עיתון ה"דיילי מייל", השני בגודלו בבריטניה, יצא בסוף השבוע בקמפיין חסר תקדים נגד הרשות הפלסטינית, המממנת טרור בכספי משלמי המיסים הבריטיים.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

ב"מייל און סאנדיי", הוא מהדורת סוף השבוע של הדיילי מייל, נערכה חקירה מעמיקה בנושא שהובילה לפתיחת קמפיין במקביל לתחקיר, אשר קורא להפסקת הזרמת הכספים הבריטיים לרשות הפלסטינית. הקוראים מתבקשים לחתום על עצומה הדורשת מהממשלה לקיים דיום מחודש בנושא, תוך הצגת עובדות שונות המראות מה היה ניתן לעשות עם מליארדי הפאונדים שמוקצים לסיוע.

נכון להיום מדובר בפרשייה שמוגדרת כסקנדל, ומעוררת הדים רבים בממלכה המאוחדת. ממשלת בריטניה מואשמת כמי שמבזבזת מיליארדים על סיוע חוץ, הכולל תשלום משכורות לטרוריסטים מורשעים אשר רצחו מאות אנשים תמימים. העומדים מאחורי התחקיר המקיף טוענים כי מדובר בתגלית שתוביל ללא ספק להלם וכעס, בעיקר לאור הטבח בבריסל שכן הכספים שאמורים לסייע מממנים למעשה טרוריסטים פלסטינים, ביניהם מי שתכננו פיגועי התאבדות ורצחו ילדים.

עורכי התחקיר במוסף מציינים כי "החקירה שלנו חשפה כמויות אדירות של כספים של משלמי המיסים הבריטיים המפוזרים על תחבולות מחוץ לארץ וזאת על-ידי המשרד לפיתוח בינלאומי ומשרד החוץ. אין ספק שאת הכספים האלה היה עדיף להשקיע בבריטניה".

כיום בבריטניה קיימת חקיקה המחייבת הוצאת 0.7 אחוז מההכנסות הכוללות - על סיוע חוץ. מדובר בהוצאה הגדולה ביותר מבין הכלכלות המובילות בעולם, וזאת למרות שבריטניה נאלצה להלוות 70 מיליארד פאונד רק בשנה שעברה.

בהמשך הכתבה נטען כי "התיק שהרכיבו התחקירנים שלנו ברחבי העולם בעמל רב במשך כחודשיים, חושף את 'תרבות הבזבוז' של המשרד לפיתוח בינלאומי. חשיפות אלו יעלו שאלות רציניות על הנחישות הבזויה של הממשלה לדבוק בהתחייבותיה, אשר על פי מבקרים רבים מובילה למרוץ מטורף להוציא כסף, גם על פרויקטים שיש סיכוי קלוש שישיגו את מטרתם".

על-פי התחקיר המהפכני, המשרד הבריטי לפיתוח בינלאומי וכן האיחוד האירופי עדיין תומכים באופן פעיל בתשלומים לאלפי טרוריסטים, למרות הטענות שסיימו את הקשרים הללו לפני שנתיים. אסירים לשעבר ומשפחותיהם אישרו קבלת הכספים לכתבי ה"מייל און סאנדיי", וזאת בנוסף להצהרות רשמיות של הרשות הפלסטינית.

אחוזה בשווי 8 מיליון פאונד

יחד עם הכספים המועברים לתמיכה במחבלים, עלתה סוגיה נוספת והיא אחוזתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. תחקירני המוסף ביקרו באחוזתו המפוארת שבגדה המערבית, אשר שווה לפי ההערכות 8 מיליון פאונד.

כתב ה"מייל און סאנדיי" איאן בירל, מתאר סיטואציה שקרתה לו במהלך הכנת התחקיר. "יושב לידי אחמד מוסא, שרצח שניים, הורשע ונידון למאסר עולם. בזמן שיחתנו שאלתי אותו אם הוא באמת רצח שני אנשים. "כן, יריתי בהם למוות", ענה. אך את מוסא לא פגשתי בתא בבית כלא. מוסא חופשי, והוא יצא מגדרות הכלא לאחר חמש שנים בלבד, זאת כיוון שהוא טרוריסט פלסטיני ושוחרר כחלק מסדרת צעדים בוני אמון בין ישראל לרשות הפלסטינית. כמו אלפי אסירים פלסטינים אחרים, ביניהם מחבלים ג'יהדיסטים ורוצחי ילדים, מוסא נהנה מחירותו ואף מקבל משכורת לכל החיים. הוא מקבל 605 פאונד בחודש (3,307 ש"ח), ואחרים מקבלים הרבה יותר. אם הם מתים, הכסף עובר למשפחותיהם", כותב בירל.

