראל, וליצור סביבה אינטימית לדיון וצמיחה בנושא עתיד הטכנולוגיה, הקהילה וחדשנות. iAngels גאים להוות מקום מפגש חיוני המחבר בין טכנולוגיות חדשות פורצות דרך לשיח פורה ומעשיר. בסוכתנו, אנו חוגגים לא רק מסורת ארוכת שנים, אלא חונכים מנהג חדש - לכנס מובילי דעה ואנשי מפתח מהארץ ומהעולם לשוחח על העתיד המסעיר של הטכנולוגיה בישראל והשפעותיה על המדינה והחברה". 

>> LOVE ISRAEL בפייסבוק