_פרויקטים
LOVE ISRAEL

15 תמונות נפלאות של תל-אביב

עידו בירן יצא לרחובות תל-אביב-יפו עם מצלמת סטילס ולא שיער שהצילומים הספונטניים שלו יזכו לאהדה חובקת עולם. מתוך 250 תמונות שהוצגו בתערוכה שלו "אורבן מוזאיקס טי.אל.וי" בחרנו להציג בפניכם את 15 האהובות ביותר על הקהל. תהנו!

Love Israel | פורסם 09/11/16 06:00 

"לפני כשנתיים וחצי עזבתי עבודה מסודרת במשרד אדריכלים והתחלתי לשוטט בעיר תל אביב-יפו עם מצלמת סטילס. צילמתי אלפי תמונות בפרויקט לו קראתי "תל-אביבי". את התמונות שיתפתי ברשתות החברתיות בעמודים שזכו לאהדה גוברת ולעוקבים רבים מכל רחבי העולם. לאחרונה ביקשתי להוציא את התמונות מהמחשב ומהפייסבוק לאוויר העולם. חיפשתי חלל בו אוכל להציג את העבודות הרבות. הפרוייקט רביעיית פלורנטין הזמין אותי להתארח בחלל הארועים המתחלף שלו, ובמשך שבועיים הצגתי בו תערוכה בשם "אורבן מוזאיקס טי.אל.וי". בתערוכה הזמנתי את המבקרות והמבקרים לבחור את התמונות האהובות עליהם מתוך כ-250 תמונות קטנות שהוצגו על הקירות. לקראת סופה של התערוכה סיכמתי את קולות הבוחרים ואת התמונות שהקהל הכי אהב - ואותן הגדלתי ותליתי בתערוכה. בכתבת גלריה זו אציג בפניכם את 15 התמונות שהקהל הכי אהב, ואני מקווה שגם אתם".  

תל אביבי עידו בירן
רוטשילד 12|צילום: עידו בירן

רוטשילד 12 - מרגיש כמו בחו"ל אבל אין יותר תל-אביבי מזה. פסי הכחול לבן על המדרכה והעץ וענפיו  יוצרים מסגרת לפריים ומוסיפים עומק לתמונה.

תל אביבי עידו בירן
רחוב הלבבות|צילום: עידו בירן

רחוב הלבבות - גרפיטי הלבבות בכרם התימנים הפך כבר ממזמן לאייקון מקומי כאשר כל תייר, ישראלי או זר, מבקש להגיע למקום ולקחת סלפי עם הגרפיטי ברקע.

תל אביבי עידו בירן
שייטים בנחל הירקון |צילום: עידו בירן

שייטים בנחל הירקון - צילום התרחשות מלמעלה נותן אפשרות לראות דברים קצת אחרת. 

תל אביבי עידו בירן
מגדלור|צילום: עידו בירן

מגדלור - סוכת המציל ביום חורפי נראית כמו והולכת להיסחף ללב ים.

תל אביבי עידו בירן
ההצגה הכי טובה בעיר|צילום: עידו בירן

ההצגה הכי טובה בעיר - שבע בבוקר ביום סתווי. החוף עדיין לא התעורר והכיסאות הצהובים ממתינים למבקרים לאפשר צפייה בהצגה הכי טובה בעיר. החוף אגב הוא חוף מציצים.

תל אביבי עידו בירן
רץ עם השמש|צילום: עידו בירן

רץ עם השמש - העמדתי פריים וחיכיתי להתרחשות שתקרה. עברו מספר אנשים ומתוכם בחרתי את התמונה עם הרץ.

תל אביבי עידו בירן
תזמורת יונים|צילום: עידו בירן

תזמורת יונים - יום אחד הסתובבתי בשכונה שלי והרמתי את ראשי כאשר ראיתי את להקת היונים הללו בפריים שהזכיר לי תוי נגינה. מעניין אם כל אחת הומה בצליל אחר.

