המפה במטוס "היינאן איירליינס"
המפה במטוס "היינאן איירליינס" | צילום:

נוסע בחברת התעופה הסינית "היינאן איירליינס" הסתכל במהלך טיסה מבייג'ין לישראל במסך המולטימדיה שמולו, כדי לראות את מסלול הטיסה ואת התקדמות המטוס. הוא הופתע לגלות שבמקום בו הייתה צריכה להופיע המילה 'ישראל' רשום במסך "הטריטוריה הפלסטינית". בחברה הסבירו שרק במבט תקריב על המפה ניתן לראות את שמה של ישראל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"הופתעתי לגלות שבמפת הניווט ונתוני הטיסה הושמט שמה של מדינת ישראל", כתב הנוסע בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו. "יעד המטוס היה תל אביב, כך הנוסע הסיני רואה על גבי הצג. מה הוא חושב לעצמו? כיצד אנחנו נראים?".

"אני לא רושם את הפוסט מתוך השקפה פוליטית", המשיך הנוסע. "אלא מתוך תחושה של אזרח ישראלי גאה שמזהה פגיעה בריבונות הישראלית".

שר התיירות יריב לוין מיהר להגיב על האירוע. "משנודע לי על הצגת תל אביב וירושלים במערכת המולטי מדיה של מטוסי חברת 'היינאן' כשטחים פלסטינים והשמטת ישראל מהמפה פנה, משרד התיירות לנציג החברה בארץ בדרישה לתיקון מיידי של המפה", מסר, "חברת 'היינאן' התחייבה לתקן את המפה לאלתר".

מחברת היינאן איירליינס נמסר: "אנו מודים על הפניית תשומת ליבנו לטעות טכנית מצערת זו. החברה פועלת לתיקון המפות בהקדם מול ספק התוכנה החיצוני. נציין כי ישראל מופיעה במפות בצורה ברורה  בקלוזאפ. נמשיך לפעול לקידום ישראל כיעד תיירותי בסין כפי שעשינו לכל אורך הדרך בגאווה רבה".