בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים צצים לא אחת גילויי תמיכה בישראל. אחד הצעירים המרתקים המביעים תמיכה בישראל הוא אחמד מליגי, אקטיביסט פעיל בארגון "יאללה-מנהיגים צעירים" ועיתונאי מטעם הג'רוזלם פוסט. סקירה קצרה של עמוד הפייסבוק של מליגי לא משאירה מקום לספק - מדובר בבחור אמיץ שלא מפחד להטיח את כל האמת בפנים.

>> אנחנו גם בפייסבוק - עשו לנו לייק

מליגי כותב על הדברים שמטרידים אותו ומצליח לגעת בנושאים שמעניינים ישראלים רבים. באחד הסרטונים שהעלה לדוגמה, תוהה מליגי מדוע התקשורת העולמית בוחרת במודע להציג כותרות לא מדויקות ואף מסיתות, אשר אמורות לסקר בצורה אובייקטיבית את גל הטרור הנוכחי שפוקד את ישראל.

"בשלושה באוקטובר, נער פלסטיני בן 19 שוטט ברחובות ירושלים", אמר מליגי בוידאו שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו. "הוא בוחר ברנדומליות משפחה - בעל, אישה ופעוט בן שנתיים. עם הסכין שבאמתחתו הוא דוקר את הבעל, דוקר את האישה, ואז כשמגיע רב לעזרתם, הנער חוטף ממנו את נשקו ויורה בו. האישה רצה להזעיק עזרה בעוד הסכין נעוצה בצווארה. אבל מה שמניע אותי ומוציא אותי מדעתי זה כשה-BBC כתבו את הכותרת "פלסטיני נורה למוות לאחר מתקפה בירושלים ושני הרוגים".

Israel Buried in LIES!!

When the media is so biased against Israel to the point that an Egyptian Muslim get provoked by all of this Dishonest reporting :(Shame on the Media and their Brainwash methodsI Call for #IsraelTRUTH and we become our own true News Reporters, it is our Duty to ACT and show the World what's going on in Israel.PLZ SHARE, TAG & TWEET So we can reach as many PEOPLE we can.SALAM & SHALOM from My EGYPT <3

Posted by Ahmed Meligy on Sunday, October 25, 2015

מליגי מוסיף ומתאר את הבעיה שיש בסיקור התקשורתי העולמי: "בראשית המשפט המילים "פלסטיני נורה למוות", אז למי שאין די זמן לקרוא את הכתבה, יראה רק את המשפט "פלסטיני נורה למוות". ומי אלו שני ההרוגים? יש להם שמות, הייתה שם משפחה, היה שם רב. התקשורת מעוותת כותרות בצורה מכוונת על-מנת שהעולם לא ידע את האמת על ישראל. מי שירצה לגלות את האמת, יצטרך לפנות לכלי התקשורת הישראליים או לרשתות החברתיות".

בפוסט נוסף שקשה להתעלם מעוצמתו, העלה מליגי ציור של רב"ט הדר כהן ז"ל, לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע הקשה בשער שכם בראשית חודש שעבר. הציור, שצוייר על-ידי גל אזרן זכה לשיתופים רבים ברשת, וגם מליגי שיתף אותו. מעל הציור הוסיף את הכיתוב: "הדר כהן. התקשורת העולמית מתעלמת מגבורתך ומההקרבה שלך, אבל אני לא אשתוק לגבי זה. אני מבטיח שבזמן שאת צופה מגן עדן, אני אספר את האמת על גבורתך והקרבתך". הפוסט שריגש רבים, הגיע לידיה של מור כהן, אחותה של הדר ז"ל, וזו פנתה לאחמד באמצעות הפייסבוק על-מנת להודות לו על הפצת האמת.

הדר כהן ציור (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק של אחמד מליגי)
פוסט שכתב מליגי על לוחמת מג"ב הדר כהן ז"ל | צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק של אחמד מליגי

מליגי אינו המצרי היחידי שנלחם את מלחמת ההסברה הישראלית, ולצידו עומד פעיל נוסף, ד"ר תאופיק חאמיד. חאמיד, עיתונאי וסופר מצרי, המבקש באמצעות הרצאותיו להפיץ את האמת אודות הפונדמנטליזם האסלאמי בכלל ואודות ישראל בפרט.

בצעירותו, בעת שלמד בביה"ס לרפואה בקהיר, החל חאמיד לחפש אחר תשובות לשאלות קיומיות שהעסיקו אותו, וכך מצא את עצמו חובר לתא מוסלמי דתי בשם "ג'מעה איסלמיה" שהונהג ע"י ד"ר אימאן אל-זווהירי, שהיה מפקד בכיר בארגון אל-קעידה. התא סלל עבורו את הדרך לדת, אך בו בעת ביקש ממנו לקחת חלק בפעילויות מיליטנטיות אלימות אשר לא עלו בקנה אחד עם תפיסת עולמו שוחרת השלום.

כנגד האיסלאם הקיצוני ובעד ישראל

בגלל הקושי הזה, חאמיד החליט לפרוש מהתא והחל לעבור בין המסגדים ברחבי העיר ולהטיף כנגד ארגוני הדת המוסלמים הקיצוניים. ארגונים אלו מנצלים, לדבריו, את המאמינים על-מנת לטעת בהם חשיבה ג'יהאדיסטית ואלימה. אמירותיו גבו מחיר כבד, שכן עקב איומים בלתי פוסקים על חייו, נאלץ חאמיד להגר למערב. שם המשיך בהפצת האמת על הג'יהאד, ובניסיון לייצר דרך אלטרנטיבית לשרת את האל מבלי לייצר שנאה, ותוך מתן דגש על זכויות אדם וחופש מחשבה.

בעת אחד מביקוריו בישראל, בראיון שנתן ל- INN TV, ביקש להעביר מסר לעם הישראלי: "אתם עם גדול, הצלחתם להתמודד עם זמנים קשים בהיסטוריה האנושית ויצאתם מזה, בניתם מדינה נהדרת שמכבדת זכויות אדם. אל תתנו למדינה שלכם להיכנע לברבריות, והילחמו למענה תוך שימוש בכל טקטיקה אפשרית: צבאית, חינוכית, אידאולוגית ופסיכולוגית, כדי לעמוד חזקים מול הטרור. האמינו ביכולת שלכם לשנות את העתיד".  

בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, פורס תאופיק חאמיד את משנתו. הוא מציע לקהל קוראיו תובנות על האסלאם הרדיקלי כחלק מניסיונו בארגון אותו מגדיר כארגון טרור. כמו כן, משתף מעת לעת תכנים של עמודי הסברה ישראליים בהם מוצגת האמת אודות הסכסוך הישראלי -פלסטיני, כמו גם תכנים המציגים את יופייה ורב-התרבותיות של ישראל. 

חאמיד ומליגי מייצגים אמנם קומץ של אנשים שמסכנים את חייהם על-מנת להילחם בשקרים של התקשורת העולמית ולהפיץ את האמת מהמקום הכי בלתי צפוי, אך לקול שלהם יש השפעה על צעירים בעולם הערבי שנחשפים לדעות חדשות ולא מובנות מאליהן.

כשנשאל ד"ר חאמיד האם חושש לחייו, ענה בנחישות: "לא. גם אם הרדיקלים יצליחו להרוג אותי- הם לא יהרגו את קולי! ואם יהרגו אותי, יקומו אלפי "תאופיקים חאמידים" לעמוד מולם!"

>> שתפו את הכתבות הכי טובות עם חברים מחו"ל

>> נראה אם תצליחו לנחש מי הסלבס שאוהבים אותנו באמת