תל אביבי עידו בירן
הגל|צילום: עידו בירן

הגל - התמונה שזכתה למספר הקולות הרב ביותר בקרב הקהל. רגע אשר מציג את החיבור בין האדם והטבע. שבריר שניה לפני שהגל מתנפץ על פני התיירת. את התמונה צילמתי מתוך הים עם הגנה מהמים למצלמה. 

תל אביבי עידו בירן
הנערה עם המטריה האדומה|צילום: עידו בירן

הנערה עם המטריה האדומה - רגע לפני שלקחתי את התמונה הייתי בתוך הים אשר היה מאוד סוער באותו יום. רגע לפני שהים הצליח לסחוף אותי פנימה הצלחתי להיחלץ מאחיזתו ולצאת אל החוף, ושם לגלות נערה אשר הולכת יחפה בצורה רגועה, שלווה וקולנועית - עם מטריה אדומה. לא חיכיתי הרבה זמן לפני שלחצתי על הקליק. 

תל אביבי עידו בירן
צילום נווה צדק ממעוף הציפור|צילום: עידו בירן

צילום נווה צדק ממעוף הציפור - מבט מלמעלה של השכונה הראשונה של תל אביב. אני מרבה לצלם את העיר מלמעלה. מבנייני משרדים, בתי מלון ודירות של חברים.

תל אביבי עידו בירן
הקסם שאחרי השקיעה|צילום: עידו בירן

הקסם שאחרי השקיעה - שקיעות הן אלמנט חביב עלי וצילמתי עשרות שקיעות, אך יום אחד הייתה שקיעה מיוחדת ובלתי נשכחת. הקסם מתחיל רק לאחר שהשמש שוקעת במלואה.

תל אביבי עידו בירן
I Love TLV|צילום: עידו בירן

I Love TLV - העיר מלאה בגרפיטי יפיפיים. לפעמים צריך לטפס לכל מיני מקומות כדי להגיע אליהם.

תל אביבי עידו בירן
רחוב יפת ביום גשום|צילום: עידו בירן

רחוב יפת ביום גשום - לצבעים יש משמעות רבה ביצירת פריים. כל אובייקט וכל צבע עוזרים לכדי יצירת מסגרת ולמען מרכוז העין באובייקט באזור מרכז הפריים. כל אלמנט ברחוב יכול להפוך לאלמנט בתמונה. פח זבל, שלט תנועה, מכונית חונה ועוד. זה היופי ברחוב. יש אין סוף אובייקטים. 

תל אביבי עידו בירן
הירקון 96|צילום: עידו בירן

הירקון 96 - בצילום זה השתמשתי בטכניקה בה קודם העמדתי פריים אשר כלל את הבניין המיוחד, וכן מקום למכוניות חולפות. צילמתי קרוב ל-50 תמונות עד שאותה פיאט אדומה חלפה, וביחד עם אופנוע בשמאל הפריים והולכות רגל מימין יצרו קומפוזיציה טובה.

תל אביבי עידו בירן
בול במטרה|צילום: עידו בירן

בול במטרה - צילום ארטיק שוקו בננה הפך למזוהה עם הפרויקט שלי "תל-אביבי". יחד עם זאת התמונה של השוקו בננה לא זכתה ומאידך תמונה של ארטיק המטרה זכתה להיות בין האהובות על הקהל. יאמי.

רוצות לראות עוד יצירות של עידו בירן? כנסו לכאן:

אתר www.tel-avivi.com, פייסבוק www.facebook.com/telavivi1909, אינסטגרם www.instagram.com/telavivinst. כמו כן במהלך חודש נובמבר ימשיך עידו להציג בחלל סמוך ברביעיית פלורנטין. במקום תינתן האפשרות לצפות בעבודותיו כמו גם להזמין ולרכוש הדפסים בגדלים שונים.

וכאן יש עוד מלא אהבה ישראלית

תגיות: ציונות   קיץ   תל אביב  
תגובות סגור
...טוען
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן