את ההתלהבות בקולו של עומרי אקוניס, יזם עסקי וחברתי בן 31 מתל-אביב כאשר הוא מדבר על ה-IBOX, אי אפשר לפספס. הוא ואשתו מאי הרמן-אקוניס הקימו בשנה האחרונה יחד עם שלושה שותפים נוספים- יוסי דריי, אבי בן-זקן ומתן קצוני, את קופסת ההפתעה הציונית הראשונה. ה-IBOX (ה-I בשמה מייצגת את ישראל כמובן), היא קופסת הפתעה מגניבה במיוחד ובה מוצרים כחול-לבן שמשווקים ברחבי העולם.

אקוניס, בוגר תואר ראשון בממשל מהמרכז הבינתחומי הרצליה ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, מתגורר בהרצליה עם אשתו מאי ועם הכלב קיפי, שעוד נחזור אליו בהמשך. אקוניס פועל לא מעט שנים בזירת הדיפלומטיה הישראלית ומספר כי מאז היותו נער הוא עוסק בפעילות ציבורית ופוליטית. "בשנים האחרונות, בעיקר בגלל תנועות החרם נגד ישראל, אני מתמקד בהסברה", הוא מספר.

קופסת ההפתעה הישראלית (צילום: עומרי אקוניס)
חמשת החושים בחמישה מוצרים מצוינים. נכון בא לכם גם? | צילום: עומרי אקוניס

"הרעיון לייצר קופסאות הפתעה עם מוצרים ישראלים, נולד מתוך החיבור של קונספט קופסאות הפתעה שמצליח מאוד בעולם, והרצון להילחם ב-BDS. לכך מתווספים ערכים של חיזוק הכלכלה הישראלית עם דגש על עסקים קטנים מכל קצוות הארץ, וההבנה שיש לנו משהו טוב ביד הייתה מהירה". אקוניס מספר כי אחת השאיפות המרכזיות של העסק היא לעבוד עם מפעלים, ספקים ויצרנים מכל רחבי הארץ. "יהודה ושומרון, תל-אביב, רמת הגולן, באר-שבע, ירושלים ועוד ועוד כי אנחנו רוצים להביא את המגוון והעושר שיש בישראל".

אמרנו שעוד נחזור לקיפי? ובכן, זה הרגע שלו. "לפני כשנתיים מאי ואני עשינו לו מנוי לקופסאות הפתעה עם מוצרים שונים לכלבים", מספר אקוניס. "קיפי קיבל כל חודש הפתעות בקופסא, ואז חשבנו למה לא לשדרג את הרעיון ולהפוך אותו לכלי הסברתי ותדמיתי לטובתה של מדינת ישראל? משם התחלנו לגלגל את הרעיון, ושיתוף הפעולה של כל החבורה החל לאחר שפנה ליוסי, חבר יקר ומעצב גרפי, בעניין עיצוב הקופסא.

קופסת ההפתעה הישראלית (צילום: באדיבות המצולמים)
חסר בתמונה: הכלב קיפי | צילום: באדיבות המצולמים

"שאלתי אותו אם יש לו כיוון לעיצוב והוא אמר שהוא בדיוק עובד על מיזם שגם הוא מכוון להסברה ישראלית ותמיכה בכלכלה ובעסקים הקטנים, יחד עם שני חברי ילדות, אבי ומתן, ושנראה לו שאפשר לחבר את הרעיון של מאי ושלי עם הרעיון שהם עובדים עליו. זה אכן מה שקרה וכך בעצם נולד ה-IBOX".

קופסא של אהבה

על פעילותן של תנועות החרם נגד ישראל שומעים היום בכל מקום. באוניברסיטאות, בבתי עסק, בקרב אמנים בינלאומיים וברשתות החברתיות, הקריאות נגד ישראל בליווי מידע המבוסס לרוב על שקרים, הפכו לדבר שבשגרה. "מה שעושה בעצם תנועת ה-BDS היא ניסיון לפגוע ולהשחיר את פניה של מדינת ישראל באמצעים כלכליים" אומר אקוניס. "לכן חשבנו שצריך לפעול בדיוק באותו מטבע: הם מחרימים – אנחנו קונים, הם משקרים – אנחנו מראים לכם את האמת, הם ממציאים – אנחנו מביאים לכם עובדות עד פתח הבית. זו הדרך הטובה ביותר להילחם בהם וזו הדרך הטובה ביותר להראות את הטוב של מדינת ישראל.

קופסת ההפתעה הישראלית (צילום: באדיבות המצולמים)
אבי בשלב האריזות, כולם נרתמים לעשייה | צילום: באדיבות המצולמים

נכון שקשה להכיל את כל הטוב שיש בישראל בקופסא אחת קטנה, אז פשוט החלטנו לחלק את השפע שיש פה לקופסאות שיישלחו פעם בחודשיים או קופסאות קונספט כמו למשל בחגים יהודיים, ימי עצמאות, מוצרים מאזורים מסוימים ועוד רעיונות שאנחנו מפתחים. אנחנו רוצים דבר פשוט: שתומכי ישראל באשר הם, והם יכולים להיות מכל הדתות, הגזעים, המינים, ההשקפות הפוליטיות והנטיות המיניות, יקבלו את ישראל בקופסא".

יש לקופסאות שלכם עוד ייחוד מלבד המוצרים הישראליים?

