אדר ויינרב ומנדי סטרי יצאו לעשות ניסוי חברתי מרגש בישראל. הניסוי צולם בוידאו ועלה לרשת בשבוע האחרון, ועד כה צבר מעל 40 אלף שיתופים, אולי אפילו אפשר לקרוא להם "שיתופים של תקווה". החבר'ה הצעירים יצאו במסגרת הניסוי לשני מוקדים שונים בישראל – שדרות בן-ציון בתל-אביב ומול שער שכם הנמצא באיזור מזרח ירושלים. בשלטים ששניהם נשאו נכתב "אני יהודי/ערבי ואני אוהב אותך. אם אתה אוהב אותי - תן חיבוק".

אתם יכולים לצפות בגרסה עם תרגום לעברית באדיבות העמוד "בואו ראו":

הראשון שיצא לשטח היה מנדי הערבי, שנראה עומד מכוסה עיניים בתל-אביב וידיו פרושות לצדדים. בשניות הראשונות אנשים מביטים עליו ועל השלט בחשש, אך במהירות הוא מתחיל לקבל חיבוקים מעוברי אורח, נשים וגברים ישראלים. "לא אכפת לי מאיזו דת הוא, הוא בנאדם", אמרו.

כשבוע לאחר מכן יצא צוות הניסוי למזרח ירושלים, אזור אותו ישראלים רבים רואים כמקום מסוכן. הפעם אדר היהודי עמד ברחוב מכוסה עיניים ועם ידיים פתוחות לרווחה. "אני יהודי ואני אוהב אותך", נכתב בשלט שלו בערבית. אפשר לראות כיצד עוברים ושבים חולפים על פניו, מצלמים אותו ולא יודעים כיצד להגיב. עד שמגיע הבחור הראשון - ומחבק. אחריו מתאספים רבים אשר מעניקים לאדר חיבוקים חמים. "אנחנו צריכים ורוצים לחיות ביחד. צריך להיות שלום", הם אומרים.

ויינרב מספר לנו שהראשון שחיבק אותו היה ילד בן עשר. "זה היה ממש מרגש, הילד הזה פשוט התקרב אליי ונתן לי חיבוק", הוא אומר. אני מאוד מאמין שדרך השלום היא הכרת האחר, וכל מאמץ שעוזר לנו לראות את האדם השני - מבורך. ובאופן אישי, עבורי אחת המטרות החשובות היא איחוד בין ימין ושמאל, איחוד בין בני אדם באופן כללי.

פרויקט "HolyLanders" שאחראי לעריכת הניסוי יחד עם הפעיל הציוני רודי רוכמן, הינו קבוצה של מספר חברים מרקעים פוליטים שונים, שהגיעו "כדי לחקור את המצב בשטח ולהכיר את בני האדם מכל צד", מוסיף ויינרב. "מבחינתנו, גם אם היינו מקבלים תגובות שליליות היינו דואגים לפרסם את הסרטון - כיוון שזו המציאות ואין לנו כוונה ליפות אותה". 

הניסוי הזה הוא הוכחה נוספת שלפני ואחרי הכל, כולנו בני אדם. אנושיים, אוהבים ומחבקים. האהבה הזו צריכה לנצח, ולמעשה, היא חייבת.

תודה רבה לאבירם מעיין מ"בואו ראו" על הסיוע בהכנת הידיעה

>> LOVEISRAEL - ממשיכים לאהוב את ישראל גם בפייסבוק