סערת האטלס מסרבת להירגע: לאחר שפורסם אמש כי משרד החוץ הצ'כי אסר על סימון ירושלים כבירת ישראל באטלסים שנלמדים בבתי-ספר במדינה, מגיב ראש עיריית ירושלים להחלטה המקוממת. 

"כפי שפראג היא בירת צ'כיה, כך ירושלים היא בירתה הנצחית של ישראל. את זה לא ישנו בורות היסטורית בשורשיו העמוקים של העם היהודי בירושלים או הסתה פלשתינית קיצונית ופרועה", אמר לערוץ LOVE ISRAEL.

ירושלים בשקיעה (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
בירת ישראל לנצח נצחים | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
ההחלטה השערורייתית התפרסמה בעיתון ה"דיילי מוניטור" והיא תוצאה של מחאת השגרירות הפלסטינית בפארג, שלא מכירה בירושלים כבירת ישראל. מוציא לאור אשר פרסם אטלס עם ירושלים כבירה, נתבקש להסירו מהמדפים באופן מיידי ולתקן את הנתונים, ולא - ישלל האישור שקיבל ממשרד החינוך הצ'כי להפצת האטלס. אגב, הבירה החדשה של ישראל - היא תל-אביב. 

ממשרד החוץ הצ'כי נמסר כי "צכיה לא רואה במזרח ירושלים חלק ממדינת ישראל. צ'כיה, כמו שאר מדינות האיחוד, רואה בירושלים בירתה העתידית של שתי המדינות - ישראל והמדינה הפלסטינית". 

חוף הים בתל אביב (צילום: elbud, Shutterstock)
תל-אביב. הבירה החדשה? | צילום: elbud, Shutterstock
ממשרד החוץ הישראלי שהגיב לדברים נמסר כי "אין גבול להסתה הפלסטינית, אשר אינה מסתפקת בהרעלת נפשותיהם של פלסטינים צעירים, אלא מבקשת גם לזרוע שקר בקרב בני נוער בצ'כיה. אנחנו מקווים שהשלטונות הצ'כים יחזרו בהם ולא יתנו יד לניסיון לשלול את זיקת ישראל לבירתו".

במקביל, פעילי רשת בולטים כשי אלפסי, הנאבקים באנטישמיות, יצאו בקמפיין נרחב לפנייה לכל הגורמים הרלוונטיים למקרה, למען החזרת ירושלים לאטלסים כבירת ישראל.

ברקת הוסיף כי הוא "ממליץ למקבלי ההחלטות בצ'כיה ללמוד היסטוריה במקום לשרת מטרות אנטישמיות. בכוונתי להזמין את ראש ממשלת צ'כיה לביקור בירושלים הקדומה, לראות ולהרגיש מקרוב את עומק השורשים היהודים בירושלים".

מקור

>> ממשיכים לתמוך בישראל גם כאן!
>> כל האמת על אונר"א