_פרויקטים
LOVE ISRAEL

ציונות חוצת גבולות: חגיגות העצמאות בקמפוסים בארצות-הברית

שליחי ושליחות "בית הלל" של הסוכנות היהודית נמצאים ב-75 קמפוסים ברחבי צפון אמריקה ועושים עבודה הסברתית חשובה מאוד למען ישראל וכן לחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות. עשרה שליחות ושליחים מספרים בתמונות על חגיגות העצמאות שנערכו שם בשבוע האחרון

ניצן סניור שניאור | Love Israel | פורסם 12/05/16 20:53 
חוגגים עצמאות בקמפוסים בארצות הברית - נועה פרטוק
נועה פרטוק - ברוקלין קולג' הילל, ניו-יורק

נועה פרטוק: לכבוד יום העצמאות ערכנו אצלנו את מבצע "Messages of Love to the IDF". מדובר במסרים של אהבה לחיילי צה"ל: כל הסטודנטים התגייסו לצלם סרטוני ברכות אישיות לכל אחד ואחת מחיילי יחידת כיפת ברזל. עבדנו מול רשימת שמות מסודרת בצורה כזו שכל חייל וחיילת יקבלו ברכת תודה אישית מהסטודנטים".

חוגגים עצמאות בקמפוסים בארצות הברית - מורן שבו
מורן שבו - אוניברסיטאות אמורי, ג'ורג'יה טק, אוניברסיטת ג'ורג'יה|צילום: באדיבות המצולמת

מורן שבו: "אצלנו עשינו את פסטיבל ישראל, אשר היה הזדמנות מצוינת להפיץ את המודעות והאהבה לישראל בכל רחבי הקמפוס. ערכנו ארבעה פסטיבלים בשלושה קמפוסים, עם למעלה מ-4,000 סטודנטים שהשתתפו ולקחו חלד בחגיגות. חלק מהסטודנטים שהגיעו מעולם לא שמעו על ישראל, או לא ידעו הרבה. פתאום מגיעים, שואלים שאלות ורוצים ללמוד עוד על התרבות של ישראל. הסטודנטים שפעילים למען ישראל עושים הכל כדי להראות שישראל היא אחרת מאוד ממה שהמדיה מראה. באופן אישי, גם אחרי שנתיים בשליחות זה עדיין מרגש אותי כל פעם מחדש לראות את האהבה, הניצוץ בעיניים והנתינה ללא גבולות למען ישראל". 

חוגגים עצמאות בקמפוסים בארצות הברית - אור עדי
אור עדי - מיולנברג קולג', אלנטאון פנסילבניה

אור עדי: "חגיגות יום העצמאות במיולנברג קולג' נחגגו השנה בהשראת בית הקפה הפופולארי ביותר בארץ, והאהוב ביותר על הסטודנטים היהודים בקולג' - ארומה קפה. בנוסף, 140 סטודנטים יהודים ולא יהודים, אנשי פקולטה וחברי הקהילה היהודית באלנטאון נהנו מתחנות שונות המייצגות ערים בארץ וזכו להרגיש איך זה להיות ישראלי ליום אחד".

חוגגים עצמאות בקמפוסים בארצות הברית - הילה כץ
הילה כץ - אוניברסיטת מיאמי, אוקספורד אוהיו

הילה כץ: "סטודנטים בסך הכל רוצים להנות! בעזרתם של 40 סטודנטים, יהודים ולא יהודים, אוהבי ישראל שרק רוצים להעביר את המסר שישראל היא מדינה יפה, תרבותית ומלאת מגוון אתני - הרמנו פסטיבל שלם. תחנות שונות ייצגו את חמשת "ההיי-לייטס" של ערים בישראל וכך הם יכלו לתור את הארץ ולהתרשם ממקומות שונים. היו לנו סטרטאפים, תחנת דת, מגוון אתני ועוד - אבל מבחינתם של הסטודנטים האטרקציה הייתה האפשרות להצטלם עם הגמל".

חוגגים עצמאות בקמפוסים בארצות הברית - גל וינרבה
גל וינרבה - אוניברסיטת סאן-דייגו

גל וינרבה: "מכיוון שיום העצמאות נופל על שבוע המבחנים בקמפוס, החלטתי לעשות חודש שלם שכולו פוקוס על ישראל. אני והקבוצה הפרו-ישראלית בקמפוס הבאנו משקפי מציאות מדומה המאפשרים לטייל ברחבי תל-אביב וירושלים. זה היה מדהים. עשינו גם קעקועי חינה בקמפוס, אירחנו סיור של סטודנטים ישראלים וחגנו שבת ישראלית ביחד. בתמונה אפשר לראות את קבוצת Artist4Israel שבאו ועשו גרפיטי ציוני על חולצות, תוך כדי שיחות על ישראל".

