קחו כמה שניות ונסו להיזכר ברגע הבא: גמר ה-NBA, שיקגו בולס נגד יוטה. נותרו 17 שניות לסיום המשחק, התוצאה 85-86 לטובת יוטה ומייקל ג'ורדן יוצא להתקפה אחרונה ועובר את קו החצי. מיליוני צופים בעולם מחכים לשריקת הסיום הגורלית. 12 שניות. בראיון ראסל מיוטה מתייצב מולו. ג'ורדן מחפש למי למסור ומבין שהוא לבד. 9 שניות. בהטעיה גאונית, כמעט כמו קסם, מצליח ג'ורדן להפיל את ראסל  לרצפה. הקהל המום. 5 שניות. ג'ורדן זורק את הכדור לעבר הסל. הקהל על הרגליים. אפילו השדרן שותק. 4 שניות. בפנים. ג'ורדן מוביל את השיקגו בולס לנצחון בפער של נקודה. לא סתם קוראים לג'ורדן - אגדה. 

>> אנחנו גם בפייסבוק

אני משוכנע שרבים מכם זוכרים את סצנת הסיום המפוארת הזו משנת 98, בגמר ליגת ה-NBA. כעת, אני מבקש אתכם לדמיין את המצב הבא: בסוף המשחק מתקיימת הפגנה גדולה ומתוקשרת של תנועות החרם נגד מדינת ישראל מחוץ למגרש.

מפגיני BDS (צילום: Dan Holm / Shutterstock.com)
הפגנה נגד ישראל | צילום: Dan Holm / Shutterstock.com
אתם כבר יודעים איך זה נראה: קהל גדול אוחז בשלטים שקוראים לחרם על ישראל ובידודה בעולם, תמונות בהן נראים תינוקות בוכים לצד בתים הרוסים או חיילים במחסומים ולצידם נשים וילדים. בקרע נשמעות צעקות "מוות לישראל" ו"תחי האינתיפאדה". מצלמות, פלאשים, כתבים ומיקרופונים מכל כיוון, בחורים צעירים אוחזים בסמארטפון ומשדרים הכל בלייב-סטרימינג ואוהדים מתחילים להצטרף למפגינים, אולי אפילו מבלי להכיר את המציאות בישראל. חלקם אולי זוכרים שאמרו בעבודה, בקולג' או ברחוב שישראל כובשת שטחים ומבצעת פשעים כנגד הפלסטיניים שחיים בה.

לפתע, כמעט משום מקום יוצא מייקל ג'ורדן בכבודו ובעצמו מהמגרש וניגש לקהל. שקט משתרר. ג'ורדן נעמד מול המצלמות מישיר מבט ואומר: "ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שבה ערבים חיים לצד יהודים ונהנים מזכויות שוות. בממשלה הישראלית מכהנים חברי כנסת ערבים שמקבלים משכורת מהמדינה ויכולים להעביר עליה ביקורת מבלי לחשוש שיאונה להם כל רע. במקומות רבים ברחבי ישראל יהודים וערבים עובדים יחד, אוכלים יחד, אוהדים את אותן קבוצות הכדורגל או הכדורסל וילדיהם אפילו לומדים באותם בתי הספר. מדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון שמופלית באופן קבוע וזוכה לגינויים שלא בצדק. כמובן שאין מדובר במציאות אוטופית ושלווה – אולם בתור אחד שביקר במדינת ישראל, שוחח עם התושבים וסייר לאורכה ולרוחבה,  בניגוד גמור לרבים מכם – אני יכול להעיד שאתם מעוותים את המציאות, ואינני מסוגל לעבור על כך בשתיקה".

הקהל המום. ראשיהם של עורכי החדשות קודחים במטרה למצוא את הכותרת המנצחת של הבוקר, מפיקי טלוויזיה וכתבי רדיו רבים ביניהם מי יצליח להשיג את גיבור המשחק לראיון בלעדי. 

לברון ג'יימס יגיע לריו (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
לברון ג'יימס. אנחנו רוצים גם אותו בישראל | צילום: ספורט 5
כנראה שהתרחיש הזה נשמע לכם כמו סצנה מסרט, אבל חלקו הראשון, למרבה הצער מציאותי לגמרי. הפגנות וקריאות לחרם על ישראל בארצות-הברית ובאירופה הם כבר דבר שבשגרה. אולי חלקכם מבלים ברגעים אלה ממש בחו"ל ויצא לכם לראות קצת יותר מקרוב את הסיקור התקשורתי בכל הנוגע למדינת ישראל. זה מרגיז, אני יודע. בעולם בו רשתות חברתיות מצליחות להשפיע על דעת הקהל העולמית – השיח הרווח מתעלם כמעט לחלוטין מהתרבות המורכבת והמיוחדת שמרכיבה את המרקם האנושי בארץ.

