13,000 - זהו מספר הצעירים היהודים שיגיעו בשנה הקרובה לישראל במסגרת פרויקט "מסע"' המציע למעלה מ-250 תכניות לצעירים יהודים. החל ממסגרות התנדבות שונות, עובר בלימודים של סמסטר או שניים בארץ וכלה בעבודה, בין אם התמחות בחברות פרטיות או במשרדי ממשלה, ובין אם הכשרות מקצועיות.

עמיתי הוראה של מסע (צילום: באדיבות מסע )
בזמן הלימוד | צילום: באדיבות מסע
הפרויקט, שהוקם בשיתוף על ידי ממשלת ישראל והסוכנות היהודית, פועל כבר 12 שנה; במהלכן, הגיעו לארץ למעלה מ-120,000 צעירים. לצד הערך המקצועי, המטרות של "מסע" הן לחזק את זהותם היהודית של צעירים יהודים בתפוצות, וכן לחזק את מעורבותם בהגנה על ישראל. במהלך הפרויקט, מכירים הצעירים את הארץ, ולוקחים חלק בלימודי יהדות או בתכניות של תנועות הנוער הציוניות. כך, הם גם מקבלים כלים שיסייעו להם לשמש כשגרירים של מדינת ישראל כשיחזרו לארץ מוצאם.

ואמנם, 87% מהמשתתפים העידו כי הם מתכוונים לפעול באופן אקטיבי, לחיזוק תדמיתה של ישראל בעולם. בנוסף, 58% ציינו כי יפעלו בוודאות נגד תנועות החרם, כגון ה- BDS. עוד עלה מן הסקר כי רוב משתתפי "מסע", כ-81%, דיווחו שעמדתם כלפי ישראל השתנתה לחיוב בעקבות השתתפותם בפרויקט.

עמיתי הוראה של מסע (צילום: באדיבות מסע )
מטיילים בין שיעור אחד לשני | צילום: באדיבות מסע
אחת התכניות שמציע פרויקט "מסע", היא תכנית MITF - Masa Israel Teaching Fellows, עמיתי "מסע" להוראת האנגלית. מדובר בתכנית משותפת למשרד החינוך ולחברת "מסע", שנועדה, לצד המטרות הכלליות של הפרויקט, לשפר את הוראת האנגלית בבתי הספר בישראל. הצעירים המגיעים לשליחות זו, הם יהודים בוגרי תואר שמגויסים ממדינות דוברות אנגלית. הם משובצים לבתי הספר כ"עמיתי הוראה" ומתנדבים בבית הספר לאורך השנה, לצד פעילות התנדבותית בקהילה.

עמיתי הוראה של מסע (צילום: באדיבות מסע)
יוצאים למסע החשוב גם בזוגות | צילום: באדיבות מסע
אחת מהערים המשתתפות בתכנית היא רהט, בה השליחים מלמדים את התלמידים בבית הספר אנגלית, וכן נחשפים לתרבות שלהם, לקהילה ולמסורת. שיינה, אחת השליחות, מעידה כי לצד התרומה של התכנית לתלמידים, שחווים צורה נוספת של למידת אנגלית, השליחים עצמם נתרמים רבות מהתלמידים.

עמיתי הוראה של מסע (צילום: באדיבות מסע)
ומוצאים זמן לתפוס קצת צבע ולהנות מחופי ישראל הנפלאים | צילום: באדיבות מסע
13,000 הצעירים שעתידים להגיע השנה לארץ מהווים מספר שיא, נתון מרשים בהתחשב בגל הטרור שפקד אותנו בשנה האחרונה. ביום שני הקרוב צפוי להתקיים בבנייני האומה בירושלים אירוע פתיחת השנה של הפרויקט, במעמד ראש הממשלה ובהשתתפותו של יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי. במהלך האירוע גם תיערכנה הופעות של הצמד A-WA והתקווה 6.

>> אנחנו אוהבים את ישראל! גם אתם? בואו לכאן