הפגנה נגד שחרור האסירים (צילום: ישראל שלי)
הפגנה בישראל כנגד שחרור מחבלים | צילום: ישראל שלי

הוא מוסיף כי למרבה הזעזוע הכסף שהם מקבלים, שרבים מתארים כתשלום על רצח, מגיע מכספי משלמי המיסים הבריטים והאירופאים. הכסף הבריטי מגיע דרך המשרד לפיתוח בינלאומי, אשר נותן כ-25.5 מיליון פאונד בשנה לרשות הפלסטינית כחלק מחבילת סיוע של 72 מיליון פאונד. "במהלך החקירה גילינו כי הרשות הפלסטינית מעבירה מיליונים לארגון אש"ף הידוע לשמצה, שבתורו מעביר את אותם הכספים לטרוריסטים מורשעים היושבים בכלא הישראלי, ולבני משפחותיהם", מתאר בירל את הנתונים המוכרים ללא מעט ישראלים.

הוא ממשיך ומתאר את קורותיו בעת התחקיר: "האחוזה הנשיאותית (של אבו מאזן) יושבת על גבעה ומתצפתת על אלפים מתושבי הגדה המערבית, שדחוסים תחתיה ומכותרים על ידי כוחות הצבא. כאשר ביקרתי באחוזה המרהיבה שגודלה כ- 4000 מטר רבוע, פועלים היו בעיצומם של גימורים אחרונים לקירות אבן הסיד המרשימים והמזרקות המפוארות. "המקום הזה הוא כמו מלון חמישה כוכבים", אמר לי אחד השומרים. "יש כאן שני מנחתי מסוקים, שתי בריכות, ג'קוזי ומסעדה והכל עם הטכנולוגיה החדישה ביותר".הכתב איאן בירל על רקע האחוזה של אבו-מאזן (צילום מסך מאתר הדיילי מייל

המחקר של ה"מייל און סאנדיי" עוסק גם במשכורות המשולמות למועסקים בשורות ארגוני הטרור כמו גם עובדי הרשות הפלסטינית, שממומנות מכספי משלמי המיסים הבריטיים.

ברצועת עזה למשל, עליה השתלט ארגון החמאס, שלט בעבר ארגון הפת"ח, והוא למעשה המפלגה שמקבלת הכרה מן הקהילה העולמית. לפחות 60,000 בכירים מהפת"ח קיבלו הוראה להפסיק לעבוד לאחר השתלטות חמאס, אך הם עדיין מקבלים משכורות.

מוחמד אבושאיר, שוטר בן 37 שהועסק על-ידי הפת"ח מספר: "קיווינו שזה לא ימשך זמן רב. זה לא בסדר שאנחנו נשארים בבית ומקבלים כסף בלי שיש לנו עבודה. רציתי לשרת את המדינה שלי, ולא להיות לה לנטל - זה טירוף".

הביקורת שמועלית בתחקיר כלפי המשכורות אינה חדשה. כבר לפני שלוש שנים הושמעה ביקורת דומה אשר גרמה לאיחוד האירופאי להחליט להפסיק את תשלום המשכורות הללו. גם אז המבקרים גינו את השימוש לרעה בכספי משלמי המיסים, ובעוול שנעשה עקב כך. הביקורת הייתה חריפה עוד יותר, כאשר הוסבר כי ביבשת יש מיליוני אירופאים מחוסרי עבודה, אך הכספים מועברים לטרוריסטים במקום אליהם.

הדבר בהחלט עירער אז את סמכות האיחוד האירופי, מה שקורה גם כעת. כתגובה לביקורת ההיא, מקורות במשרד לפיתוח בינלאומי טענו כי הכסף הועבר אך ורק לעובדי מדינה אשר נמצאים ברשימה המאושרת על-ידי האיחוד האירופאי, והם נקטו באמצעי זהירות על מנת להבטיח שהסיוע הבריטי אינו תומך בארגון החמאס.

ביחס לטענות המועלות כעת, הצהיר בתגובה דובר הממשלה הבריטית כי "הסיוע שבריטניה מעניקה הולך לנזקקים ביותר ועובר בדיקות פנימיות וחיצוניות קפדניות מאוד בכל שלב ושלב. הממשלה ערכה מחדש את אסטרטגיית הסיוע של בריטניה, ביטלה תכניות פזרניות, והבטיחה שההוצאות הן אך רק בתחומי האינטרסים הלאומיים של בריטניה. ביחד עם תקציב הביטחון שעלה והשירות הדיפלומטי היוצא מן הכלל של בריטניה, תכנית הסיוע שלנו עוזרת לבנות עולם משגשג ומאוזן בו בריטניה יכולה לשגשג ולפרוח".

מקור

>> לכל הכתבות של ערוץ Love Israel
>> לא תאמינו מה הפליט הסורי הזה אמר