חוגגים בקמפוסים בארצות הברית - מעיין רוולסצי
מעיין רוולסצ'י - אוניברסיטת נורת'רידג, קליפורניה

מעיין רוולסצ'י: "כחלק מהחגיגות השנתיות של שבוע ישראל, שהשנה התארכו לשבועיים וכללו בין השאר מסיבה ישראלית, וטקס יום זיכרון שאירח פאנל של סטודנטים ששירתו בעצמם כחיילים בצה״ל, הבאנו מדריך קרב מגע שילמד את הסטודנטים תוך כדי תנועה. המדריך שהגיע מארגון ה- ZOA לימד את הסטודנטים את הבסיס של קרב מגע - איך זה נוצר, איך להשתמש בזה בחיי היומיום ולמה כל כך חשוב לדעת מינימום הגנה עצמית".

חוגגים עצמאות בקמפוסים בארצות הברית - מידן קידר
מידן קידר - אוניברסיטת אמריקן, וושינגטון די סי

מידן קידר: "פסטיבל יום העצמאות באמריקן יוניברסיטי היה האירוע הישראלי הכי גדול בקמפוס. בזמן שהתרוצצתי מדוכן לדוכן לראות שהכל בסדר, שמתי לב ששתי בנות עם חיג'אב מסתכלות מהצד ומתקרבות לאט לאט. שמתי לב מיד שאחת מהן היא אמאן, נשיאת ארגון הסטודנטים המוסלמים בקמפוס, אשר מזהה את עצמה כפלסטינית. לקחתי את ההזדמנות בשתי ידיים, רצתי אליה עם הכובע הכחול לבן על ראשי וחולצת דגל ישראל על גופי. "אמאן שלום! בואו אל תתביישו" אמרתי. בהיסוס רב שאלה אותי "היי, ראינו מהצד רצינו לבדוק על מה החגיגה"... "אנחנו חוגגים את יום העצמאות הישראלי! יש לנו פלאפל, גלידה וממתקים ישראלים. באמת שהפלאפל שיש לנו פה הוא הפלאפל הכי קרוב לדבר האמיתי כמו שאנחנו מכירות״. הן שאלו כמה שאלות על הממתקים הישראלים טעמו מהפלאפל וקבענו לקפה. אני אקשיב לה היא תקשיב לי ומשם נוכל לפתח את זה להזדמנות מדהימה גם לקהילות שלנו בקמפוס".

חוגגים עצמאות בקמפוסים בארצות הברית - ענת קריספין
ענת קריספין - אוניברסיטת טמפל, פילדלפיה

ענת קריספין: "המטרה שלנו ב"שבוע ישראל" בקמפוס הייתה להביא כמה שיותר אספקטים שונים על ישראל לכמה שיותר סטודנטים בקמפוס - מהקהילה היהודית ומחוצה לה. שיתפנו פעולה עם ה- ROTC, שזה מסלול מקביל למסלול העתודאים באוניברסיטה בישראל וביחד פעלנו כדי להעלות למודעות הסטודנטים את ערך הנתניה של חיילי ישראל וארה"ב. הקמנו מתחם ישראלי והזמנו סטודנטים להכין איתנו חבילות ומכתבים לחיילים, להביע את הערכתנו ואהבתנו". 

חוגגים עצמאות בקמפוסים בארצות הברית - עידן כהן
עידן כהן - אוניברסיטת מינוסוטה

עידן כהן: "למעלה מ-200 סטודנטים, יהודים ולא יהודים, חגגו את יום העצמאות בהילל שבאוניברסיטת מינוסוטה, במסיבת רחוב ישראלית. במסגרת האירוע נהנו הסטודנטים מדוכן פלאפל, חומוס ופיתה, דוכן קעקועים זמניים של ישראל, בר נרגילות ואיזור ישיבה, ממתקים וחטיפים ישראליים, בר טעימות אלכוהול ישראלי, הגרלה של מתנות כמו חולצות הקשורות בישראל ושרשראות מגן דוד. כמובן שהייתה מוזיקה ישראלית שהוסיפה לאווירה הטובה, היה אצלנו פשוט מצוין".

חוגגים עצמאות בקמפוסים בארצות הברית - טל מנצור
טל מנצור - אוניברסיטת סטוני ברוק בלונג איילנד, ניו-יורק

טל מנצור: "אצלנו סטודנטית לכלכלה הפיקה תצוגת אופנה חיה, כדי להעצים את הנוכחות של ישראל בקמפוס בצורה חיובית, יצירתית ומעניינת. הסטודנטית, אריאל מרקוביץ', יחד עם הליווי הצמוד של בלוגרית האופנה הישראלית לירז כהן, הצילחו לייצר תצוגת אופנה יחד עם 12 דוגמניות ודוגמנים אשר הצליחו להסביר לקמפוס על ישראל - דרך אופנה".

 

תודה רבה להילה כץ, שלי קידר, חגית הללי ואורלי בן-אליהו על הסיוע בהכנת הכתבה. תודה גם לסוכנות היהודית אגף השליחות הארוכה, ארגון הלל אינטרנשיונל ושליחי הסוכנות היהודית ״עמיתי ישראל״.

תגיות: hasbara   zionism   אוהבים את ישראל  
תגובות סגור
...טוען
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן