אנחנו לא מחכים למבצע הבא כדי להעלות למודעות את המצב בעזה. אנחנו לא מחכים לרקטה שתשוגר לעבר שדרות, או לטיל באמצע הלילה שיעיר את ילדי נחל עוז. אנחנו כאן כדי להזכיר לכולם ובעיקר לעולם – שהמצב בישראל רחוק מלהיות שקט.

"במצב הנוכחי, בו חמאס ממשיך לחפור מנהרות בעזה, חומרי הסברה שהיו רלוונטיים לפני שנתיים ויותר, מתאימים גם כיום", מספר לנו גור ילון מ- Act.IL, מיזם משותף למרכז הבינתחומי הרצליה ו-IAC, ארגון הקהילה הישראלית בארה"ב, שהחל כהתארגנות ספונטנית של סטודנטים, שמטרתה לספר את האמת על ישראל בעולם בתקופת "עמוד ענן", המשיך ב"צוק איתן", וממשיך לפעול מאז. Act.il נלחמים במידע מוטעה ושגוי ובתעמולה אנטי ישראלית ברשתות החברתיות, בסיוע מתנדבים מהארץ ומהעולם. במסגרת זו הם מפיקים חומרי הסברה, סרטונים ומידע שמשמשים עשרות ארגונים ומתנדבים הפועלים בתחום. החומרים שמפיצה התכנית מיועדים לקהלים ה"לא משוכנעים" וזוכים למאות אלפי ואף מיליוני צפיות ושיתופים בקרב קהלים מגוונים בעולם. 

גור ילון (צילום: נטלי גולן)
"החמאס עושים שימוש באוכלוסייה האזרחית במודע", גור ילון | צילום: נטלי גולן
כבר כתבנו על מחקר ה"אפרטהייד" שהכינה הקבוצה, וכעת ילון מבקש להעלות את המודעות למתרחש ברצועת עזה. "קשה להעביר רעיון או נושא שהוא מאוד מורכב כמו מה שקורה בעזה, כיוון שדעת הקהל הבינלאומית מתייחסת לישראל כגורם הבעייתי בסיפור. יצרנו סרטון אנימציה של דקה וחצי שמסביר מה חמאס עושה ומה שהוא לא מפסיק לעשות, ומציג את האיום של חמאס על האזרחים בשני הצדדים", אומר ילון.

"בעצם, במקום לפעול לטובת האזרחים בעזה פועל החמאס נגד האזרחים בישראל ובעזה. חשוב לנו שהעובדה הזו תחלחל לתודעה של קהלים בינלאומיים", הוא אומר. "המודעות של קברניטי החמאס כלפי ההשפעה העצומה שיש לדעת הקהל בעולם המערבי גבוהה מאוד. החלק העצוב בסיפור הוא שהם עושים שימוש באוכלוסיה האזרחית שבקרבה הם פעילים - ובכך למעשה מסכנים אותה. בהמשך הם משתמשים בצילומי הילדים שנפגעו, לשם יצירת נזק תדמיתי לצה"ל ולישראל".

התעמולה נגד ישראל ברשתות החברתיות חיה ובועטת. גם כיום, שנתיים אחרי "צוק איתן" ושבע שנים לאחר "עופרת יצוקה", ארגוני הדה-לגיטימציה של ישראל משתמשים באותן תמונות של בתים מפוצצים בעזה, כאילו אירעו בימים אלה ממש. "התמונות האלה מהוות תחמושת נגד פעילים פרו ישראליים בקמפוסים בארה"ב למשל, או אפילו כעילה לתקיפה של סטודנטים יהודים עם או בלי קשר לישראל", מוסיף ילון.

הסרטון שמזכיר שחמאס שולט בעזה ובפלסטינים שחיים שם, הגיע למיליוני צפיות ושיתופים בזמנו וגם היום אנחנו מזמינים אתכם לשתף אותו דרך עמוד הפייסבוק שלנו ולסייע במאבק על ביטחונה של ישראל. העובדה שלא שומעים את שריקות הטילים כל יום – לא אומרת שהם לא מוכנים להיות משוגרים אלינו.

קרדיטים – אנימציה: יניב ברטר.

>>מה הטעם שמייצג את ישראל?
>> לא תאמינו לשקרים עלינו. מסמך מזעזע