קבוצת סטודנטיות וסטודנטים מהמרכז הבינתחומי הרצליה הפועלים למען ישראל בשנה האחרונה, ממיזם Act.IL, המשותף למרכז הבינתחומי וארגון ה-IAC, הפיקו סרטון רלוונטי מתמיד המופנה לרוג'ר ווטרס, בסיסט הפינק פלויד שמנסה להשפיע על אמנים בינלאומיים שלא להגיע לישראל. לפעמים זה מצליח לו, לפעמים לא, אך נראה שכל פעם שיש שמועה על אמן בינלאומי שרוצה להגיע לכאן, ווטרס מפציר בו שלא להגיע ל"מדינת האפרטהייד" - ישראל. הקמפיין הקודם של הקבוצה מהבינתחומי עסק בדיוק בשאלה הזו: האם ישראל היא מדינת אפרטהייד?, ואנחנו ממליצים לצפות במחקר שערכו כדי להיות משוכנעים שהטענות של ווטרס לא נכונות.

גור ילון (צילום: נטלי גולן)
גור ילון, מנהל ההכשרות וקשרי החוץ של תכנית Act.IL | צילום: נטלי גולן

גור ילון, מנהל ההכשרות וקשרי החוץ של Act.IL מספר כי "התכנית קמה במטרה לייצר השפעה חיובית על דעת הקהל הבינלאומית כלפי מדינת ישראל ואזרחיה, אל מול מגמת ההתעצמות של תנועת החרם ודה-הלגיטימציה של מדינת ישראל. זאת באמצעות פעילות פרו-ישראלית מאורגנת ברשת ויצירת תכנים מותאמי קהלי-יעד בחדרי מדיה פיזיים ווירטואליים בארץ ובעולם".

שוהם ניקולט, מנכ"ל ה-IAC השותף לפעילות הסטודנטים בשיתוף תנועת "מכבים" וגורמים נוספים, מסר לנו כי הסרטון הוא חלק מ"סדרת פעולות אקטיביות שמטרתן לסקל גורמים שמנסים לתקוף את ישראל". אחת הפעולות למשל הייתה החקיקה ההיסטורית במדינת קליפורניה, נגד עסקים שמחרימים את ישראל. עוד הוסיף ניקולט כי "אנו פועלים ליצירת שותפויות רשמיות בין מדינות בארצות הברית וישראל ולבניית קואליציות עם ארגונים וקהילות אתניות-אמריקאיות שונות. פעולה מוצלחת נוספת שלנו הייתה יצירת הסכמים לשיתוף פעולה מחקרי בתחום תאי גזע שהארגון מימן".

בסרטון, שהופץ בקרב מוזיקאים ואנשים מהתעשייה בכל רחבי צפון-אמריקה, נלקחו קטעים מראיון בו אמר ווטרס בין השאר כי יש להפריד בין האמנות לפוליטיקה. יחד עם זאת ההתנהלות שלו בשטח שונה לחלוטין. ניקולט הוסיף בעניין זה כי "אנחנו בהחלט מרוצים לשמוע על נותני חסות שלא מוכנים להמשיך לממן את מסע ההשמצות וזריעת השנאה נגד ישראל. המסר שלנו הוא שעדיף שאמנים יהיו מרוכזים בלייצר חיבור ואהבה, ולא ריב, מדון ושנאה". ועכשיו, אחרי ששמענו שאירוסמית', ג'סטין ביבר ואולי בריטני יגיעו לישראל - רוג'ר ווטרס, לא הגיע הזמן לשנות גישה?

>> אנחנו כבר מחכים לג'סטין ביבר בנתב"ג

ערוץ LOVE ISRAEL הינו שיתוף פעולה של אתר mako וקבוצת אלדד פרי, בו אנו מבקשים לספר לעולם את האמת על ישראל. הצטרפו אלינו בפייסבוק לעוד תכנים באנגלית, שתוכלו לשתף עם חבריכם בחו"ל.