שרון שלמה,41 נהג משאית אשפה, נשוי ואב לשלושה ילדים מהישוב חמרה שבבקעת הירדן, הוא המלאך של התיירים המטיילים באזור ים המלח. התיירים, שלא פעם שוכחים ארנקים ותיקים יקרי ערך - יכולים להיות רגועים כאשר שלמה מוצא אותם, כי הוא תמיד דואג להחזיר להם אותם.

>> המשיכו לעקוב אחרינו גם בפייסבוק

שלמה יצא לעבודה במוצאי שבת כדי לפנות פחי אשפה באזור מועצה אזורית 'מגילות'. בעת שהגיע ל'מצוקי דרגות', לפנות פח אשפה, הוא הבחין בתחנת אוטובוס במקום בפאוץ' מרופט בצבע ירוק. "הייתי בטוח שזה סתם פאוץ' שמישהו זרק. החלטתי בכל זאת לפתוח אותו וראיתי שהוא מלא בשטרות של 100 שקל ובשטרות רבים של דולרים. היו גם שלושה סמאטרפונים (אייפונים), מצלמה דיגיטלית, כרטיסי אשראי רבים ודרכון ומה שהצלחתי להבין ממנו, הוא שהוא שייך לתייר יפני", שחזר שלמה, "האמת? רעדו לי הידיים. לא ידעתי מה לעשות. הבנתי שאני חייב לאתר את בעל הפאוץ' אבל לא מצאתי את מספר הטלפון שלו. התחלתי בנסיעה לכיוון נקודת המשטרה ב'מגילות' כדי להעביר להם את הארנק".

משאית שרון שלמה (צילום: באדיבות שרון שלמה)
המשאית של שרון שלמה. מצא את הפאוץ' בעת נסיעה | צילום: באדיבות שרון שלמה

בדרכו לנקודת המשטרה, הבחין שלמה בניידת משטרה. הוא עצר את המשאית בצד וניגש לשוטר וסיפר לו על הפאוץ' שמצא. מתברר, שזמן קצר לפני כן התייר התלונן באחת מנקודות המשטרה שאליה הגיע על כך שאיבד את הפאוץ' שלו.

"השוטר ושתי חיילות שהיו איתו היו קצת בהלם. השוטר אמר לי שהתקבל דיווח לפני זמן קצר מהתייר שאיבד את הפאוץ' שלו. הרגשתי שמחה בלב שהתייר יקבל את הפאוץ' היקר שלו. החיילות שהיו בניידת היו נרגשות ואמרו לי "כל הכבוד". בנוסף, קיבלתי הודעה מהשוטר שהתייר קיבל את הפאוץ' והיה שמח מאוד. סיפרו לי שהוא היה פשוט מאושר ונרגש", סיפר שלמה.

פוסט שרון שלמה (צילום: צילום מסך מתוך פייסבוק, באדיבות שרון שלמה )
הפוסט שפרסם אביו של שרון בפייסבוק | צילום: צילום מסך מתוך פייסבוק, באדיבות שרון שלמה

לדבריו, זו לא הפעם הראשונה שהוא מוצא תיקים וארנקים של תיירים ששוכחים אותם באזור ים המלח.

"היה לי מקרה לפני כשנה של תיירת מסלובקיה ששכחה תיק גדול עם כל הציוד היקר שלה ליד תחנת אוטובוס.  מצאתי ארנקים של תיירים שאיבדו אותם באזור ים המלח ודאגתי שהם יקבלו אותם בחזרה. יצרתי קשר עם המשטרה והיא קיבלה אותו בחזרה. אני קיבלתי חינוך בבית וערכים טובים, לא לקחת שום דבר שלא שייך לך והכי חשוב לשמח אנשים ולעשות מעשים טובים", ציין שלמה בהתרגשות.

אביו, נח העלה פוסט לדף הפייסבוק שלו שבו תיאר כיצד בנו סיפר לו על המקרה בדיעבד. "אני גאה בבן שלי. הוא קיבל חינוך טוב מהבית. הוא באמת צדיק", סיכם האב.

>> חומרים מעולים שתשתפו עם חברים מחו"ל

>> סרטון הסברה מדהים ומדויק