לעומת זאת, את חלקו השני של התרחיש אנחנו מבקשים להפוך למציאות ובכך להציג תמונה מאוזנת ומציאותית יותר שתשפר את תדמית ישראל בעולם. לאחר עבודה מאומצת של שנה, אשר כללה סדנאות הסברה עם טובי המומחים, שיחות עם אנשי מפתח בתקשורת ובאקדמיה, כנסים מקצועיים והדרכה של שליחים בעלי ידע וניסיון רב - נולדה התכנית שלנו, שאנו מאמינים שתסייע למטרה הזו. הכירו את StandingOvation - מיזם לקידום תדמית מדינת ישראל ברחבי העולם.

הספורט ייצור חוויה מוצלחת

אנחנו 26 סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב הפועלים בהתנדבות ושיתוף עם ארגון StandWithsUs. כמשתתפים בתוכנית הפלושיפ של הארגון, העוסקת בדיפלומטיה ציבורית ומהווה תכנית הדגל של הארגון במסעות הסברה בחו"ל, מטרתנו המשותפת היא מאבק בתנועות החרם המבקשות - ואף מצליחות לצערנו בחלק מהמקרים - להוקיע ולבודד את מדינת ישראל. שימוש לרעה בחופש הביטוי בקמפוסים ובמכללות מאפשר לתנועות החרם להפיץ מידע מוטה וחד צדדי בקרב מנהיגי העתיד.

סטנדינג אוביישן
מובילי תכנית "סטנדינג אוביישן" - מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב

סטנדינג אוביישן
נאבקים בחרם בכנסים והרצאות
Standing Ovation הוא מיזם המבקש ליצור השפעה על דעת הקהל העולמית - ובעיקר בארצות-הברית, באמצעות ספורטאים וספורטאיות. במשך כשבוע קבוצת ספורטאים בעלי השפעה חברתית אשר נבחרו בקפידה מרחבי קמפוסים שונים מארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות יגיעו לביקור בישראל. הספורטאים, שמחזיקים חשבונות פופולריים ברשתות החברתיות השונות נחשבים למובילי ומובילות דעה בקרב צעירות וצעירים אמריקאים.

סטנדינג אוביישן
מאמינים שניתן לשנות באמצעות ספורט
אז מה הם יעשו כאן אתם שואלים?במהלך הביקור הם ייחשפו לענפים השונים של הספורט הישראלי וזאת באמצעות אימונים עם קבוצות מגוונות. הם יתאמנו עם יהודים וערבים, יכירו את הרב-תרבותיות שיש בישראל, יבקרו באתרים ייחודיים, ייטעמו אוכל טוב וכמובן יזכו להכיר את חיי הלילה הידועים שיש לנו בארץ. אנו מאמינים שכדי לחשוף את האמת של ישראל עלינו ליצור חוויה מוצלחת לאותן דמויות מפתח. בדרך זו אנו מבקשים לטפח ולחזק את הקשר האישי שלהם עם מדינת ישראל, באופן שיאפשר עם חזרתם לקמפוסים ייצוג הולם של התרבות הישראלית ותרומה לשיח החיובי בעניינינו. אגב, רק למקרה שתהיתם: השחקנים כבר אישרו הגעה והם עתידים לנחות בנתב"ג ב-13 באוגוסט. הכל כמעט מוכן ואנחנו כבר מתרגשים!

סטנדינג אוביישן
בסיור אסטרטגי בירושלים

אבל מה עדיין חסר לנו? מימון נוסף. אנחנו יודעים שהמסבירים הכי טובים של עצמנו הם אנחנו, וכאן גם לכם יש הזדמנות לקחת חלק במטרה החשובה הזו ולהפוך לשותפים למסע. לפני כחודש וחצי השקנו את עמוד ההד-סטארט לגיוס המונים במטרה לגייס משאבים למימון המיזם. קיבלנו עשרות תגובות תומכות ונלהבות, בחלקן אפילו כאלו שאינם ישראלים. כל תרומה תסייע לנו להפוך את המיזם להצלחה מסחררת, מקצועית ויעילה.

>> אלפי מתנדבים באים למד"א
>> ראיתם פלאפל על שרשרת?