"קוראים לי לידור ואני בן 20 מאזור המרכז"- זה מי שעומד מאחורי העמוד שהסעיר אמש את הרשת, כשהעלה סקר בפייסבוק לייב, שביקש מהגולשים לבחור בין ישראל לפלסטין באמצעות לייק או לב. הסקר הקצר עלה למספר שעות בעמוד הפייסבוק החדש, אשר זכה לעשרות אלפי לייקים במהירות מסחררת. הסקר ירד בשעות הערב, ודוד מוסר שהסקר לא הורד באופן עצמאי אלא כי פייסבוק מאפשרים שידור לייב של עד ארבע שעות בלבד.


לידור מודע לסערה שהשאלה יצרה, ונראה שהוא לא מצטער עליה, למרות זעם רב שהובע מצד הגולשים הישראלים בעיקר על עצם ההשוואה בין ישראל - מדינה קיימת, ובין פלסטין - ישות שהקיום שלה מוטל בספק אצל לא מעט ישראלים. לידור לא מסכים להתראיין בטלפון ולכן אני שולחת לו שאלות בפייסבוק, עליהן הוא עונה בכתב.

למה פרסמת את הפוסט? מה הרעיון מאחוריו?

"בעקבות הבחירות לנשיאות ארה"ב, הרגשתי כי לאורך כל התקופה הזו לא נותנים מספיק התייחסות לדעת הציבור, ואף נראו לאחרונה בכלי התקשורת מספר אירועים בהם כתבים לא פעלו בצורה אתית והביעו את דעתם הפוליטית על אף שמתוקף תפקידים היו צריכים רק לסקר ולפרשן את הבחירות. גם הסקרים בארה"ב ובישראל לא תאמו את התוצאות הסופיות, מה שגרם לי להבין שדעתו של האזרח הפשוט לא באמת הגיעה לתקשורת כפי שהיא. הרעיון היה שכל מי שרק ירצה יביע בדרך הכי פשוטה ונגישה את דעתו. בחרתי לדון בנושא "ישראל VS פלסטין" כי בכל זאת זו השאלה "החמה" הראשונה שעלתה לי שרציתי לשתף את הקהל".

ומה דעתך על הביקורות שנשמעו?

"תמיד יהיו חילוקי דעות בנוגע לנושא רגיש כזה. אני חושב שהביקורת שהועלתה היא קיצונית. הסקר בוצע מתוך רעיון של חופש הביטוי, שבמקרה זה בא לידי ביטוי בהבעת תמיכה כל אחד בצדו שלו".

אז זה מה שאתה עושה בעמוד שלך? מאפשר חופש ביטוי?

"כחלק ממטרות העמוד אנו שואפים להמשיך ליצור שיח תקשורתי שילך ויגדל ככל שמספר העוקבים של העמוד יעלה. המטרה ליצור סוג של "משאל עם" וירטואלי, בו קהל מכל סוגו יביע את דעתו ללא צנזורה והתערבות תקשורתית. בנוסף לא יעלו רק סקרים פוליטיים או חברתיים אלא גם סקרים משעשים".

אתה משוייך לגוף פוליטי כלשהו?

"ממש לא. העמוד לא שייך לאף ארגון פוליטי או נוקט עמדה פוליטית, אלא רק מהווה במה לחופש הביטוי של האזרח הפשוט".

כמה השתתפו בסקר של אתמול?

"בסקר צפו בסך הכל כשני מיליון צופים, והיו לו למעלה מ-300 אלף בחירות LIKE ו-LOVE".

ומה אתם חושבים על הסקר של לידור, והאם הוא תורם או פוגע בישראל? כתבו לנו בתגובות

תודה רבה לעידו דניאל על הסיוע בהכנת הידיעה

>> ממשיכים לתמוך בישראל גם בפייסבוק