גם אתם שמעתם על הרשימה החדשה של מוצרים מיהודה ושומרון שהאו"ם מבקש להחרים? יש מי שלא נותרים אדישים לאור הקריאה להחרמת מוצרים ישראליים, ופועלים כדי למנוע את השפעת ההחלטה. "פגשנו את "הרשימה השחורה" עוד בפעם הראשונה שהאיחוד האירופי החליט על סימון מוצרים ישראליים", מספר ליאור שורקה, מנכ"ל הקרן הציונית לישראל ויוזם "הרשימה הציונית".

"אמרנו שאנחנו לא מוכנים שיחרימו את האחים שלנו - אם לפני או אחרי הקו הירוק. הכנו רשימה התחלתית של מוצרים שמיוצרים ביהודה, שומרון ורמת הגולן, שהם כידוע האזורים המוחרמים. הכנסנו לרשימה מוצרים שכל בנאדם יכול למצוא בסופר, כולל כמובן המוצרים של האיחוד האירופי. למעשה אנחנו מייצרים העדפה למוצרים שמיוצרים מעבר לקו הירוק כתגובה הולמת וציונית למהלכים שמנסים לפגוע בנו", מוסיף שורקה.

"יצרנו שתי רשימות - רשימה אחת גדולה למקרר, כך שאנשים יכולים לשים אותה מול העיניים כל הזמן, וגם רשימה קטנה יותר, מעוצבת בגודל קטן שנכנסת בול לארנק. כך, אם בנאדם הולך לסופר, הוא יכול לקחת את הרשימה הזאת ולרכוש את המוצרים שמבחינה אידיאולוגית הוא מעדיף".

הרשימה הציונית בסופר (צילום: באדיבות ליאור שורקה)
מחלקים את הרשימה בסופרים בארץ - וגם בחו"ל | צילום: באדיבות ליאור שורקה

שורקה, 34, נשוי ואב לחמישה המתגורר באפרת אשר בגוש עציון, הוא שחקן וותיק בזירת ההסברה הישראלית, כאחד ממייסדי תנועת "אם תרצו" וכמקימה של "הקרן הציונית לישראל" שעוסקת בקידום וטיפוח יוזמות ציוניות. "במסגרת הקרן אנחנו מעניקים סיוע לארגונים פרו ישראליים בארץ. כיום לא פשוט בכלל לפעול למען הקמת עמותה חדשה, והקרן הציונית כאן כדי לעשות את התהליך הזה קל וחלק יותר. אנחנו נותנים את הידע, הליווי והתשתית. כיום, אנחנו התנועה היחידה שפועלת בעולם הארגונים הפרו ישראליים ומקדמת אותם בצורה מקצועית. אנחנו לא מחלקים כסף – אנחנו נותנים כלים להצלחה".

ליאור שורקה פרופיל (צילום: באדיבות ליאור שורקה)
"לא מפקירים את האחים שלנו", ליאור שורקה, מנכ"ל הקרן הציונית לישראל | צילום: באדיבות ליאור שורקה

שורקה מספר כי הרשימה, שנושאת את השם "אירופאים מחרימים? ישראלים קונים", גררה כבר גל תגובות חיוביות ונפוצה ברחבי העולם. "הרשימה הופצה באלפי שיתופים ברשת, ויצרנים מכל יהודה, שומרון והגולן ביקשו מאיתנו להכניס אותם לרשימה. זה היה מדהים - כולם פשוט רצו להיות ברשימה הזאת. כעת אנו עובדים על עדכון הרשימה בהתאם לרשימות שמוציאים האו"ם או האיחוד האירופי, וגם עכשיו כבר מכינים את העדכון בהתאם להצהרה שניתנה בסוף מרץ. למעשה, עם כל רשימה חדשה של חרמות, אנחנו רק משפרים את הרשימה הציונית שלנו, ומוסיפים עוד ועוד יצרנים ישראלים מצוינים".

לא נותנים למוחרמים ליפול

ל"רשימה הציונית" של היצרנים מההתיישבות הייתה הצלחה ענקית. היא שותפה באלפי שתופים בפייסבוק וברשתות החברתיות, "רצה" במיילים וקיבלה במה במגוון כלי תקשורת. אך, הרשימה הציונית לא נעצרה רק בארץ - והיא התפשטה לרחבי העולם. שורקה מספר על התהודה הרבה לה זכו: "קיבלנו עשרות מיילים מכל העולם, גם מכאלה שאינם יהודים, בבקשה לתרגם את הרשימה". היא תורגמה לאנגלית וצברה פופולריות בארצות הברית, קנדה, צרפת ומדינות נוספות. "אפילו ידוע לי על אנשים בארץ ובחו"ל שהדפיסו את הרשימה באופן עצמאי בבית, וחילקו אותה בסופר הקרוב לביתם".

שורקה, שכאמור פועל כבר שנים בזירה הלא פשוטה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני והשלכותיו, מציג עמדה ברורה בנוגע למהלכים הבינלאומיים נגד ישראל. "אנחנו נתמוך במי שמוחרם, לא ניתן למוחרמים ליפול. זו העזרה הבסיסית שיש בעם ישראל, זה מי שאנחנו. אם האויבים שלנו מחרימים אותנו, זה לא אומר שאנחנו צריכים לקבל את זה. ההפך, אנחנו צריכים להגיב. אין ספק שראינו את ההצלחה של הרשימה האלטרנטיבית שלנו".

הרשימה הציונית עברית ליאור שורקה
הרשימה בעברית - אפשר להוריד ולהדפיס

הרשימה הציונית ליאור שורקה (צילום: באדיבות ליאור שורקה)
הרשימה באנגלית | צילום: באדיבות ליאור שורקה

בנוגע לגל הטרור הקיים, מוסיף שורקה כי כתושב גוש עציון החשוף למתיחות הגואה בין יהודים וערבים, הוא "באופן אישי, רואה ומרגיש את ההשפעה השלילית של מה שקורה בחודשים האחרונים בישראל, לא רק באירועי האלימות, אלא ביום יום. בשגרה. קחי לדוגמה מכר שלי מכפר סמוך, הוא קבלן בניין. יצא לי לדבר איתו על המצב והוא אמר לי שבעבר היה עובד הרבה באזורים של גוש עציון ומשהתחיל גל הטרור אנשים לא רוצים לעבוד איתו כי הם מפחדים. זה פוגע בו בצורה אמיתית, ולמעשה פוגע בכולנו. הם רוצים לעבוד פה וגם התושבים היהודים רוצים את העבודה שלהם.

בשורה התחתונה, מאז שגל הטרור התחיל אנשים לא מגיעים אחד לצד של השני ואף אחד לא מרוצה מהמצב. היה כאן דו קיום, כמה שקשה להאמין ממה שרואים בתקשורת. אבל היה, ואני מקווה שהמצב יוכל לחזור לקדמותו".

לעמוד הפייסבוק של "הקרן הציונית לישראל" לחצו כאן

יצרנים ויצרניות שמעוניינים להצטרף לרשימה יכולים לפנות לליאור שורקה במייל: lior.s@zffi.org.il 

>> סרטון ההסברה הכי טוב שתראו
>> עשו לנו לייק בפייסבוק והישארו מעודכנים!