לורנס כהן (צילום: צילום מסך יוטיוב. צילום הסרטון: איתי בן זריהם)
"המחויבות שלנו היא להראות דוגמה של "ואהבת לרעך כמוך"", לורנס כהן. | צילום: צילום מסך יוטיוב. צילום הסרטון: איתי בן זריהם
"קוראים לי לורנס כהן ואני ספר מניו יורק, אני כאן לכמה חודשים וחשבתי לעשות משהו יפה", כך מתחיל את סיפורו הספר לורנס כהן מניו-יורק, בסרטון קצר שמתאר את פעילותו בשכונת "הדר" בחיפה, בה סיפר ישראלים אקראיים ברחוב.

"גדלתי עם קשר חזק ליהדות ולישראל ולאחרונה פיניתי קצת זמן כדי להגיע לארץ למספר חודשים, כדי לחוות את הארץ היפה הזו עם האנשים המדהימים שגרים כאן" סיפר לנו כהן. "כשהגעתי לכאן פגשתי במקרה את אבירם, המקים של "בואו ראו". הוא הסביר לי על הפעילות שלו בארץ, ועל ההשראה שהוא מעורר באחרים כלפי ערכי הערבות ההדדית. נפעמתי מההשקעה שלו וגם מההצלחה הגדלה. כשהוא הציע לאחד כוחות ולעשות משהו לעורר אהבה קפצתי על ההזדמנות".

העמוד הפופולרי "בואו ראו" עלה לאוויר לפני כמעט שלוש שנים ומטרתו "לרומם ערכים יפים בין בני אדם - באמצעות תכני ווידאו", מספר לנו אבירם מעיין, שמאי מקרקעין במקצועו והאיש שהקים את העמוד. "אני מנסה לקדם ערכים כמו חיבור, נתינה, עזרה ודאגה לזולת, אחדות וגם אהבה. אני מאמין שאנשים מושפעים מהסביבה שבה הם חיים ואם הסביבה תהיה חיובית, אנשים יהיו חיוביים. היום אנחנו רוצים כסף, מעמד וכבוד, כי אלו הערכים שהסביבה מרוממת. אם הסביבה תשפיע עלינו ערכים קצת שונים, זה ישפיע באופן ישיר על התנהגותנו. אנחנו נרצה לעשות טוב, להתחבר, ולדאוג לזולת", אומר מעיין. מעיין דאג להפקת הסרטון עבור הערוץ, והוא צולם ונערך בשיתוף איתי בן זריהם.

"חינוך מחדש לערכים כאלה זה למעשה הפתרון השורשי היחידי לכל הבעיות שיש בארץ. כאשר נראה דוגמאות ליחסים יפים בין אדם לחברו ונתחיל להתנהג כך אחד כלפי השני, אז תתעורר בנו ההרגשה שאנחנו בעצם משפחה אחת. אני חושב שזה אותו "אור לגויים" עליו מדברת התורה. אנחנו יכולים להוות את הדוגמה לשאר העולם", אומר מעיין.

אבירם מעיין (צילום: באדיבות אבירם מעיין)
אבירם מעיין, מקים עמוד הפייסבוק "בואו ראו" | צילום: באדיבות אבירם מעיין

לדבריו של מעיין מצטרף גם כהן: "למרות שאני לא מגדיר עצמי כאדם דתי, אני כן מרגיש בכל ליבי שהקשר בין היהודים הוא הבסיס לתיקון העולם. העולם צופה בפעולות של ישראל והיהודים תחת זכוכית מגדלת, וזו המחויבות שלנו להראות להם דוגמא של "ואהבת לרעך כמוך" ובכך לתת השראה לעולם כולו גם כן להתנהג כך".

"היוזמה שעשינו עם לורנס היא אחת מתוך מגוון היוזמות ברוח הזו שאנו עושים ונמשיך לעשות. ונשמח לכל תמיכה מכל מי שחושב שזו אכן הדרך להביא שינוי אמיתי בישראל", מסיים מעיין, ולנו לא נותר אלא להסכים ולקוות לראות עוד תכנים נפלאים כאלה ברשת. 

>> עקבו אחר עמוד הפייסבוק שלנו באנגלית
>> 68 סיבות לאהוב את ישראל - מעכשיו ועד יום העצמאות