כזה עוד לא ראינו: סרטון שעלה לרשת לפני מספר שעות מציג את ההיסטוריה של היופי הנשי הישראלי והפלסטיני, לפי עשורים. בסרטון נראות על המסך שתי נשים - מימין הפלסטינית ומשמאל הישראלית - אשר משנות את מראן בהתאם לשנים שעוברות. "הפרויקט הזה יביא יותר מחלוקת, יותר מורכבות ויותר רגישות מכל פרויקט אחר שעשינו עד כה", נכתב בעמוד שהעלה את הסרטון - WatchCut.

הסרטון מתחיל בשנת 1910, הם ימי האימפריה העות'מאנית ששלטה בכל האיזור. לאחר מכן ב-1920 מגיעים לימי המנדט הבריטי, שנמשך עד 1948 - שנת הקמתה של מדינת ישראל. שם ניתן לראות את האישה הישראלית חובשת כובע שנראה צבאי, והפלסטינית עטופה בחיג'אב בעל הדפס פלסטיני טיפוסי. השנים שלאחר מכן מראות את ההתפתחות השונה של הנשים בכל צד, ובעיקר את ההבדלים ביניהן. הישראליות מטפחות את זהותן הישראלית בהתקרבות לעולם המערבי ואילו הפלסטינית מביעה התנגדות באמצעות מראות שונים, כאשר הכאפייה המסורתית מלווה אותם.

אנחנו מצאנו את הסרטון עונה על ההבטחה של יוצריו - מעורר מחלוקת, רגיש ואף מטלטל. האם דרך נשים אנחנו נצליח להבין לעומק את המצב המורכב בו אנו חיים וחיות ואולי אפילו לפתור אותו? ימים יגידו. בינתיים, ספרו לנו מה אתם חושבים.