הכירו את היזמית: חשבת למצוא גבר עשיר, להתחתן ולחכות לסוף טוב? תחשבי שוב. בישראל של 2016 הדרך לחיים של עושר ואושר מתחילה אחרי צומת קיצורי הדרך, בפניה ימינה לכיכר ההתמדה, על הכביש הישיר לעבודה הקשה. הכירו את מרים כריסטינה זהבי, יזמית ישראלית ש"עשתה את זה בגדול" ומספרת על המפעל הישראלי המשגשג שהיא עומדת בראשו. וכן, יש כאן לא מעט כוח נשי.

שם: מרים כריסטינה זהבי

מילים גדולות שקטנות עליה: מייסדת ונשיאת חברת הקוסמטיקה כריסטינה המשווקת את מוצריה בכל רחבי הגלובוס.

המפתח להצלחה בעסקים: למידה תמידית, עבודה קשה, מעקב אחר חידושים.

חשוב לזכור: לשמור על ההתלהבות ההתחלתית לאורך כל הדרך.

אסור לשכוח: לא לקחת את ההצלחה כמובנת מאליה - לטפס לפסגה קל יותר מאשר להישאר בה.

כריסטינה (צילום: שלומי ארביב)
מעבירה את זה הלאה | צילום: שלומי ארביב
מרים ("כריסטינה" בפי כל) זהבי הייתה קוסמטיקאית. בשקט ובמקצועיות, בלי הרבה רעש, פרסומים או שיווק עצמי אגרסיבי, היא הצליחה להקים מפעל משגשג בישראל, המייצר מעל 350 מוצרי קוסמטיקה בשנה ומעסיק כ-70 עובדים. המוצרים משווקים ב-57 מדינות ברחבי העולם, ביניהן ארצות הברית, רוסיה, מונגוליה, סין צרפת וספרד - ולאחרונה החלו להיות משווקים גם בשוק הקוריאני, ביפן, ברזיל, אוסטרליה ווייטנאם. זהבי מאמינה בתוצאות, והתוצאות מאז ומתמיד - הובילו אותה.

איך הקמת את העסק?

"אני עוסקת בתחום הקוסמטיקה למעלה מ-50 שנה, החל מימי נעוריי בצרפת. עוד כשהייתי צעירה, החלטתי שזה מה שאעשה כשאגדל. השתלמתי אצל מיטב המומחים בתחומי הדרמטולוגיה והפלסטיקה ולמדתי מטובי המדענים בארץ ובעולם. רק אחרי שהבנתי לעומק את מבנה העור, צרכיו ודרכי הטיפול בו, התפנתי לחשוב בצורה מעמיקה באילו תכשירים צריך להשתמש כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר. עבדתי עם צוות מקצועי ומוביל על מנת לפתח את מוצרי הקוסמטיקה הטובים בתחום. בשנת 1982 הקמתי יחד עם בעלי יוסי, את חברת הקוסמטיקה "כריסטינה", על מנת לתת מענה מקיף לבעיות ומצבי עור שונים".

מי מוביל את תחום הקוסמטיקה בעולם?

"רוב עולם הקוסמטיקה מנוהל על ידי נשים שאפתניות ומצליחות. עם זאת, שיתוף הפעולה עם גברים תמיד רצוי ומסייע כמובן. בעלי יוסי מתמקד בהליכים הפיננסים ואני בתהליכים המדעיים, בפיתוח ובייצור המוצרים. פעלתי מאז ומעולם לקידום נשים, הן במסגרת החברה שלי והן בסיוע לנשות מקצוע ברחבי העולם".

אין תמונה
מקבלת את פרס אשת השנה ברוסיה
זהבי דואגת להעביר את הידע הרב שצברה במשך השנים. היא מרצה בסמינרים מקצועיים ברחבי העולם "על מנת להעשיר נשים בארצות שונות ומדרגים מקצועיים שונים, בידע החיוני להצלחתן", ואף זכתה בפרס "אשת השנה" של מגזין רוסי גדול בשם "לה נובל אסתטיק רוסיה", על תרומתה הגדולה לפיתוחן המקצועי של נשים העובדות בתחום הקוסמטיקה. היא אמנם עושה חיל בחו"ל, אך המפעל של כריסטינה ממוקם בפתח-תקווה והוא מהווה נדבך נוסף בתעשייה הישראלית. "מדובר בערך חשוב מאוד עבורנו", היא מוסיפה.


את אישה מרשימה ומסייעת לנשים אחרות להתקדם. יש מי שסייעה לך במסע להקמת מפעלך?

"בצעירותי פגשתי את קוקו שאנל. באותה פגישה היא השאירה עליי רושם אדיר. האישה הנפלאה הזו, שהובילה לא רק אימפריה מצליחה, אלא גם סגנון חיים שחי עד היום, הייתה והינה מודל לחיקוי ומנטורית אדירה מאז תחילת דרכי המקצועית".

האם היו לך חששות, דאגות או חוסר בטחון עצמי בנוגע להצלחה שלך כאישה בתחום?

"מעולם לא. האהבה וההתלהבות הרבה שמלווים אותי מאז ומתמיד בכל הקשור למקצועי, הניעו אותי לכבוש יעדים חדשים".

מה תאמרי ליזמיות או יזמים צעירים שרוצים להקים עסק? מה חשוב שהם יעשו?

"אני מאמינה בעבודה קשה וברצון אמיתי ללמוד כמה שיותר מהטובים ביותר בתחום. הטובים ביותר - הם שיובילו אותך להצלחה. אין קיצורי דרך להצלחה וכשמגיעים אליה צריך להמשיך להיות חדשניים ומובילים כדי לשמור עליה".

כיצד זה משפיע על המשפחה?

"כריסטינה היא חברה משפחתית. יוסי בן זוגי, תומר בני, גלי בתי וטל כלתי - כולם עובדים איתי באופן יומיומי. החמימות המשפחתית ושמירה על אופי העסק כפי שהיה בתחילת הדרך, הם אלה שמניעים את החברה להישגים משמעותיים ברחבי העולם".

אין תמונה
זו גם עבודה דיפלומטית: מקבלת פרס בוויטנאם

מאיפה לדעתך מגיע הביטחון העצמי שלך, מהבית או מחינוך עצמי להצלחה?

"פשוט מאוד – מהידע המקצועי הרב שרכשתי. ככל שאת יודעת יותר, כך תוכלי להרגיש בטוחה יותר. תחרות מקצועית תמיד תהיה והיא מבורכת. הלמידה היומיומית מניעה אותי מדי יום. אין יום שאני לא קוראת חומר מדעי או מקצועי חדש. חשוב תמיד לאתגר את עצמך, להניע ליעדים חדשים ולהישאר עדכנית וחדשנית". 

>> אנחנו אוהבים את ישראל. מה איתכם?
>> מה קרה כאשר 3,000 צעירים ציונים נפגשו לראשונה?