לא מפסיקים להיאבק: יותר מ-80 סטודנטיות וסטודנטים מכמעט 70 קמפוסים מרחבי ארצות-הברית הגיעו אמש לבוסטון וישהו שם במשך ארבעה ימים על מנת לעבור הכשרה מיוחדת מטעם ארגון CAMERA. ההכשרה תעניק להם ידע וכלים להגיב בצורה יעילה ומהירה לפעילות אנטישמית ואנטי-ישראלית המתבצעת נגדם בקמפוסים.

"סטודנטים מגיעים ממקומות מרוחקים כמו אנגליה, סקוטלנד וקנדה על מנת להשתתף בתכנית ההכשרה שלנו", סיפרה אביבה סלומיץ', מנהלת יחידת הקמפוסים הבינלאומית ב'קאמרה'. הארגון, שמקדם סיקור מדויק של המזרח התיכון באמריקה, הוא זה המארח את הוועידה ואף ממן לעשרות הסטודנטים את הנסיעה לבוסטון. "פעילות אנטי-ציונית בקמפוסים היא בעיה כלל עולמית, המשפיעה על סטודנטים רבים", מוסיפה סלומיץ', ואכן נראה כי המצב בארה"ב לא שקט כלפי תומכי ישראל.

"למרבה הצער, בשנה שעברה עמדנו בפני התגברות פעילות אנטי-ישראלית קיצונית", מספר איתי חשמונאי, סטודנט באוניברסיטת דרום פלורידה שמשתתף בכנס. "אנחנו מגיעים לוועידה כדי לרכוש מיומנויות, לחזק טיעונים ולבנות אסטרטגיות שיאפשרו לנו להתמודד עם הבעיה ביעילות".

(דוגמא לפוסט מעמוד הפייסבוק של קאמרה און קמפוס)

בשנים האחרונות הפעילות האנטי ישראלית מתחזקת בעיקר בקרב צעירים וצעירות אמריקאים – ביניהם גם יהודים. תנועות החרם משגשגות בקרב הדור הצעיר, שמחבר בין המאבק הפלסטיני למאבקים אחרים כגון מאבק השחורים, הנשים או קהילת הלהטב"ק. אך לא מדובר רק בקריאות להחרמת ישראל ולהפסקת שיתופי פעולה אקדמיים אלא באנטישמיות ממש.

"פעילות אנטישמית מתרחשת פי שתיים בקמפוסים בהם מתקיימת פעילות BDS, פי שמונה בקמפוסים בהם מתקיימת פעילות קבוצת סטודנטים אנטי-ציונית (כמו SJP – סטודנטים למען צדק בפלסטין) ופי שישה בקמפוסים בהם אחד או יותר מאנשי הסגל נמנה על המחרימים". מציינת סלומיץ'.

עידו דניאל, ראש התכנית למאבק באנטישמיות בהתאחדות הסטודנטים בישראל חיזק את קיום הסמינר ומסר כי: "מדי חודש אנחנו מקבלים פניות מסטודנטים יהודים על שלל התנכלויות נגדם, בין אם פיזיות או מילוליות, וזאת בשל הזיהוי האוטומטי בין יהדותם לבין תמיכתם בישראל. הסימון הזה של סטודנטים יהודים הוא בלתי מתקבל על הדעת, ואני מברך על פעילות חבריי בארגון 'קאמרה' בכנס הקרוב". 

כנס בבוסטון (צילום: באדיבות גור ילון)
גור ילון (משמאל) מהבינתחומי ואביבה סלומיץ' מארגון קאמרה און קמפוס | צילום: באדיבות גור ילון
"נוכחות השיא בכנס של 'קאמרה' מדגימה שיותר מדי סטודנטים חשים על בשרם את הקמפיינים האנטי-ציונים והגזעניים  – רק בשל תמיכתם בקיומה של מדינת ישראל או רק בשל היותם יהודים", אמר גלעד שקולניק, מנהל תכניות הקמפוסים של 'קאמרה'.

"לסטודנטים הללו יש צורך אמיתי בתמיכה רגשית והדרכה מקצועית ואינטלקטואלית על הדרכים להתמודד עם הגזענות שהם חווים", הוא מוסיף. "זה מה שאנחנו מציעים להם - טכניקות מעשיות, משאבים ואסטרטגיות לטיפול באפליה, וגם את ההצדקה המוסרית להגנה על המדינה היהודית".

>> אנחנו מחכים לכם בפייסבוק
>> איזהו מדליה אולימפית ישראלית הכי אהבתם?