מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים דיפלומטיים לא פשוטים וכולנו חשופים אליהם בעיקר ברשתות החברתיות. החל מפוסטים נוטפי שנאה לישראל, דרך הצהרות אנטישמיות וכלה בדרישה להשמיד את המדינה על יושביה – למערך ההסברה הישראלי הגלוי והסמוי יש לא מעט עבודה. התלמידות והתלמידים של בית הספר המקיף "אורט" ע"ש זאב בוים בקרית גת, התגייסו לשירות הדיפלומטיה הישראלי ובמהלך השנה הנוכחית לוקחים חלק בתכנית "שגרירים צעירים", שמטרתה שיפור תדמיתה ומיתוגה של ישראל בעולם.

בתכנית משתתפות ומשתתפים תלמידים שמעוניינים ללמוד ולהגן על מדינת ישראל, ולהיות מסוגלים להתמודד עם האשמות מופרכות או שקריות בקשר אליה. אך יותר מההגנה, התלמידים לומדים תכנים שיאפשרו להם לספר על הדברים הטובים שיש כאן, כמו ההישגים הישראלים המרשימים בתחומים שונים.

לאחר שנת הכשרה ייפגשו התלמידים עם בני ובנות נוער מרחבי אירופה כך שיוכלו להשפיע על דעתם על ישראל וינסו להציג תמונה מאוזנת יותר מאשר מה שרגילים לראות בחדשות. בטקס הסיום החגיגי של שלב א' של התכנית נאמו התלמידים בזה אחר זה בנושאים בוערים העומדים על סדר היום הציבורי והפליאו בכישורי הרטוריקה שלהם. כך למעשה הפגינו את ידיעותיהם בקשר לישראל – מה שישמש אותם בעתיד בעת ההסברה על המדינה. בשלב ב' ינאמו התלמידים באנגלית.


"אנו רואים במשתתפי התוכנית את דור העתיד של המנהיגות החברתית בישראל", נאמר למשתתפים בטקס הסיום. "הם מוכשרים במהלך הקורס להוביל מנהיגות חוצת גבולות תוך סבלנות וסובלנות, קבלת האחר ופתיחות לתקשורת בין אישית גבוהה". כמו כן כיבדו בנוכחותם ראש עיריית קריית גת אבירם דהרי, מנהלת אגף החינוך זהבה גור, השגריר יצחק אלדן, המלווה את הפרויקט מטעם המרכז הרב תחומי ליזמות חינוכית וכמובן הורי התלמידים הנרגשים. 

שגרירים צעירים (צילום: אורט ע"ש זאב בוים קריית גת)
האם אלה השגרירות הבאות של ישראל? נקווה שכן | צילום: אורט ע"ש זאב בוים קריית גת