הערב נפתח בבינתחומי הרצליה הכנס הבינלאומי ה-16 של המכון למדיניות נגד טרור (ICT), במהלכו נערך טקס זיכרון לציון פיגועי ה-11 בספטמבר ונפגעי הטרור בארץ ובעולם במעמד השר לנושאים אסטרטגיים, ביטחון הפנים וההסברה גלעד ארדן, שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו ומכובדים נוספים.

ארדן נשא דברים והתייחס בעיקר להסתה החריפה המתרחשת ברשתות החברתיות ואמר כי "השחקן החדש, הבולט והמרכזי ביותר בגל הטרור האחרון היה הרשת החברתית. אירועי הטרור מלווים בהסתה נרחבת ברשתות, שם הצעירים סופגים את רוב המידע. ההסתה כוללת הפצת סרטוני זוועה וקריאות לנקמה, לעיתים על אירועים שבכלל לא התרחשו כמו הטענה הדמיונית לפיה בכוונתה של ישראל להרוס את הר הבית".

עוד הוסיף כי "כיום הרשתות החברתיות מאפשרות להפיץ מידע מסית שמגיע למאות אלפים ואף מיליונים ולכן מאגר החשודים הפוטנציאלים הופך להיות אינסופי. הרשתות החברתיות לא יכולת להמשיך ולהתנהג בצורה פסיבית ולהסיר חומרים רק על פי תגובות המשתמשים. חובה עליהן לפעול באופן אקטיבי כדי לאתר את התכנים ולמנוע את הפצתם לפני שיגיעו לקהלי היעד.הרשתות החברתיות מגלגלות מיליארדים מפרסום, הן יודעות כמעט הכל על הגולשים, על ההעדפות שלהם, של האנשים עימם הם מתכתבים ועל התוכן - אך אינן מוכנות לנטר ולהסיר שיח טרור". ארדן קרא להקמת קואליציה בינלאומית שתדרוש אקטיביות רבה יותר מהפלטפורמות הללו. 

דן שפירו (צילום: עופר עמרם)
ישראל העניקה לארה"ב סיוע מיוחד לאחר האסון. השגריר שפירו | צילום: עופר עמרם
שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו הביע הערכה על התגובה הבינלאומית לצער האמריקאי ואמר כי היא הייתה "מחממת לב". הוא התייחס לסיוע המיוחד שהעניקה ישראל לארה"ב מיד לאחר הפיגוע: "מיד לאחר האסון העם האמריקאי קיבל תמיכה אדירה מהעולם, במיוחד מישראל. מדינה שסבלה מטרור יותר מדי זמן ובמחיר בלתי הגיוני. ראינו באותם ימים את החוסן והרוח הלאומית שארה"ב וישראל חולקות יחדיו. שיתוף הפעולה שלנו עם ישראל במלחמה בטרור הוא צמוד ורב שכבתי.

תעודה לגלעד ארדן (צילום: עופר עמרם)
מימין: יונתן דיוויס, בועז גנור, גלעד ארדן, אוריאל רייכמן, דניס מונטה. תעודה שהוענקה לארדן ע"י מונטה | צילום: עופר עמרם
כמו כן כמו כן נשאו דברים פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי הרצליה, מר שבתי שביט, יו"ר הוועד המנהל של ה-ICT ופרופ' בועז גנור, מנכ"ל ומייסד ה-ICT, דיקן בית-הספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה בבינתחומי. 

>> ערוץ LOVE ISRAEL ממשיך לדווח גם בפייסבוק
>> איך בונים "סטארט אפ ניישן"?