"כן. מעבר לכך שאנחנו מציעים מוצרים ישראלים איכותיים, חמשת המוצרים שנבחרים מייצגים את חמשת החושים- חוש הטעם, הריח, המישוש, הריח והשמיעה. למעשה, אנחנו חושבים שזה מה שמדינת ישראל עושה - היא מגרה את חמשת החושים ומי שמבקר כאן בהחלט יעיד על כך. באמצעות המגוון הזה אנחנו גם מגדילים את הסיכוי שהלקוחות שלנו יקבלו לפחות כמה מוצרים שהם אוהבים בכל קופסא. ואל תשכחי שתמיד אפשר להעביר את המוצרים הלאה, למשפחה או חברים שיעשו בהם שימוש".

ומה מאחד אתכם, השותפים?

"כל השותפים במיזם מגיעים מעמדות שונות, וחלקנו גם מתפיסות פוליטיות שונות, אבל הדבר הכי חשוב הוא שכולנו אוהבים את מדינת ישראל ורוצים לפעול למענה. האהבה למדינת ישראל, הרצון להסביר ולהיאבק על דמותה ותדמיתה מאחדים את כולנו. אני מאמין שזה החוזק של העם בישראל וזה גם החוזק שלנו כשותפים, כולנו מאוד מאמינים במה שיש למדינת ישראל להציע, בכל התחומים.

קופסת ההפתעה הישראלית (צילום: עומרי אקוניס)
שלב 1: מרפדים את הקופסאות בכחול ולבן | צילום: עומרי אקוניס
קופסת ההפתעה הישראלית (צילום: עומרי אקוניס)
שלב 2: מכניסים את המוצרים הישראלים המעולים | צילום: עומרי אקוניס

קופסת ההפתעה הישראלית (צילום: עומרי אקוניס)
שלב 3: סוגרים! והרי לכם ישראל בקופסה מוכנה למשלוח | צילום: עומרי אקוניס

יוסי נולד בארה"ב, מאי נולדה כאן ועברה לגור ולחיות בארה"ב כמה שנים, אבי, מתן ואני נולדנו וגדלנו כאן כל החיים - וזה בדיוק הדבר שמאפיין את הישראליות. יש לנו אחדות. יש לנו הרבה אהבה למדינה ובסופו של דבר מדינת ישראל היא מדינה ייחודית. אולי זה בגלל שאנחנו נאלצים להילחם עליה ועל קיומה כל פעם מחדש ואולי זה בגלל שאנחנו מוקפים אויבים, אני לא יודע בוודאות. מה שאני כן יודע הוא שאנו מאמינים במדינת ישראל ורוצים להפיץ את האהבה והגאווה הזו לכולם – בכל רחבי העולם, כי יש במה להתגאות וחבל לשמור את זה רק לעצמנו".

ומה הדבר המרכזי שהקופסא מייצרת לדעתך?

"הקופסא מייצרת אהבה למדינת ישראל בדרך הכי פשוטה שיכולה להיות: כשאנשים יקבלו את הקופסא ויבינו שבתוך הקופסא הם מקבלים את הטוב שבמדינת ישראל זה כבר יקרה מעצמו. זו הסברה פרו-אקטיבית. ברגע שאנשים יקבלו את הקופסא והמוצרים שבתוכה, הם גם ישתפו וידברו עם הסביבה שלהם לגבי זה וכך בעצם הם יהפכו את האהבה והגאווה במדינת ישראל ותוצרתה למשהו ויראלי".

אז מה השלב הבא?

"אנחנו מקווים להשיג כמה שיותר תומכים במיזם שלנו וכמה שיותר לקוחות, לא רק בשל הפן העסקי, כי את המיזם אנחנו מגדירים כעסקי-אידאולוגי: הוא לא היה נולד אם לא היה עומד מאחוריו הרצון לתמוך במדינת ישראל ולהיאבק ב-BDS ובחרמות. ככל שיהיו לנו יותר לקוחות, ככה יהיו יותר אנשים שעושים הסברה ונאבקים בחרם בצורה מעשית. יש פה מצב של "כולם מנצחים", ובסופו של דבר המיזם הזה הוקם במטרה לעמוד לצידה של מדינת ישראל והעסקים הקטנים שבה, אלה שנפגעים הכי הרבה מהחרם.

ואיך התגובות עד עכשיו?

"כשאנחנו מספרים לאנשים על ה-IBOX  כולם, ללא יוצא מן הכלל' אומרים שזה רעיון אדיר, חדשני ויצירתי. אנשים שמחים שהעלנו את הרעיון ושאנחנו עומדים מאחוריו באמונה שלמה ושבאמצעותו נוכל להעביר את המסר שבמדינת ישראל קורים דברים מצוינים ויוצאים מכאן דברים מצוינים. תראי, הקופסאות שלנו הן רק חלק מזה ואנחנו שמחים שהתגובות אלינו מאוד מאוד חיוביות ואנשים רוצים לסייע ולתמוך בנו בכל דרך אפשרית.

קופסת ההפתעה הישראלית (צילום: עומרי אקוניס)
ערימת הקופסאות מחכה לצאת לדרך | צילום: עומרי אקוניס

אנחנו צופים שבעתיד ה-IBOX  יהפוך לאחד הכלים הכי חזקים שקיימים כדי להילחם בחרם, לתמוך בכלכלה הישראלית, לתמוך בעסקים הקטנים בישראל וכמובן לייצר הסברה פרו-אקטיבית על המקום האדיר הזה שנקרא מדינת ישראל, שאין כמוה בעולם, בלי טיפת ציניות!"

לעמוד הפייסבוק של ה-IBOX לחצו כאןוכאן לקמפיין הקיקסטארטר ולאתר האינטרנט כאן

 

>> חייבים לצפות: דני דנון נואם באו"ם נגד תנועות החרם
>> סרטונים, תמונות וחומרים שיעזרו לכם להסביר את ישראל